۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۱
کد خبر: ۴۸۱۰۴۶
امام جمعه بندرعباس:

قول هاي مسؤولان براي تكميل مسجد جامع بندرعباس عملي نشد

امام جمعه بندرعباس از مسجد جامع بندرعباس به عنوان آبروی کشور و استان هرمزگان ياد كرد و گفت: وزیر کشور و معاون اول دولت و همچنين سخنگوی دولت قول‌ هایی براي تكميل اين مسجد دادند که هیچ کدام عملی نشد.
حجت الاسلام و المسلمين نعيم آبادي، نماينده ولي فقيه در استان هرمزگان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، آیت‌الله غلامعلی نعیم‌ آبادی امام جمعه بندرعباس عصر امروز در نشست شورای اداری استان هرمزگان که با حضور وزیر اقتصاد و امور دارایی برگزار شد گفت: پرداخت سهم هرمزگان از مالیات ارزش افزوده‌ ای که از همین استان جمع می‌شود حق قانونی این استان است.

وي در ادامه افزود: این سهم قانونی را به هرمزگان بدهید تا مشكلات عديده اي كه در استان وجود دارد را مرتفع كنيم، ساماندهي خورهای بندرعباس به دليل اينكه شهرداری پولی برای رفع مشکل آنها ندارد، يكي از موارد مهمي است كه مي توان از پرداخت سهم استان هرمزگان از ماليات ارزش افزوده انجام داد.

نماينده ولي فقيه در استان هرمزگان از مسجد جامع بندرعباس به عنوان آبروی کشور و استان هرمزگان ياد كرد و خطاب به وزير اقتصاد ابراز داشت: تكميل و بهره برداري از اين مكان مقدس نيازمند همكاري شماست، البته وزیر کشور و معاون اول دولت و سخنگوی دولت نيز قول‌ هایی دادند که هیچ کدام عملی نشد.

 آيت الله نعيم آبادي ادامه داد: تكميل و بهره برداري از مسجد جامع بندرعباس و حوزه علميه ميناب به 15 میلیارد تومان اعتبار نياز دارد.

وی، بیکاری را مهمترین مشکل کشور نام برد و گفت: مشكل بيكاي در كشور با احداث کارخانه و کارگاه نیز حل نمی‌ شود، تحقق اين مهم نيازمند برقراري ارتباط میان جوانان با کارهای تولیدی است.

امام جمعه بندرعباس تاكيد كرد: کسانی که در كشورهاي چین، اروپا و آمریکا در زمينه تولید در بخش کشاورزی و دامپروری موفق هستند همانند دانشجويان ايراني تحصیل کرده اند اما با فاصله گرفتن از فرهنگ پشت‌میزنشینی به اقتصاد کشورشان خدمت مي كند.

آيت الله نعيم آبادي هم دانشگاه و هم آموزش و پرورش را در معضل بيكاري مقصر دانست و گفت: اين دو نهاد نتوانسته‌اند بين علم و کار ارتباط برقرار کنند درحالي كه بايد در حين تحصیل، کار و استقلال و پیشرفت را به نسل نوجوان و جوان آموزش دهيم.

وي بر ضرورت حمایت دولت از تولیدکنندگان در زمینه عرضه تولیدات ملی به کشورهای همجوار، تاكيد كرد و ابراز داشت: شركت هاي توليدي در چين با حمایت ‌های دولت شان کالاهای توليدي خود را از هزاران کیلومتر آن‌سو تر به جزیره قشم به هرمزگان مي رسانند./202/851/ب1

ارسال نظرات