۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۴
کد خبر: ۴۸۱۰۵۳

چند خبر كوتاه استان هرمزگان

محروميت دو شركت حمل و نقل به دليل فعاليت در زمينه قاچاق كالا، ​اجرای پنج پروژه بزرگ با اعتبار 233 میلیون دلار در هرمزگان و سرمایه‌ گذاری 7 میلیون دلاری ژاپنی‌ ها برای تجهیز گمرکات ایران به دستگاه‌ های ایکس‌ری از جمله اخبار كوتاه استان هرمزگان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاري رسا در هرمزگان، سیدمرتضی مدنی مديركل تعزيرات حكومتي هرمزگان با اشاره به تاثیر منفی قاچاق بر فضای کسب و کار گفت: حجم قاچاق از ابتدای دولت تا کنون از 25 میلیارد دلار به 15 میلیارد دلار کاهش یافته است.

وی بیان داشت: با توجه به وظایف دستگاه‌های مختلف در تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به عنوان منویات مهم مقام معظم رهبری، خبرنگاران باید میزان موفقیت مسئولان در این زمینه را منعکس کنند.
 
مدنی، برخورد با باندها و سرشاخه‌های قاچاق را از مهم‌ترین برنامه‌های خود در هرمزگان دانست و بیان داشت: بایستی فضای استان را برای فعالیت قاچاقچیان نا امن کنیم.

مدیرکل تعزیرات حکومتی هرمزگان، با تاکید بر ضرورت دفاع و صیانت از حقوق مصرف کنندگان در استان تاکید کرد و افزود: با هدف رشد کیفیت ارائه خدمات عمومی به مردم در هرمزگان برنامه‌های متنوعی داریم.

مدنی همچنین به آثار شوم قاچاق کالا بر اقتصاد کشور اشاره داشت و تصریح کرد: با توجه به کیفیت تولیدات داخلی باید برای رونق اقتصاد کشور از تولیدکنندگان داخلی حمایت کرد.

وی در ادامه تاکید کرد: نباید اجازه داد تا قاچاق کالا در کشور همچون موریانه به اقتصاد ایران ضربه وارد کند، برخورد جدی با امر شوم قاچاق از ضروریات است، گاها کوله‌برها نیز هدفمند و هدایت شده قاچاق می‌کنند و قاچاقچیان عمده و دانه درشت‌ها پشت این قضیه هستند، باید به شناسایی و برخورد با دانه درشت‌ها اقدام کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان هرمزگان در ادامه افزود: در حال حاضر برنامه‌ها به سمت و سوی برخورد با قاچاقچیان عمده و دانه درشت‌ها پیش رفته و امید است با برخورد جدی با این دسته از قاچاقچیان، اقتصاد ایران رونق یابد.

مدنی با اشاره به تاثیرگذاری برخورد با قاچاق در بهبود فضای کسب و کار تصریح کرد: قاچاق تاثیر منفی بر فضای کسب و کار داشته و حجم قاچاق از ابتدای دولت تا کنون از 25 میلیارد دلار به 15 میلیارد دلار کاهش یافته و این نشان دهنده عملکرد خوب در حوزه برخورد با پدیده شوم قاچاق است.

وي همچنين برخورد با پرونده‌های کلان قاچاق کالا و ارز را از اولویت برنامه‌های خود در هرمزگان دانست و اظهار داشت: برای دستیابی به هدف در حوزه مبارزه با قاچاق باید با تحکم برخورد کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان هرمزگان با اشاره به نقش بسزای تعامل و همکاری دستگاه ‌ها و سازمان‌های استان در ارائه خدمتگذاری به مردم گفت: تعزیرات حکومتی هرمزگان با همکاری دیگر دستگاه‌های ذیربط در حوزه بهبود فضای کسب و کار به خوبی نقش خود را ایفا می کند.

مدنی همچنین از بهبود فضای کسب و کار و رفع موانع تولید به عنوان دو قانون مهم و اساسی یاد کرد که باید در جهت رونق وضعیت اقتصادی کشور رعایت شود.

