۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۴
کد خبر: ۴۸۱۲۵۸
مدیر سابق حوزه علمیه تبریز:

اسلام دین صلح و پیامبرش رحمتی برای تمام عالمیان است

حجت الاسلام سیدی‌ثانی گفت: هدف اصلی غرب از راه‌اندازی، تجهیز و حمایت از گروهک‌های تروریستی همچون داعش؛ بدنام کردن اسلام در اذهان عمومی بوده است.
حجت الاسلام سیدحسین سیدی ثانی، مدیر سابق حوزه علمیه تبریز 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سیدحسین سیدی‌ثانی، مدیر سابق حوزه علمیه تبریز عصر امروز در جمع اعضای ستاد تفسیر قرآن کریم تبریز در مسجد میدان مقصودیه با بیان این‌که آیات قرآن منشور زندگی سعادتمند در دنیا و آخرت هستند، اظهار داشت: مفاهیم قرآنی اگر به‌درستی شناخته شوند و به صورت کاربردی در جامعه مورد توجه قرار گیرد؛ بسیاری از معضلات و مشکلات برطرف خواهد شد.
وی با اشاره به این‌که بسیاری از مصائب جامعه بشری نشأت گرفته از فراموشی آیات قرآن و یا تفسیر به رأی از مفاهیم کلام الله مجید است،؛ تصریح کرد: اگر امروز شاهد ظهور گروهک‌های تروریستی و جنایتکار به نام اسلام در مناطق مختلف جهان هستیم، همه ناشی از عدم فهم صحیح از آیات قرآن است.
حجت الاسلام سیدی‌ثانی با تأکید بر این‌که بایستی مراد از تفسیر به رأی از آیات قرآن را بدانیم، گفت: معمولاً سبک‌های تفسیری مختلف یکدیگر را متهم به ارتکاب تفسیر به رأی می کنند. نگریستن در گفتار صاحب نظران در این زمینه نشان می دهد که هیچ کس در صدور روایات نهی کننده از تفسیر به رأی و حرمت آن تردید ندارد.
این استاد حوزه و دانشگاه افزود: آنچه مورد اختلاف است؛ مفهوم تفسیر به رأی است. علت عدم تردید در حرمت و ممنوعیت تفسیر به رأی، وجود روایات بسیار در این زمینه است که از پیامبر اسلام(ص) و اهل بیت رسیده و همه صحابه و تابعان نیز بر آنها صحه گذاشته اند؛ به گونه ای که حتی گفته اند بسیاری از بزرگان به خاطر بیم در غلتیدن در تفسیر به رأی از هر گونه اظهار نظر در زمینه قرآن اجتناب می کردند.
وی با بیان این‌که در عصر معاصر گاه مفهوم آیات قرآنی از سوی معاندان اسلامی کناز گذاشته شده و تنها معنای ظاهری مورد توجه قرار می گیرد، گفت: برخی از این گروهک‌های تروریستی که به نام اسلام فجیع‌ترین جنایات بشری را مرتکب می شوند؛ اسلام را دین خشونت و جنگ معرفی می کنند، در حالی‌که اسلام دین صلح و پیامبرش رحمتی برای تمام عالمیان است.
حجت الاسلام سیدی‌ثانی با اشاره به این‌که معرفی اسلام و مسلمانان به عنوان خشونت‌طلبان جنگ‌مدار در رسانه‌های غربی با اهداف مختلفی پیگیری می شود، گفت: هدف اصلی غرب از راه‌اندازی، تجهیز و حمایت از گروهک‌های تروریستی همچون داعش؛ بدنام کردن اسلام در اذهان عمومی بوده است.
مدیر سابق حوزه علمیه تبریز با اشاره به این‌که هدف شوم و توطئه دشمنان اسلام در این مسأله برملا شده است، افزود: امروز جهانیان می‌دانند که داعش و داعشیان هیچ سنخیتی با اسلام و مسلمانان ندارند؛ حتی اهل سنت نیز از این گروهک‌های افراطی و جنگ‌طلب اعلام برائت کرده‌اند./935/202/ب1

 

ارسال نظرات