۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۴۸۰۸۹۸
سرمقاله؛

مسیرقرآنی برای آشتی ملی

یک جریان سیاسی در زیر شعار آشتی ملی، حرکتی را آغاز کرده تا بدون پرداختن هزینه‌های مصیبت‌بار فتنه سال 88 ، بار دیگر عناصر اصلی خود را به صحنه بازگرداند‌.
قرآن

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از صبح نو، خداوند درباره شرایط پذیرش توبه در آیه 160 سوره مبارکه بقره می‌فرماید: «إلا الذين تابوا وأصلحوا و بينوا فاولئك أتوب عليهم و انا التواب الرحيم» در ترجمه و تفسیر این آیه شریفه و چگونگی توبه مطابق با نوع گناه آمده است: فرد توبه کننده باید ضمن ندامت و پشیمانی قلبی از کرده خود به اصلاح آنچه مرتکب شده اقدام کند و آنچه را کتمان کرده بودند، آَشکارا بیان کند، آن‌گاه است که توبه آنها پذیرفته می‌شود و البته منم که بسیار عطوف و توبه‌پذیر و مهربانم.

یک جریان سیاسی در زیر شعار آشتی ملی، حرکتی را آغاز کرده تا بدون پرداختن هزینه‌های مصیبت‌بار فتنه سال 88 ، بار دیگر عناصر اصلی خود را به صحنه بازگرداند‌. مشخصاً یک هدف اصلی این حرکت، کسب وجهه برای رییس دولت اصلاحات است که به‌رغم عطوفت نظام که در حصر قرار نگرفت اما هیچ‌گاه حاضر به اعلام اشتباه خود نشد و حالا جریان منتسب به وی می‌کوشد در غیاب آیت‌الله هاشمی راه بازگشت او را به درون نظام و جایگرین کردن به‌عنوان رهبری جریان اصلاحات هموار کند.

نظام اسلامی البته در برخورد با سران فتنه سال 88  تاکنون نهایت صبر و درایت را نشان داده و به‌رغم اینکه سزای به‌وجودآورندگان آن کودتای مفتضح برخورد با اشد‌مجازات بوده است اما سعی شد دامنه آسیب‌های آن واقعه کنترل شود و با روشنگری اذهان مردم به ریشه‌های آن ماجرا بیشتر معطوف شود، لکن این صبر و مدارای نظام  به فرصتی برای طلب‌کاری از ملت تبدیل شده و برخی چنین وانمود می‌کنند که ظاهراً این مردم هستند که با نظام دچار شکاف و قهر شده‌اند. البته اگر کسانی حقیقتاً راه بازگشت به سوی نظام را می‌جویند، راه همان است که قرآن می‌فرماید: توبه کنند، اصلاح کنند و آشکارا خطا را بپذیرند./1325//102/خ

ارسال نظرات