وی با بیان اینکه طرح کشوری جمع آوری اجناس خارجی از مغازه‌ها منتفی شده و دیگر اجرایی نمی‌شود گفت: این طرح با هدف حساس کردن جامعه و اشرافیت کامل بازاریان نسبت به عواقب مصرف کالاهای خارجی و ترغیب مردم برای حمایت از تولید داخلی اجرا شد.

مديركل تعزيرات حكومتي هرمزگان با بيان اينكه قاچاقچیان کالا 276 میلیارد تومان جریمه شدند گفت: این جریمه مربوط به 4  هزار و 934 فقره پرونده ورودی به تعزیرات به ارزش 2 هزار و  960 میلیارد ریال بوده که تاکنون 240 میلیارد ریال از این جریمه وصول شده است.

مدني از رسیدگی به پرونده تخلف دو شرکت حمل و نقل در هرمزگان که در پوشش ترانزیت، اقدام به قاچاق کالا می‌کردند خبرداد و گفت: متهمان یکی از شرکت‌ های حمل و نقل به پرداخت 21 میلیارد ریال جریمه نقدی و ممانعت از فعالیت به مدت دو سال محکوم شدند.

وي ادامه داد: مدیرعامل یک شرکت حمل و نقلی در پرونده‌ای دیگر به پرداخت سه میلیارد و 960 میلیون ریال جریمه محکوم شد.

مديركل تعزيرات حكومتي هرمزگان همچنین از محکومیت یک شرکت شبهه دولتی به پرداخت 10 میلیارد ریال جریمه به دلیل گرانفروشی به مردم خبرداد و ابرازداشت: در مجموع حدود 11هزار فقره پرونده، در حوزه‌ های کالا و خدمات، بهداشت و درمان و قاچاق کالا تشکیل شده که سهم پرونده‌های کالا و خدمات، 6 هزار و 253 فقره و بخش بهداشت و درمان 52 مورد بوده است.

مدني همچنين اضافه‌كرد: در یکی از پرونده‌های قاچاق پوشاک به ارزش چهار میلیارد و800 میلیون ریال، تنها متهم پرونده، به پرداخت 35 میلیارد و 800 میلیون ریال جریمه محکوم شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان هرمزگان در پایان تصریح‌کرد: مردم می‌توانند شکایات و گزارشات خود را از طریق سامانه 30009651 به اداره کل تعزیرات استان ارسال کنند تا نمایندگان تعزیرات استان خارج از نوبت به گزارشات آنان رسیدگی کنند.

اجراي 5 پروژه بزرگ با اعتبار 233 ميليون دلار در هرمزگان

محمد خزاعی ريیس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک ‌های اقتصادی و فنی ایران در نشست شورای اداری هرمزگان که با حضور علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی برگزار شد، با اشاره به رشد سرمایه گذاری ها در دولت یازدهم که به دنبال امنیت و آرامش ایجاد شده در کشور حاصل شده، گفت: افزون بر چهار میلیارد دلار پروژه عمرانی در هرمزگان با سرمایه‌گذاری خارجی به اشکال مختلف از جمله فاینانس و یا سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در حال اجرا است.

وی با اشاره به پیگیری های در دست انجام برای تامین اعتبار پروژه ساخت پالایشگاه بهمن گنو ، افزود: نیازمند بیش از دو میلیاد دلار سرمایه گذاری در این پروژه هستیم که از طریق یک بانک چینی در حال پیگیری آن هستیم.

ريیس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک ‌های اقتصادی و فنی ایران از آماده شدن وام ساخت نیروگاه حرارتی بندرعباس با رقم 1.2 میلیارد دلار خبر داد و گفت: روز دوشنبه هفته آینده با حضور وزیر نیرو، کلنگ احداث نیروگاه جدید بندرعباس به زمین زده خواهد شد.

سرمایه‌ گذاری 7 میلیون دلاری ژاپنی‌ ها برای تجهیز گمرکات ایران به دستگاه‌ های ایکس‌ری

مسعود کرباسیان ريیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران در جریان بازدید وزیر امور اقتصادی و دارایی از گمرک بندر شهید رجایی گفت: کشور ژاپن در بررسی انجام داده نسبت به اقدامات و حساسیت دولت و گمرک جمهوری اسلامی ایران در خصوص برخورد جدی با تخلفات،معادل 7 میلیون دلار به صورت وام بلاعوض به گمرک اختصاص داده تا دستگاه ایکس‌ری خریداری کند.

