۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۸
کد خبر: ۴۸۰۹۶۴
مسؤول تشکل حوزه انقلابی:

شاخصه‌های فرهنگی انقلاب اسلامی برای غربی ها ترس آور است

حجت‌الاسلام دشتی علت هجمه‌های گسترده غرب را علیه شاخصه‌های فرهنگی این انقلاب، به خطر افتادن منافع زیاده‌خواهان، مستکبران و مستبدان غربی معرفی کرد.
روح الله دشتی

رهبر معظم انقلاب در دیدار دانش‌آموزان و دانشجویان که در 13 آبان‌ماه سال جاری، سازش با استکبار را مخالف با آرمان‌های امام راحل معرفی کردند و به ایراد سخنانی پرداخت که متن بخشی از آن به شرح ذیل است: «کسانی که ما را به تفکر سازش با استکبار دعوت می‌کنند دودسته هستند، بعضی‌شان وابسته‌ی به تشکیلات سرویس‌های جاسوسی یا سیاسی یا مراکز خاصّ آمریکایی هستند، بعضی‌شان هم نه، وابستگی ندارند ازنفس‌افتاده‌ها، پشیمان‌شده‌ها، بوی لذّت دنیا به مشامشان رسیده‌ها، بعضی‌ها هم اینها هستند که اولاً این تفکر امام(ره) را که فرمود "هرچه فریاد دارید بر سر آمریکا بزنید" از سر تعصب و غرور می‌دانند و ثانیاً می‌گویند اگر ما با آمریکا سازش کنیم مشکلات کشورمان حل می‌شود، از آن مشکلات بسیار عجیب و غریب و خطرناک، 15ـ10 دلیل می‌توان شمرد که این حرف دروغ است، این حرف فریب است، این حرف غلط است، آخرینش همین قضیه برجام است.»

در همین رابطه حجت‌الاسلام روح‌الله دشتی کارشناس و مسؤول تشکل حوزه انقلابی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا به تبیین شاخصه های فرهنگی انقلاب اسلامی پرداخته است.

این کارشناس دینی، انقلاب اسلامی را تحول و تغییر بنیادین فرهنگی معرفی کرد که بر اساس حرکت‌های مردمی در سایه رهبری دینی و در جهت اسلامی‌شدن ساختار‌ها، باورها و ارزش های حاکم بر جامعه پایه‌ریزی شده است.

به گفته این فعال عرصه حوزه انقلابی، ماهیت انقلاب اسلامی دارای شاخصه‌های فرهنگی است و دیگر شاخصه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و غیره تبلور بیرونی همین شاخصه‌های فرهنگی هستند.

وی دعوت به عبودیت و تسلیم در برابر ولایت الهی را اولین و مهم‌ترین شاخصه انقلاب اسلامی دانست و گفت: این مهم در پذیرفتن ولایت رسول خدا(ص)، ائمه هدی(ع) و در زمان غیبت پیروی از ولایت فقیه آشکار می‌شود.

همچنین حجت‌الاسلام دشتی معتقد است که اگر با وحدت در سایه‌سار رهبری ولی‌فقیه به زنده‌نگه داشتن شاخصه‌های انقلاب اسلامی بپردازیم، هیچ‌گاه دچار خودمحوری و اختلاف نخواهیم شد.

وی ادامه داد: فرهنگ ولایت‌پذیری همچنان مراحل پویایی و تکامل خود را سپری می‌کند تا به نقطه‌ای برسیم که برای سامان دادن به همه‌ امور، مردم حق انتخاب خود را به رهبری واگذار کنند و انتخاب او را حکیمانه‌ترین انتخاب بدانند.

حجت‌الاسلام دشتی دومین شاخصه انقلاب اسلامی را بر اساس نص آیات قرآن کریم، مبارزه برای براندازی حکومت‌های ستمگر نه تنها بر یک ملت خاص، بلکه بر تمامی بشریت دانست و بر این پایه هدف انقلاب اسلامی ایران را براندازی نظام مستَبِد، وابسته به بیگانگان و طاغوتیِ پهلوی معرفی کرد.

وی با اشاره به رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب رهایی از سلطه بیگانگان و مستکبران را ضروری دانست و پیامد سازش و مذاکره را تقویت جریان نفاق داخلی و تحمیل خشارت‌های بی‌شمار بر کشور معرفی کرد.

حجت‌الاسلام دشتی معتقد است اساسی‌ترین شاخصه برای تشکیل یک انقلاب اسلامی دفاع از مظلومان و مستضعفان، عدالت‌خواهی و آزادی‌خواهی در همه جهان بوده که به‌عنوان یکی از قله‌های سر به فلک کشیده، در فرهنگ اسلامی خودنمایی می‌کند و سایر شاخصه‌های فرهنگی انقلاب اسلامی همه برگرفته از این سه شاخصه اصلی است.

این فعال در عرصه حوزه انقلابی در پایان با اشاره به اینکه غربی‌ها در همان اوایل نهضت از امام(ره) و مبارزان بارها خواسته شد تا علیه منافع شاه و غرب میان مردم تبلیغ نکنند، علت هجمه‌های گسترده غرب را علیه شاخصه‌های فرهنگی این انقلاب، به خطر افتادن تمامی منافع زیاده‌خواهان، مستکبران و مستَبِدان غربی معرفی کرد./841/ت302/س

ارسال نظرات