۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۶
کد خبر: ۴۸۱۲۶۲
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

تربیت نیروهای کارآمد برای تبلیغ و تبیین اسلام ناب نیاز امروز جامعه است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: تربیت نیروهای کارآمد و روحانیان زبده برای تبلیغ و تبیین دین اسلام ناب محمدی نیاز ضروری جامعه امروز است.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، عصر امروز در نشست هم‌اندیشی نهادهای فرهنگی و اجرایی استان که با هدف پیگیری مطالبات رهبر معظم انقلاب از حوزه‌های علمیه و با موضوع جذب و پذیرش طلاب برگزار شد، تربیت نیروهای کارآمد در عرصه تبلیغ و تبیین اسلام ناب را نیاز ضروری دنیای امروز دانست.

وی با اشاره به اینکه قرآن احیای یک انسان را احیای کل جامعه دانسته است، ادامه داد: این تعبیر قرآنی اهمیت کار هدایت انسان‌ها را گوشزد می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با یادآوری اینکه برای تحقق این هدف موضوع جذب و پذیرش طلبه در حوزه علمیه اهمیت زیادی دارد، افزود: هدف تشکیل حوزه‌های علمیه این است که انسان‌های کارشناس و دین‌شناس تربیت و وارد بدنه جامعه دینی شوند و مردم از آنها به‌عنوان کارشناسان دین استفاده کنند.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در این راستا جذب و پذیرش در حوزه علمیه باید از بین بهترین‌ها و با استعداد‌ترین‌ها باشند تا در آینده روحانیان نخبه و کارآمد تحویل جامعه اسلامی شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به ضرورت غربال‌گری افراد پیش از ورود به مدارس علمیه، گفت: طلبگی افزون بر استعداد، عشق و علاقه هم می‌خواهد؛ ازاین‌رو باید در جذب و پذیرش طلاب دقت کافی صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه بیشترین سربازان حوزه‌های علمیه از خانواده‌های متوسط و سختی‌کشیده هستند، ادامه داد: طلبگی توأم با مشکلات و سختی‌ها بوده و کسانی می‌توانند این موارد را تحمل کنند که ظرفیت وجودی داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: در زمینهٔ جذب طلبه باید به ظرفیت مدارس علمیه استان هم توجه کرده و به تناسب ظرفیت اقدام به جذب طلاب جدید کنیم تا در آینده به دلیل کاستی‌ها و کمبودها دچار ریزش نشویم.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی در ادامه با تأکید بر بازگشت طلاب بومی از قم و مشهد پس از فراغت از تحصیل، اظهار کرد: باید امر قرآن را اجرا کرده و عده‌ای در حوزه‌های علمیه دین‌شناس شده و سپس به زادگاه خود بازگشته و قوم خود را هدایت کنند.

وی افزود: طلاب و روحانیان باید یادگیری و یاد دادن و شناخت و شناساندن را به‌صورت توأم در دستور کار و برنامه خود داشته باشند و طلاب بومی با بازگشت به زادگاه خود، فعالیت‌های تبلیغی و فرهنگی انجام دهند./9314/202/ب1

ارسال نظرات