وي افزود: جمهوری اسلامی ایران در کل منطقه و حتی کشورهای آسیایی بیشترین دستگاه ایکس‌ری را دارا است زیرا در منطقه‌ ای حضور داریم که به دلیل ایجاد امنیت در همسایگی و ضرورت کنترل ترانزیت، باید به سمت کنترل و نظارت بیشتر برویم.

ريیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران با اشاره به استفاده از سگ موادیاب، جی پی اس، آر اف آی دی و مدیریت ریسک در بحث نظارت گمرکات، افزود: تاکنون دو دستگاه ایکس‌ری در گمرک شهید رجایی نصب شده و در آینده یک دستگاه ایکس‌ری جدید با سرعت بالای ارزیابی روزانه 1200 کانتینر در روز در این گمرک مهم نصب خواهد شد.

کرباسیان با اشاره به توافق امضا شده با وزارت دفاع برای ساخت پنج دستگاه ایکس ری توسط صنایع دفاع، بيان کرد: این دستگاه ‌ها به پیشرفته ‌ترین تکنولوژی مجهز هستند که در گذشته امکان خرید آن برای ما محدود بود و یا فقط از کشوری خاص به ایران وارد می ‌شد، ولی در حال حاضر توانسته‌ ایم در داخل کشور این دستگاه ‌ها را بسازیم .

وی با بیان اینکه قرارداد این تفاهم نامه در مرحله نهایی شدن است، گفت: گمرک ایران نیز از ساخت این دستگاه‌ ها توسط وزارت دفاع پشتیبانی خواهد کرد و ما کمک‌ های لازم را هم به آنها ارائه خواهیم کرد.

افزایش کارایی و کارآفرینی در گمرکات از مهمترین برنامه های این وزارتخانه است

علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی در جمع مدیران گمرک هرمزگان گفت: افزایش کارایی و کارآفرینی در گمرکات از مهمترین برنامه‌ هایی است که به‌ صورت جدی دنبال می‌ کنیم که البته در کنار این مسائله، تلاش بسیاری برای افزایش شفافیت و ارتقای سلامت اداری نیز داریم.

وي ، ضمن تاکید بر تسهیل در روند انجام امور تولید کنندگان، افزود: تولیدکنندگان باید بتوانند کالا و مواد اولیه خود را با سهولت بیشتری وارد كنند و هزینه‌ های مبادله‌ ای کمتری به آنها وارد شود که بتوانند کالای تولیدی را با قیمت کمتری عرضه كنند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به تاثیرات سوء قاچاق کالا و ارز بر اقتصاد کشور، تصریح کرد: یک آفت اصلی که اقتصاد کشور را تهدید می‌کند پدیده قاچاق است که به تولید ملی آسیب می‌ رساند و با شفافیت اقتصادی می‌ توان با قاچاق کالا مبارزه کرد و مدرن‌ سازی گمرکات یکی از اقدامات مهم در همین راستا است.

طیب‌ نیا ادامه داد: براساس آمار ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، میزان قاچاق از 25 میلیارد دلار به 15 میلیارد دلار کاهش داشته‌ و این حاصل توجه و اقداماتی است که در گمرک و دستگاه‌ های مربوطه انجام شده و امیدواریم با تداوم کار شاهد کارآمدی و افزایش شفافیت و کاهش پدیده شوم قاچاق باشیم.

وی با بیان اینکه سامانه جامع امور گمرکی از زمان اجرا تاکنون کمک شایانی به تسهیل تجارت كرده، تصریح کرد: ممکن است سامانه جامع گمرک با اختلالات اندکی نیز همراه باشد ولی این نواقص در حال رفع شدن می‌باشد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی خاطرنشان کرد: با وجود آثار باقی‌مانده از تحریم‌ ها و کاهش شدید قیمت نفت توانسته‌ ایم با دو مشکل کسادی و تورم مقابله کنیم و امیدواریم با تلاش‌ های بیشتری که صورت می گیرد بتوانیم رفاه را برای مردم کشور به ارمغان آوریم./303/851/ب1

ارسال نظرات