۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۴۸۱۱۷۸
آیت الله علم الهدی:

هویت اصیل مشهد در جریان فرهنگی این شهر محور قرار گیرد

امام جمعه مشهد با بیان این که هویت اصیل مشهد باید در دستور کار جریان فرهنگی شهر قرار گیرد، گفت: نمایشگاه «مشهد دوست داشتنی» در تبیین هویت اصلی مشهد، موفق عمل کرد.
 آیت الله علم الهدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی صبح امروز در یکصد و دهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان خراسان رضوی که با حضور مسؤولان و متولیان امر فرهنگ در استان در دفتر نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی برگزار شد، ضمن تقدیر از حضور با شکوه مردم در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی از عملکرد دستگاه های دخیل در مدیریت این رویداد و نیز ویژه برنامه های دهه فجر تشکر کرد.

تقدیر از حضور میلیونی مردم مشهد در راهپیمایی 22 بهمن و عملکرد دستگاه های انقلابی

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: حضور میلیونی مردم در راهپیمایی 22 بهمن بسیار چشمگیر و مورد تقدیر بود و بنده از مدیرکل صداوسیمای استان خراسان رضوی تشکر می کنیم که با زحمات آنها برای نخستین بار راهپیمایی مردم مشهد به شکل مناسب تری جلوه داده شد و انتقاد ما در گذشته به صداوسیما این بود که حضور مردم مشهد در راهپیمایی را به صورت مختصر پوشش می دادند.

امام جمعه مشهد مقدس همچنین از شهرداری مشهد به سبب برگزاری نمایشگاه ارزشمند «مشهد دوست داشتنی» قدردانی کرد و افزود: این نمایشگاه یک ابتکار بسیار جالب از معاونت فرهنگی شهرداری مشهد بود که با وجود تلاش برخی جریان ها برای این که مشهد را به عنوان یک مرکز خاص تفریحی و خوشگذرانی معرفی کنند، پیشینه انقلابی این شهر را به خوبی منعکس کرد و بسیاری از عزیزان همشهری ما، به ویژه نسل جدید متوجه هویت اصیل و واقعی مشهد شدند.

وی با بیان این که امروز هم باید همان هویت اصیل مشهد مقدس در دستور کار جریان فرهنگی شهر قرار داشته باشد، خاطرنشان کرد: نمایشگاه «مشهد دوست داشتنی» در تبیین هویت اصلی مشهد مقدس، به ویژه معرفی ریشه های فرهنگی این شهر موفق عمل کرد.

مشهد باید برای همیشه به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام شناخته شود

آیت الله علم الهدی سپس به معرفی مشهد مقدس به عنوان «پایتخت فرهنگی جهان اسلام» در سال 2017 اشاره و اظهار کرد: این اتفاق باید به صورت یک جریان نهادینه شده از نظر معرفی مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام مشخص شود؛ نه به صورت یک برنامه موقت یک ساله تشریفاتی، آن هم با معیارهای خاص آیسسکو که برگرفته از ملاک های غربی است.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی افزود: مشهد باید با معیارهای دینی و ملاک های اسلامی معرفی شود و این مرهون همت بلند استاندار و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در خراسان رضوی است. مشهد باید برای همیشه به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام ثبت شود اما با تأکید بر معیارهای اصیل دینی چرا که ما معتقدیم امروز هیچ شهری در جهان وجود ندارد که با این ملاک ها معرفی شده باشد.

وی تأکید کرد: عتبات عالیات و حرمین شریفین هم با وجود تمام عظمتی که دارند از جامعیتی مثل مشهد برخوردار نیستند و علت این که در احادیث هیچ زیارتی پس از زیارت سیدالشهدا(ع)، به اندازه زیارت امام هشتم(ع) سفارش نشده، پیش بینی پیامبر اکرم(ص) و ائمه(ع) بوده که مشهد جایگاه قطعی اسلام در کره زمین خواهد بود.

آیت الله علم الهدی در پایان خاطرنشان کرد: به برکت انقلاب مقدس اسلامی و ایثارگری شهدا و جانبازان ما، امروز توجه همه ملل و فرق و مذاهب اسلامی به سوی مشهد است و در واقع مشهد به عنوان جامع ترین و بزرگ ترین شهر اسلامی در دنیای اسلام شناخته می شود./201/820/ب1

ارسال نظرات