۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۴
کد خبر: ۴۸۱۰۰۷
مشاور استاندار آذربایجان‌شرقی در امور روحانیت:

روحانیت آگاه و بصیر محور قیام 29 بهمن تبریز بوده‌ است

حجت الاسلام احمدی گفت: مردم آذربایجان با لبیک به رهنمودهای امام راحل، پشت سر روحانیت بصیر و آگاهی همچون شهید محراب آیت الله قاضی بعنوان "خمینی آذربایجان "در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی نقش اساسی داشته‌اند.
حجت الاسلام قهرمان احمدی، مشاور استاندار آذربایجان‌شرقی در امور روحانیت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام قهرمان احمدی، مشاور استاندار آذربایجان‌شرقی در امور روحانیت عصر امروز در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و شهدای قیام خونین 29 بهمن تبریز در سالن اجتماعات  هلال احمر تبریز اظهار داشت: نقش مردم آذربایجان و تبریز در انقلاب اسلامی بی بدیل بوده است.
وی خاطرنشان کرد: مردم آذربایجان با لبیک به رهنمودهای امام راحل، پشت سر روحانیت بصیر و آگاهی همچون شهید محراب آیت الله قاضی به عنوان "خمینی آذربایجان "در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی نقش اساسی داشته و با قیام قهرمانه خود در 29 بهمن مقدمه شکست حکومت پهلوی را فراهم کردند.
حجت الاسلام احمدی در ادامه به تعریف ایام الله از دیدگاه قرآن کریم پرداخت و گفت: انسان به عنوان عصاره خلقت و چکیده نظام آفرینش خلیفه الله در روی زمین می باشد و مامور به فرجام رساندن وظایف محوله از طرف پروردگار هستی است، از منظر قرآن کریم هر روزی که رحمت الهی به بشر نازل می شود در حکم یوم الله است.
امام جمعه هریس با تاکید بر لزوم تذکر یوم الله و عبرت از تاریخ تصریح کرد: در ایام الله برای بشریت عبرت‌ها ی نهفته است و عبرت می تواند بصورت منفی و مثبت و برای سرکشان و همچنین برای اهل تقوا و فضیلت باشد، در همین راستا است که حضرت علی(ع) مطالعه تاریخ و عبرت گرفتن از آن را برای فرزندان خود یاد آوری می کند.
مشاور استاندار آذربایجان شرقی در امور روحانیت اظهار داشت: ممکن است در یک سیستم مدیری به صورت تفرعنی حرکت کند و به جای اینکه رفتار خود را با حق و حقیقت تطبیق دهد؛ حق را با کردار خودش تطبیق دهد که این مدیریت تفرعنی بوده و بایستی با تذکر دادن، رفتار خود را اصلاح کند.
امام جمعه هریس، انقلاب اسلامی را بزرگترین پدیده قرن اخیر دانست و افزود: می توان از انقلاب اسلامی به عنوان معجزه قرن اخیر یاد کرد که در آن در سایه الطاف الهی حضرت امام خمینی(ره) با دست خالی از نظر تجهیزات معمول ولی با دلی پر از امید به فضل و کرم پروردگار با پشتیبانی مردم در کمترین زمان ممکن حکومت  طاغوت و پهلوی را سرنگون و جمهوری اسلامی را بر سر کار آورد.
وی با انتقاد از کسانی که به بهانه های مختلف به دنبال ترویج یأس و ناامیدی در جامعه هستند، افزود: مردم در مقاطع حساس مختلف پشت سر رهبری و نظام ایستاده و با تقدیم بیش از 230 هزار شهید در دوران دفاع مقدس حمایت و ارادت خود را به نظام و رهبری ثابت کرده اند، با تبلیغات مسموم دشمنان داخلی و خارجی از انقلاب و دست آوردهای آن حمایت و یاس را به دل راه نمی دهند.
مشاور استاندار در امور روحانیت در بخش دیگری از سخنان خود به معرفی شخصیت حضرت زهرا(س) پرداخت و اظهار داشت: وجود نازنین آن حضرت حلقه اتصال بین رسالت و امامت بوده است و آن حضرت ولیه الله بوده و توسل به آن حضرت برابر با توسل به ائمه اطهار و انبیای الهی است و توسل جستن به آن بانوی مکرم اسلام در بحران ها بسیار راهگشا می باشد./935/202/ب1

 

ارسال نظرات