۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۹
کد خبر: ۴۸۰۹۹۶
با محوریت مولفه های انقلاب اسلامی؛

همایش گرامیداشت قیام تاریخی مردم تبریز برگزار شد

چهارمین همایش گرامیداشت قیام تاریخی مردم تبریز با محوریت 29 بهمن 1356 و مولفه‌های انقلاب اسلامی ایران در تالار وحدت تبریز برگزار شد.
قيام 29 بهمن تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، چهارمین همایش گرامیداشت قیام تاریخی مردم تبریز عصر امروز با محوریت 29 بهمن 1356 و مولفه‌های انقلاب اسلامی ایران در تالار وحدت دانشگاه تبریز و با حضور مسؤولان لشکری و کشوری، اساتید حوزه و دانشگاه، دانشجویان و طلاب مدارس علمیه استان برگزار شد.
سرهنگ علی قادری، جانشین فرمانده سپاه عاشورای استان آذربایجان‌شرقی در این همایش با بیان این‌که ریشه‌های انقلاب اسلامی ایران را باید در قیام تاریخی 29 بهمن تبریز جستجو کرد، اظهار داشت: مردم کشور از همان سال‌های اولیه‌ی وقوع انقلاب در سال 42 به ندای بنیانگذار کبیر انقلاب لبیک گفتند و تا کنون نیز پشتیبان آن بوده‌اند.
وی با بیان این‌که رهبری، روحانیت و حضور پرشور مردم سه شاخصه‌ مهم پیروزی انقلاب اسلامی ایران بوده است، خاطرنشان کرد: با وجود محدودیت‌های رسانه‌ای آن زمان، امام خمینی(ره) پیام حقانیت انقلاب را به گوش محرومان و مستضعفان در دورترین نقاط دنیا رساند،
قادری با بیان این‌که اعتقاد امام راحل حاکمیت مطلق محرومان و مستضعفان بر نظام اسلامی بوده است، تصریح کرد: در این میان نقش روحانیت و حوزه های علمیه آذربایجان و تبریز نیز نباید مورد غفلت قرار گیرد، آیت‎الله قاضی طباطبایی نیز نقش محوری در قیام 29 بهمن مردم تبریز دشاته است.
جانشین فرمانده سپاه عاشورای استان آذربایجان‌شرقی افزود: با توجه به تفکر خاصی که میان روحانیان تبریز در آن زمان وجود داشت، آیت‌الله قاضی طباطبایی به عنوان نماینده‌ای از جامعه‌ی روحانیان، دست به این حرکت انقلابی زد و اولین شهید این قیام را نیز دانشگاه تبریز تقدیم جامعه‌ی شهدای قیام 29 بهمن تبریز کرد.
وی با بیان این‌که جرقه‌ قیام خونین 29 بهمن تبریز با هتک حرمت و فحاشی‌های رییس کلانتری وقت بازار تبریز زده شد، تصریح کرد: مردم با تجمع در مسجد قزللی و اعتراض، مخالفت خود را با سیاست‌های غلط رژیم پهلوی و در دفاع از شهدای 14 دی ماه قم نشان دادند؛ در حقیقت مردم با تکیه بر باورهای دینی و آرمان‎های امام، مراکز فساد اعم از سینماها و قمارخانه‌ها و مشروب‌فروشی‌ها را برانداختند.
قادری با بیان این‌که عدالت‌خواهی و روحیه‌ انقلابی مردم آذربایجان و تبریز همواره زبانزد بوده است، گفت: در نتیجه این قیام تاریخی استبداد آمریکایی و انگلیسی در کشور از بین رفت و در سایه‌ حضور پرشور مردم انقلابی کشور و خون با برکت شهدا انقلاب به ثمر نشست و ما نیز باید به رسالت خود در این زمینه عمل کرده و اجازه ندهیم، خون شهدا و آرمان‌های انقلاب پایمال شود./935/203/ب1

 

ارسال نظرات