۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۴۸۰۹۰۴
حجت الاسلام سقای بی ریا:

اسلام دارای ظرفیت واقعی برای ساختن تمدن نوین است

حجت الاسلام سقای بی ریا گفت: تمدن نوین اسلامی از ظرفیت واقعی برای مطرح شدن و ایجاد تغییر برخوردار و تمدن نوین اسلامی رقیب تمدن غربی است.
سقای بی ریا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام ناصر سقای بی ریا، رییس شورای علمی دومین هفته علمی تمدن نوین اسلامی پیش از ظهر امروز در نشست خبری این هفته علمی که در مرکز پژوهش های علوم انسانی اسلامی صدرا برگزار شد، مطرح شدن تمدن نوین اسلامی را دارای سابقه دانست و گفت: مطرح شدن این موضوع در تاریخ انبیای الهی سابقه دارد.

وی ادامه داد: موضوع تمدن نوین اسلامی یک ظرفیت حقیقی و واقعی است که در آموزه های انبیای الهی به ویژه آموزه های کامل ترین نسخه واحد دین یعنی اسلام به وسیله قرآن و از زبان نبی اکرم(ص) مطرح شده است؛ البته این موضوع مخالفانی دارد ولی باید دانست ظرفیت تمدن نوین اسلامی یک ظرفیت واقعی به شمار می آید.

حجت الاسلام سقای بی ریا تمدن نوین اسلامی را به عنوان رقیب تمدن غربی دانست و بیان داشت: اکنون اگر در دنیا بخواهیم بگوییم دو تمدن وجود دارد یکی مجموعه تمدن غربی به ریاست آمریکا و همراهی غرب است که از تمام ظرفیت های لیبرالیزم و فکرشان بهره می گیرند.

وی افزود: مطرح کردن بحث تمدن نوین اسلامی از جهات زیادی شبیه کار حضرت موسی(ع) و هارون(ع) در برابر فرعون است که در آیات 62 تا 63 سوره طه و آیات 51 تا 56 سوره زخرف به این موضوع اشاره شده است.

رییس شورای علمی دومین هفته علمی تمدن نوین اسلامی در مقایسه تمدن اسلامی با تمدن غربی تصریح کرد: در بحث تمدن نوین اسلامی ظواهر مطرح نیست بلکه محتوا، ساختار و سازگاری با فطرت انسان مطرح است که اهداف عالیه الهی را دنبال می کند و این موضوعات را می توان در سخنان امام راحل و رهبر معظم انقلاب مشاهده کرد؛ البته تمدن غربی به ظواهر توجه می کند.

وی در ادامه تأکید کرد: باید به مقابله خودمان با تمدن غرب ادامه دهیم و اگر سست شده و موضوع را پیگیری نکنیم باخته ایم، اگر به ظرفیت های عظیم آموزه های الهی که در قرآن و اسلام وجود دارد عمل کنیم می توانیم آموزه های اسلامی را گسترش داده و تمدن نوین اسلامی را در جهان ایجاد کنیم.

حجت الاسلام سقای بی ریا تصریح کرد: قرآن به مؤمنان وعده داده روزی بر زمین حکمرانی خواهند کرد و انقلاب اسلامی کلید این موضوع را زده است؛ طبیعی است حضرت آقا نیز این موضوع را پیگیری کرده و امت اسلامی باید تلاش کند تمدن نوین اسلامی در عالم فراگیر شود.

وی در پایان بیان داشت: ساله گذشته هفته تمدن نوین اسلامی با مشارکت مراکز مختلف علمی برگزار شد و توانستیم همایش های مختلفی داشته باشیم تا افراد را به سمت این نقطه جذب کنیم، امسال سال دوم این هفته علمی است و قرار است مقالات سال گذشته به صورت مجموعه مقالات چاپ شود./201/993/ب1

ارسال نظرات