۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۶
کد خبر: ۴۸۱۰۰۹
به میزبانی پایتخت فرهنگی جهان اسلام؛

نوزدهمین جشنواره بین المللی شیخ طوسی 28 بهمن برگزار می شود

نوزدهمین جشنواره بین المللی شیخ طوسی 28 بهمن ماه به میزبانی مشهد مقدس برگزار می شود.
جامعه المصطفی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمدحسين مهدوي مهر، رييس جامعه المصطفي العالميه واحد مشهد  امروز در نشست خبری جشنواره بین المللی شبخ طوسی گفت: جشنواره شیخ طوسی هرسال در يک کشور اسلامی برگزارمي شد اما امسال به دليل انتخاب مشهد به عنوان پايتخت فرهنگي جهان اسلام، در اين شهر مقدس برگزار مي شود.
وی با اشاره به مشارکت طلاب و پژوهشگران بيش از 130 کشور در جشنواره افزود: این جشنواره در واقع تابلويي از فعاليت ها و ظرفيت هاي علمي جامعه المصطفي العالميه را به نمایش می گذارد.

حجت الاسلام مهدوی مهر بااشاره به نقش فرهنگساز این جشنواره تصریح کرد: يکی از محورهای این جشنواره، معرفي و تکريم و تجليل از آثار علمي پژوهشگران طي سال گذشته  است که می تواند در قالب تأليف يا ترجمه باشد.

رييس جامعه المصطفي العالميه واحد مشهد، محور دوم، فراخوان مقاله با موضوع معنويت گرايي در جهان معاصر است که در این محور نیز هرساله صدها کتاب، مقاله و پايان نامه ارائه می شود.

در ادامه این نشست، حجت الاسلام عباسي، معاون پژوهشي جامعه المصطفي العالميه واحد مشهد با بیان اینکه اگر خروجي نهضت معنويت خواهي به پيامبر(ص) و اهل بيت(ع) عرضه نشود سودي نخواهد داشت، اظهار کرد: در نوزدهمين دوره جشنواره شیخ طوسی، دو دبيرخانه علمي در بخش آثار و مقالات در نظر گرفته ایم.

وی افزود: در بخش آثار، 715اثر از سوی 510 محقق به يازده زبان به دبیرخانه ارائه شده و در بخش مقالات نیز 210 مقاله از سوی 193 محقق با تمرکز بر معنویت گرایی در جهان اسلام دریافت شده است.

حجت الاسلام عباسی گفت: تولیدات همایش به صورت سند رسمی در پایگاه استنادی جهان اسلام و جهاد دانشگاهی ثبت شده است که دلالت بر ارتقای سطح علمی این تولیدات دارد.

معاون پژوهشي جامعه المصطفي العالميه واحد مشهد با اشاره به درخواست مقاله دبیرخانه جشنواره از 150 اندیشمند و متخصص حوزه معنویت گرایی، تصریح کرد: چنین اقدامی در سال های گذشته سابقه نداشت.

وی خاطرنشان کرد: جریان معنویت خواهی در جهان، جریانی زنده و پویا  و گرایش به آن بسیار زیاد است و نمی توانیم نسبت به این جریان بی تفاوت باشیم./930/202/ب1

ارسال نظرات