۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۴۸۱۲۴۸

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

انتشار مجموعه آثار تجسمی یادواره سراسری خط سرخ منا، برگزاری یادواره شهدای مدافع حرم در دانشگاه تبریز و کمبود روحانی در روستاهای آذربایجان شرقی از مهم‌ترین اخبار کوتاه استان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حسن میلانی، رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی گفت: مجموعه آثار تجسمی یادواره سراسری خط سرخ منا شامل آثار کاریکاتور، تصویرسازی و عکس منتشر شد. این مجموعه توسط انتشارات سوره مهر وابسته به حوزه هنری در شمارگان هزار نسخه و در 72 صفحه مصور و رنگی چاپ و منتشر شده است.
وی ادامه داد: این مجموعه از میان آثار ارسالی به یادواره ادبی هنری خط سرخ منا که در شهریور سال جاری توسط حوزه هنری استان برگزار شد، برگزیده شده است. این کتاب دربردارنده 40 اثر کاریکاتور، 10 اثر تصویر سازی، 5 اثر پوستر و 3 اثر عکس از هنرمندان سراسر کشور است.
میلانی ادامه داد: در زمان برگزاری این یادواره، 748 اثر از سراسر کشور به دبیرخانه یادواره در رشته‌های فیلم‌های موبایلی، عکس، تصویرسازی، کاریکاتور، گرافیک، شعر و داستان ارسال شده بود که از میان این آثار 58 اثر در رشته های کاریکاتور، تصویرسازی و عکس انتخاب و در قالب مجموعه آثار تجسمی یادواره سراسری خط سرخ منا چاپ و منتشر شد.
گفتنی است، یادواره سراسری ادبی هنری 'خط سرخ منا' همزمان با اولین سالروز فاجعه منا در شهریور سال جاری توسط حوزه هنری استان و با همکاری سازمان حج و زیارت استان برگزار شد.


برگزاری یادواره شهدای مدافع حرم در دانشگاه تبریز
یادواره شهدای مدافع حرم استان آذربایجان شرقی روز پنج‌ شنبه( ۲۸ بهمن‌) به مناسبت سالگرد قیام ۲۹ بهمن مردم تبریز در مسجد دانشگاه تبریز برگزار می ‌شود. این یادواره از ساعت ۱۹و۳۰دقیقه با سخنرانی حجت ‌الاسلام ماندگاری و مداحی سعید جبرائیلی در مسجد دانشگاه تبریز برگزار خواهد شد.
گفتنی است، شهیدعبدالصمد امام پناه، شهید علی کنعانی، شهید محمودرضابیضایی،شهید محرم علیپور، شهید عباس عبدالهی، شهید حامدجوانی، شهید امین جوانی، شهید مهدی علیدوست، شهیدحجت اصغری شربیانی، شهید روح الله طالبی، شهید وحید نومی گلزار، شهید احمدعطایی، شهید محمدرضافخیمی، شهیداسماعیل کریمی اصل، شهید صادق عدالت اکبری و شهید سید رضا مراثی شهدای مدافع حرم استان آذربایجان ‌شرقی هستند.


تجهیز کتابخانه های عمومی استان با ۱۱هزار نسخه کتاب
شهرام خدایی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان با اعلام این خبر گفت: تعداد ۱۱هزار نسخه کتاب از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و چند سازمان دیگر به اداره کل کتابخانه های عمومی استان اهدا و به همراه منابع موجود در مرکز مبادله کتاب استان در سطح کتابخانه ها توزیع شد.
خدایی خاطر نشان کرد: استاندار آذربایجان شرقی و مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بر افزایش تعداد منابع کتابخانه های استان تاکید دارند و در همین راستا تلاش می کنیم بیش از پیش با ترویج سنت حسنه اهدای کتاب به کتابخانه های عمومی بخشی از منابع مورد نیاز کتابخانه ها را تامین کنیم.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲ میلیون و پانصد هزار کتاب در کتابخانه های عمومی استان وجود دارد گفت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته و کمک خیرین سعی بر این است که در کوتاه مدت شرایطی ایجاد شود که برای هر نفر از جمعیت چهار میلیون نفری استان حداقل یک کتاب در مجموعه کتابخانه های عمومی استان مجموعه سازی و سازماندهی گردد.


کمبود روحانی در روستاهای آذربایجان شرقی
حجت الاسلام شهاب الدین حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی اعلام کرد: این استان هم اکنون با کمبود روحانی و عالم مستقر در روستاها و مناطق دورافتاده مواجه است. هم اکنون تنها 88 روحانی مستقر در روستاهای آذربایجان شرقی وجود دارد و این در حالی است که این استان بالغ بر دو هزار و 700 روستا دارد.
وی با بیان اینکه شبکه اعزام روحانیون در ایام فصلی برای تبلیغ دین و شعائر اسلامی در اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی فعال است، اظهار کرد: بر این اساس روستاهای بالای 200 خانوار تحت پوشش قرار می گیرد که در مجموع 103 باب خانه عالم در این روستاها موجود است.
حجت الاسلام حسینی، ارایه خدمات دینی و مذهبی در مناطق مختلف استان را یکی از رسالت های مهم تبلیغات اسلامی برشمرد و با بیان اینکه در این رابطه این مجموعه با کمبود اعتبارات مواجه است، خواستار مساعدت و همکاری سایر دستگاه های استانی شد./935/303/ب1

 

ارسال نظرات