۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۴۸۱۱۴۶
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

ارتقای مداوم دانش و مهارت پشتوانه تبلیغی روحانیان است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر ضرورت افزایش وسعت و کیفیت فعالیت‌های تبلیغی، گفت: ارتقای مداوم دانش و مهارت پشتوانه تبلیغی روحانیان است.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد امروز در مراسم تکریم و معارفه مسؤول اداره تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه استان، با گرامیداشت ایام فاطمیه، ولایتمداری و برافراشته نگاه داشتن پرچم مظلومیت ولی فقیه زمان را یکی از وجوه بارز حیات حضرت فاطمه(س) دانست.

وی با تأکید بر لزوم الگوبرداری از آن بانوی بزرگوار در تمامی شئون زندگی فردی و اجتماعی به‌ ویژه در زمینهٔ ولایتمداری و دفاع از ولایت، افزود: در این راستا نباید اجازه دهیم در عصر فعلی ولایت فقیه مظلوم مانده و رهنمودهای ایشان بر زمین بماند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به رسالت خطیر روحانیان و مبلغان، تصریح کرد: باید طلاب و روحانیان پرچم ولایت را برافراشته نگاه داشته و اجازه ندهند این بیرق حتی اندکی از اهتزاز بیفتد.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فصل نام‌نویسی برای جذب و پذیرش طلاب جدید در مدارس علمیه از روحانیان مبلغ و طرح هجرت خواست در منابر و مجالس خود به این موضوع بپردازند تا استعدادهای برتر و دانش‌آموزان نخبه جذب حوزه‌های علمیه شود.

وی ترویج بیش از پیش وقف با نیت رفع نیازها و کاستی‌های حوزه‌های علمیه را یکی دیگر از مسائلی دانست که باید از سوی روحانیان مبلغ در روستاها و مناطق مختلف استان پیگیری شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه حوزه‌های علمیه از دیرباز با مشارکت واقفان و خیران اداره می‌شده و هیچ‌گاه به دولت و حکومت‌ها وابسته نبوده‌اند، افزود: با توجه به توسعه مدارس علمیه، باید روحانیان مبلغ برای ترویج وقف انفرادی و مشارکتی با نیت رفع مشکلات حوزه‌های علمیه تلاش بیشتری داشته باشند.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه خراسان شمالی حضور مستمر در دوره‌های دانش‌افزایی و مهارت‌افزایی را یکی دیگر از ملزومات روحانیان مبلغ دانست و گفت: افزایش وسعت و کیفیت فعالیت‌های تبلیغی در استان در گرو ارتقای مداوم دانش و مهارت پشتوانه تبلیغی روحانیان است.

وی با بیان اینکه در حوزه علمیه موضوعی با عنوان فارغ‌التحصیلی نداریم، ادامه داد: باید طلاب و روحانیان همواره با کتاب و مطالعه مأنوس باشند تا بتوانند رسالت تبلیغی خود را به‌ درستی ایفا کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار کرد: امیدواریم که با اجرای ساختار جدید اداره تبلیغ و آموزش‌های کاربردی زیر نظر مدیریت حوزه علمیه خراسان شمالی، شاهد سرعت و وسعت، کیفیت و نشاط و پویایی بیشتری در زمینه فعالیت‌های تبلیغی در استان باشیم.

گفتنی است، در این مراسم حجت‌الاسلام مهدی مهرپویان که پیش‌تر مسؤول اداره فرهنگی حوزه علمیه خراسان شمالی بود به‌عنوان مسؤول اداره تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه استان معرفی شد، پیش از این حجت‌الاسلام جلیل محمدی به‌عنوان مسؤول نمایندگی معاونت تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه در استان خراسان شمالی فعالیت می‌کرد.//9314/202/ب2

ارسال نظرات