۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۴۸۰۹۳۸
دبیر مجمع علمای خراسان شمالی:

حضرت فاطمه بهترین الگوی ولایتمداری است

دبیر مجمع علمای خراسان شمالی با تأکید بر الگوبرداری از حضرت فاطمه(س) در ابعاد فردی و اجتماعی، گفت: این بانوی بزرگوار بهترین و کامل‌ترین الگوی ولایتمداری و پاسداری از حریم ولایت است.
حجت الاسلام قدیمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام اصغر قدیمی، دبیر مجمع علمای استان خراسان شمالی، امروز در جمع شماری از روحانیان استان با گرامیداشت ایام فاطمیه، اظهار کرد: حضرت فاطمه(س) به‌عنوان نخستین مدافع حریم ولایت، بهترین الگوی ولایت مداری برای جامعه امروز ما است.

وی با اشاره به اینکه مردم ولایتمدار ایران در یوم‌الله ۲۲ بهمن به ندای ولی فقیه لبیک گفته و بار دیگر ولایتمداری خود را اثبات کردند، افزود: همه ما وظیفه داریم فرزندان خود را با ولایتمداری و سیره حضرت فاطمه(س) آشنا کرده و تربیت فاطمی را در دستور کار قرار دهیم.

حجت‌الاسلام قدیمی با بیان اینکه حیات فردی و اجتماعی حضرت زهرا(س) بهترین الگوی عملی برای بانوان است، اضافه کرد: امروز جامعه ما به‌ویژه بانوان باید سبک زندگی آن حضرت را الگو و سرمشق خود قرار دهند.

به گفته وی بدون شک کسانی که در این مسیر قدم برداشته و به سیره نورانی حضرت زهرا (س) جامه عمل بپوشانند زندگی سالم همراه با آرامش و سراسر خیر و برکت خواهند داشت.

این استاد حوزه و دانشگاه بجنورد در ادامه با استناد به آیه شریفه تطهیر گفت: حضرت فاطمه (س) در پاکی و نجابت و فضایل اخلاقی شخصیت بی‌بدیلی است؛ به‌گونه‌ای که بسیاری از مفسران اهل سنت هم در ذیل آیه ۴۲ سوره آل‌عمران شخصیت آن حضرت را برتر از حضرت مریم(ع) می‌دانند.

حجت‌الاسلام قدیمی با اشاره به شخصیت معنوی آن حضرت(س) گفت: رفتار با والدین و احترام محبت‌آمیز به پدر بزرگوار خویش، همسرداری آن حضرت، تربیت و رفتار با فرزندان، عبادت و نیایش آن حضرت، رفتار سیاسی و اجتماعی آن حضرت و دفاع از حریم ولایت تنها برخی از فضائل و مناقب آن حضرت و سیره و زندگانی پربرکت این بانوی بزرگوار است.

وی ادامه داد: آن بانوی بزرگوار در همه این موارد بهترین الگو است؛ از این‌ رو همه مبلغان و اندیشمندان وظیفه دارند تا نقشه سبک زندگی آن حضرت را در تمام جوانب ترسیم و تشریح کنند.

حجت‌الاسلام قدیمی با اشاره به اینکه تجملات و چشم و هم‌چشمی در جامعه امروز ما بیداد می‌کند، خاطرنشان کرد: اگر در زندگی، حضرت فاطمه(س) را الگو قرار دهیم بسیاری از مشکلاتمان برطرف می‌شود.

وی اظهار کرد: آن حضرت با کمترین امکانات زندگی خود را با حضرت علی(ع) آغاز کرد؛ اما امروز ممکن است برخی از اقلام جهیزیه در طول چندین سال زندگی حتی یک بار هم استفاده نشود.

دبیر مجمع علمای استان خراسان شمالی از روحانیان و مبلغان خواست تا در مجالس و محافل ایام فاطمیه برای ترویج بیش از پیش سبک و سیره فاطمی در جامعه به‌ویژه در بین بانوان تلاش کنند./9314/202/ب2

ارسال نظرات