۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۴۸۱۱۸۳
کارشناس مسائل سیاسی:

دنیای امروز دچار جاهلیت مدرن شده است

کارشناس مسائل سیاسی گفت: امروزه مردم با وجود اعتقاد به خدا در عمل به دستورات دینی سستی می‌کنند و دچار جاهلیت مدرن شده‌اند.
جاهلیت مدرن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از ارومیه، حجت‌الاسلام پناهی امروز در مراسم سوگواری حضرت زهرا(س) که در مسجد لطفعلی‌خان ارومیه برگزار شد، با اشاره به خطبه فدک، اظهار داشت: حضرت زهرا(س) با استناد به آیه ۵۰ سوره مائده که در آن خداوند می‌فرماید: «آيا خواستار حكم جاهليت‏ اند؟ و براى مردمى كه يقين دارند، داورى چه كسى از خدا بهتر است» سعی داشت به مردم بفهماند گرفتن حق ولایت از حضرت علی(ع) براساس احکام جاهلیت بوده‌است و با احکام اسلامی منافات دارد.

وی احکام جاهلیت را سیار و قابل تغییر از یک فرد به فرد دیگر دانست و تصریح کرد: در اسلام احکام از سوی خداوند مشخص شده است و قابل تغییر نیست.

حجت‌الاسلام پناهی بیان داشت: در قضیه شورای سقفیه عده‌ای با بهانه‌هایی چون پایین بودن سن حضرت امیرمؤمنان(ع) یا دوست نداشتن ایشان می‌خواستند حق ثابت و حتمی امام که از سوی خدا در جریان خطبه غدیر و با گفتن جمله «من کنت مولی و هذه علی مولی» از طرف پیامبر(ص) به ایشان داده شده‌ بود را بر اساس احکام جاهلی غصب کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مورخان ۱۰۰تا۱۵۰ سال قبل از پیدایش اسلام را دوران جاهلیت می‌نامند، افزود: چهار ویژگی تعصب، احکام، ظن و تبرج جاهلیت از نشانه‌های آن دوره براساس قرآن است.

پناهی با اشاره به آیه ۳۳ سوره احزاب تبرج جاهلیت را ظاهر ساختن زینت برای بیگانگان تعریف و خاطرنشان کرد: زنان در دوران جاهلیت روسری به سر کرده ولی آن را از پشت سر به گونه‌ای که گردن وسینه مشخص بود می‌بستند و برای همین خداوند با فرستادن آیه حجاب با آن مخالفت کرد.

کارشناس مسائل مذهبی گفت: امروزه دنیا درگیر جاهلیت مدرن شده‌ است و مردم با  وجود اعتقاد به خدا و دین در عمل به دستورات دینی دچار سستی و ضعف شده‌اند برای مثال در زمینه حجاب اکنون جامعه ما مانند زمان جاهلیت قبل از اسلام با مشکلات فراوانی رو‌ به‌ رو است.

وی با اشاره به اینکه در اروپا به این نتیجه رسیده‌اند که مدارس مختلط راندمان پایینی نسبت به مدارس تک جنسیتی دارند، گفت: در ایران زمانی که جوانان باید وارد جامعه شده و اصول تربیتی را در زندگی یاد بگیرند وارد دانشگاه‌های مختلط  شده و آتش و پنبه هر دو کنار هم قرار می‌گیرند.

مراسم سوگواری حضرت زهرا(س) به مناسبت ایام فاطمیه هر روز ظهر با سخنرانی حجت‌الاسلام پناهی در مسجد لطفعلی‌خان ارومیه برگزار می‌شود./936/202/ب2

ارسال نظرات