۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۸
کد خبر: ۴۸۱۰۷۸
امام جمعه موقت تهران :

اگر مسؤولی به جای توده‌های مردم دم خور گردن کلفت‌ها باشد غاصب است

آیت‌الله صدیقی، گفت: اگر مسؤولی با توده مردم ارتباط نداشت و به سراغ گردن‌کلفت‌ها رفت، ایشان آن جایگاه را غصب کرده است.
آیت الله صدیقی آیت الله صدیقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، آیت الله کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران در سیزدهمین یادواره 58 شهید محله مسجد ابوذر زاهدان که شب گذشته در این مسجد برگزار شد، گفت: شهیدان با خون خود دین را احیا و کشور را قدرتمند ساختند.

وی با اشاره به آیه‌ای از سوره محمد بیان کرد: خداوند در این آیه می‌فرماید کسانی که در راه خدا به قتل رسیدند هرگز کارشان بی ارزش نشد و قطعا خدا آنان را راهبری می کند؛ حتی اینها را سامان می‌دهد و داخل بهشت می‌کند.

آیت الله صدیقی ادامه داد: خداوند دو نوع بهشت دارد؛ یک بهشت برای انسان‌هایی است که ایمان به خدا وغیب دارند و عمل صالح انجام می‌دهند؛ اینها که اهل نماز، روزه، خمس و عمل خیر هستند به بهشتی می‌روند که رودها از زیر درختان آن روان است؛ اما کسی که خونش را در راه خدا داده است، بهشتی خصوصی دارد که می‌گوید «فادخلی فی عبادی و ادخلی جنتی»

وی با تأکید بر زوال مادیات اظهار داشت: همه اعمال ما زائل می شود و زندگی ما تمام می شود اما اگر قدمی برای خدا برداشتیم می‌ماند و شهدا اینگونه بودند؛ خدا عاشق شهید بوده و نگذاشته دیگران او را بخرند بلکه خود، او را دوست داشته است؛ از این رو دو گروه «مقتولین فی سبیل الله» و «تائبین الی الله» بهشت خاص دارند.

امام جمعه موقت تهران به تحول زندگی مردم ایران پس از انقلاب اشاره و عنوان کرد: به برکت انقلاب و رهبری فکر و دانش سالم‌زندگی‌کردن را می‌آموزیم و این ولایت فقیه است که وارث نور و معنویت اهل بیت است؛ امام بود که مسیر زندگی مردم را از جهنم به بهشت عوض کرد.

وی افزود: آنجا که انسان، خود را به قدرت و ریاست چندروزه بفروشد با وقتی که خود را با ارزش تر از همه زرق و برق ها بداند و تبعیت و حکومت او خدایی باشد، بسیار تفاوت دارد.

آیت الله صدیقی با تأکید بر اینکه مدیران اسلامی حق ریاست بازی را ندارند، ابراز داشت: مسؤولان آمده‌اند تا الگوی بندگی باشند؛ هرکس مسؤولیت بالاتری دارد باید از همه بهتر، متواضع‌تر و اسلامی‌تر باشد،‌نه اینکه با قرار گرفتن در پست و مقام به دنبال ریاست بازی باشند.

وی ادامه داد: مدیر اسلامی، عضو گروه خاصی نیست و تعصب ندارد، اگر مسؤولی با توده مردم ارتباط نداشت و به سراغ گردن‌کلفت‌ها رفت، آن جایگاه را غصب کرده؛ چون اسلام دین مظلومان و مستضعفان است.

امام جمعه موقت تهران افزود: اگر مسؤولی خانه به خانه به روستاها رفت و به خانواده‌های شهدا سر زد، بوی اسلام می‌دهد اما اگر به جای نشستن و برخواستن با خانواده شهدا تنها با افراد مرفا نشست و برخواست داشت؛ این فرد از اسلام فاصله گرفته است؛ اگر انسان این حصار را بشکند و برای جریان خاصی نباشد ارزش خود را بالا برده و قیمتی دارد که جز خدا کسی توان معامله با او نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه انقلاب، انقلاب ایرانی و فارسی نیست بلکه اسلامی است، گفت: اسلام دین جهانی است باید جهان را مدیریت کند؛ اما این مدیریت با ریاست، انسان محدود می‌شود؛ امروز رهبری عمود خیمه دین، استقلال و عزت در جهان است؛ اگر انقلاب نبود نه تنها اسلام بلکه مسیحیت و یهودیت باقی نمی ماند.

آیت الله صدیقی
داعش را دنباله رو خط آمریکا دانست و اذعان داشت: امروز که خون شهدا، شیعه و سنی را در کنار هم در جمهوری اسلامی پیوند داده است تا دنیا قصد توطئه نکند.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه پیامبر اکرم، استقلال فرهنگی، نظامی و بانوان را پایگاه‌های قدرت جامعه معرفی می کنند، اظهار داشت: انسان با ایمان، اتحاد و سلاح مستحکم خواهد شد؛ بنابراین باید توان نظامی و موشکی خود را افزایش دهیم./831/202/ص

ارسال نظرات