۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۹
کد خبر: ۴۸۱۲۶۷
مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌شرقی:

رسالت حوزه‌های علمیه تنها در ترویج معارف اسلامی خلاصه نمی شود

حجت الاسلام مسعودی‌نیا گفت: رسالت امروز حوزه‌های علمیه تنها در ترویج معارف اسلامی خلاصه نمی شود، بایستی برای مقابله با توطئه های دشمنان نیز استراتژی واحد، هدفمند و اصولی اتخاذ شود.
حجت الاسلام مسعودنیا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام مختار مسعودی‌نیا، مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان آذربایجان‌شرقی عصر امروز در جمع طلاب مدارس علمیه خواهران تبریز در مرکز آشتاب با اشاره به این‌که رسالت طلاب خواهر در عصر حاضر به مراتب حساس‌تر از گذشته شده است، اظهار داشت: نیاز جامعه به عالم متعهد، بابصیرت و زمان‌شناس امری مسلم و غیرقابل انکار است.
وی با بیان این‌که پیروزی انقلاب اسلامی ایران منجر به توسعه حوزه های علمیه در سراسر کشور شده است، خاطرنشان کرد: در این میان مدارس علمیه خواهران نیز در بسیاری از شهرهای کشور راه‌اندازی و تأسیس شد که بحق باید گفت؛ امروز بیش از هر زمان زمینه برای نشر معارف اهل بیت در دنیا محیا است.
این استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر نقش‌آفرینی فرامرزی حوزه های علمیه ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران؛ فرصت خوبی برای حوزه های علمیه جهت تربیت نیروی کارآمد، مفید و آشنا به زبان‌های روز دنیا و اعزام به کشورهای اسلامی و حتی غیر اسلامی فراهم شده است.
وی خودسازی و مجهز شدن به علوم روز و پاسخگویی به پرسش های معرفتی جامعه را ضروری دانست و افزود: خداوند دو عامل را رمز موفقیت برشمرده و وعده داده هر کس این دو اصل را داشت، راه‌های موفقیت را به او نشان می دهند نخستین عامل تلاش و کوشش و عامل دوم اخلاص و وصل به اندیشه الهی و توکل بر خدا است.
حجت الاسلام مسعودی‌نیا تلاش و اخلاص را موجب امداد الهی دانست و گفت: طلاب علوم دینی بایستی با تمسک به قرآن و عترت در مسیر ترویج اندیشه اهل بیت عصمت و طهارت گام های بلند بردارند؛ امروز پاسخگویی به نیازهای معرفتی نسل جوان جامعه از جمله وظایف خطیر روحانیت است.
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان آذربایجان‌شرقی از طلاب خواست هدف خود در تحصیل علوم حوزوی را مشخص کرده و مقصد نهایی را معین کنند و گفت: طلب مجهول محال است، بنابراین قبل از هر چیز باید مطلوب نهایی مشخص و معین باشد و حتی نتیجه عمل قبل از آنکه در عالم خارح محقق شود، در ذهن باید متصور شود تا انگیزه حرکت را در انسان بیشتر کند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر لزوم بصیرت، دشمن‌شناس، تشخیص حق و باطل و موضع‌گیری گفت: چه بسا افرادی بودند که در اثر بی بصیرتی سقوط کردند و آب را به آسیاب دشمن ریختند و ناگاهانه با دشمنان هم صدا شدند، باید هوشیار بود و با چشم باز دوست و دشمن را از هم جدا کرد و در مواقع حساس تصمیم درست گرفت.
حجت الاسلام مسعودی‌نیا با تأکید بر این‌که دشمنان اسلام و تشیع با راه‌‎اندازی جنگ نرم به دنبال تحریف مبانی دینی و عقیدتی مسلمانان هستند، افزود: رسالت امروز حوزه‌های علمیه تنها در ترویج معارف اسلامی خلاصه نمی شود، بلکه بایستی برای مقابله با توطئه های دشمنان نیز استراتژی واحد، هدفمند و اصولی اتخاذ شود./935/202/ب1

 

ارسال نظرات