۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۵
کد خبر: ۴۸۱۰۴۴
مدیرکل بنیاد شهید همدان:

وصیتنامه 21جلدی شهدای همدان در حال تدوین و انتشار است

مدیرکل بنیاد شهید همدان گفت: 7 جلد از 21 جلد وصیتنامه 8 هزار شهید استان همدان در حال آماده‌سازی است که به مناسبت گرامیداشت روز شهید در همدان رونمایی می‌شود.
زیارت قبور شهدای انقلاب اسلامی

ناصر عارف مدیرکل بنیاد شهید همدان در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره 8 هزار شهید استان همدان با اشاره به تأسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در 22 اسفند ماه سال 58 به فرمان امام راحل(ره) گفت: در سال 59 زمانی که جنگ شروع شد طبیعتا کار بنیاد شهید گسترده شد به طوری که حوزه جانبازان به سازمان مستضعفان واگذار شد و بنیاد شهید نیز مسائل شهدا را پیگیری می‌کرد.
عارف افزود: به فرمان مقام معظم رهبری سال 73 امور جانبازان و آزادگان به بنیاد شهید واگذار شده و اقدام شد و بنیاد شهید و امور ایثارگران نام جدید بنیاد شد. اساسنامه آن نیز در مجلس تصویب و ابلاغ شد.
وی بیان کرد: در مرداد ماه سال 83 با پیشنهاد بنیاد شهید و امور ایثارگران 22 اسفندماه به عنوان بزرگداشت روز شهدا به شورای انقلاب فرهنگی پیشنهاد داده شد و آنها این روز را به عنوان روز شهید نامگذاری کردند. ضمناً بررسی 8 سال جنگ تحمیلی ما بیشترین شهدا را بالاترین رقم یعنی 13 درصد شهدای سالانه ما در اسفندماه به شهید رسیده‌اند.
عارف عنوان کرد: بر این اساس و به این مناسبت از 22 بهمن ماه 95‌ تا 22 اسفندماه که سالروز تأسیس بنیاد شهید است و به نام روز شهید نامگذاری شده است، برنامه‌هایی در سطح استان همدان پیش‌بینی شده است.
وی اظهار داشت: پرداختن به آثار فرهنگی باقی مانده از شهدا از دیگر رسالت‌های بنیاد شهید است که در این راستا مراحل تدوین و چاپ وصیت‌نامه حدود 8 هزار شهید استان در 21 جلد تعریف شده است.
عارف با تأکید بر اینکه این وصیتنامه‌ها دایرة المعارف غنی در مورد تاریخ جنگ و شهادت است، گفت: تاکنون 7 جلد از وصیتنامه تدوین شده که 3جلد آن به انتشار رسیده و 4 جلد از آن نیز مجوز چاپ گرفته و درحال چاپ است.
مدیرکل بنیاد شهید همدان افزود: در صورتی که این 7 دفتر تا 22 اسفندماه 95 آماده شده باشد از هر 7 دفتر در همدان رونمایی می‌شود، ضمن اینکه این جلدها شامل؛ وصیتنامه شهدا به همراه عکس، اعلام شهدا، نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد و شهادت، محل تولد، محل و نحوه شهادت، سطح تحصیلات، ارگان اعزام کننده و محل مزار شهید است.
عارف با بیان اینکه اداره کل اسناد و انتشارات بنیاد شهید کشور این 7 جلد از وصیتنامه‌ها را به چاپ می‌رساند، گفت: تاکنون بیش از 5هزار و 603 صفحه از وصیتنامه به ترتیب حروف الفبا تدوین شده است./303/979/ب1

 

ارسال نظرات