۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۷
کد خبر: ۴۸۱۰۱۷
21 اردیبهشت ماه؛

مرحله شهرستانی مسابقات سراسری قرآن در مشهد برگزار می شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: مرحله شهرستانی مسابقات سراسری قرآن اوقاف 21 اردیبهشت ماه در مشهد برگزار می شود.
احمدزاده


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمد احمدزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، ظهر امروز در نشست خبری چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم سازمان اوقاف گفت: در چهلمین  دوره مسابقت سراسری قرآن، هفت رشته به رشته های سابق اضافه شده است.

وی با بیان اینکه هشت رشته در بخش اوایی انفرادی، سه رشته در بخش معارفی، یک رشته در بخش تواشیح و همخوانی و چهار رشته در بخش جنبی پیش بینی شده است، افزود: نام نویسی این دوره از مسابقات تا بیستم فروردین ماه 96 از طریق پایگاه اینترنتی مسابقت قرآن ادامه دارد و به هیچ عنوان تمدید نخواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی خاطرنشان کرد: مرحله شهرستانی مسابقات از بیستم تا سی و یکم اردیبهشت ماه، مرحله استانی از 12 مردادماه و مرحله کشوری نیز شهریورماه سال آینده در ارومیه برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه هر فرد نهایتا در یک رشته در هر بخش می تواند شرکت کند، به راهیابی 15 نفر از خراسان رضوی به مرحله کشوری سی ونهمین دوره مسابقات قران کریم، اشاره و تصریح کرد: طی مراسمی در 27 بهمن ماه با حضور نماینده ولی فقیه در استان از این برگزیدگان تجلیل خواهد شد.

آزمون پنجمین مرحله طرح تربیت حافظان قرآن

حجت الاسلام احمدزاده یاداور شد: آزمون پنجمین مرحله طرح تربیت حافظان قرآن در قالب طرح ملی حفظ نیز، پنجشنبه 28 بهمن ماه ساعت 9 صبح همزمان با سراسر کشور در 40 پایگاه استان برگزار می شود.

برگزاری آزمون کتبی حفظ با 12 هزار شرکت کننده

وی با بیان اینکه آزمون شفاهی این طرح از 17 تا 24 بهمن ماه برگزار شده است، افزود: آزمون کتبی در دو بخش حفظ ترتیبی و موضوعی در محل پایانه معراج برگزار و از میان 22 هزار نام نویسی کننده، 12 هزار نفر در آزمون کتبی شرکت خواهند کرد.

اقدامات اوقاف استان به منظور آمادگی متسابقین برای مسابقات سراسری/تمدید طرح تربیت حافظ استان

حجت الاسلام ایزدی، معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی نیز در ادامه، رشته های حفظ موضوعی، حفظ معارف و احادیث، انشاد انفرادی، مقطع خوانی گروهی، همسرایی دویا چند زبانه و آثار کوتاه رسانه ای را از رشته های جدید مسابقات سراسری قرآن معرفی کرد.

وی خاطرنشان کرد: در استان خراسان رضوی همزمان با برگزاری مسابقات سراسری قرآن، اقداماتی همچون برگزاری افتتاحیه و اختتامیه و تعیین اساتید راهنما جهت مشاوره به متسابقین و آماده سازی آنان انجام می شود که در استانهای دیگر سابقه ندارد.

معاون اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی اضافه کرد: 60 هزار نفر سهمیه تربیت حافظ قرآن که سهم استان خراسان رضوی بوده، طی سالهای 91 تا 94 تحقق یافته و این طرح با ظرفیت 22 هزار نفر برای استان مجدد تمدید شده است.

حجت الاسلام ایزدی افزود: مدت دو سال است که اجرای بخش دانش آموزی مسابقات سراسری قرآن کریم به آموزش و پرورش واگذار شده و با نظارت اوقاف صورت می گیرد./930/202/ب1

ارسال نظرات