۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۷
کد خبر: ۴۸۱۲۹۵
امام جمعه شهرستان قروه درجزین:

حوزه های علمیه مبانی و منابع خود را کاربردی کند

حجت الاسلام محمدی سبزواری گفت: امروزه با توجه نیازهای جدید جامعه باید حوزه های علمیه درپی کابردی کردن منابع و مبانی خود بوده تا بتواند به خوبی نیازهای جامعه را پاسخگو باشد.
معاونت تبلیغ و آموزشهای کاربردی حوزه های علمیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام محمدرضا محمدی سبزواری امام جمعه شهرستان قروه درجزین عصر امروز در جمع مبلغان این شهرستان با اشاره به اهمیت دقت در جذب طلاب و نظامند کردن حوزه های علمیه اظهار داشت: جذب طلاب و نظامند سازی حوزه های علمیه خاستگاه انقلاب و رهبریت انقلاب است.

وی ابراز داشت: امرزه می طلبد که نسبت به جذب بهتر طلاب اهتمام بیشتری ورزیده شود چرا که افرادی که متقاضی امر طلبگی هستند می خواهند بهترین فصل از عمر خود که همان جوانی است در راستای حوزه و طلبگی سپری کنند.

حجت الاسلام محمدی سبزواری افزود: امروزه با توجه نیاز های جدید جامعه باید حوزه های علمیه درپی کابردی کردن منابع و مبانی خود بوده تا بتواند به خوبی نیاز های جامعه را پاسخگو باشد.

وی افزود: حوزه های علمیه با توجه به استعدادها و علاقه مندی های متقاضیان باید با یک مهندسی قوی برنامه ریزی دقیقی را در جهت تحصیل آن ها در مسایل مورد نیاز انجام دهد.

امام جمعه شهرستان قروه درجزین گفت: باید دروس حوزه را کابردی تر و متناسب با مسایل مورد نیاز امروز جامعه تدوین و یا تصحیح کرد تا راندمان و بهره وری بیشتری از منابع موجود در حوزه را شاهد باشیم.

وی ابراز داشت: لازمه جذب طلاب این است که باید به عنوان مقدمه یک سری توضیحات در مورد مسایل حوزه و آشنایی با دروس حوزه و دور نمای مسیر طلبگی را مشخص کنند.

حجت الاسلام محمدی سبزواری تصریح کرد: باید زیر ساخت ها در حوزه های علمیه مهیا شود طبق آمار و ارقام هایی که داده می شود درپی فراهم نمودن بهترین امکانات برای تحصیل طلاب و خالی کردن افکار آن ها از دغدغه ها باشیم.

وی در پایان افزود: تحول در حوزه های علمیه به معنی فراموش کردن سنت های حسنه حوزه نیست بلکه با حفظ  سنت های گذشته باید گروهی کار آمد برای نیاز سنجی جامعه امروز و تطبیق دادن حوزه های علمیه با نیازهای روز تشکیل شده تا شاهد بالا رفتن راندمان و بازدهی بیشتری از حوزه های علمیه باشیم./979/202/ب1

 

    

ارسال نظرات