۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹
کد خبر: ۴۸۱۳۴۷
آیت الله ایمانی:

عالمان دینی جلوی هجمه های دشمن به اعتقادات مردم را می گیرند

آیت الله ایمانی گفت: عالمان دینی نظیر سربازانی هستند که در مرز باورهای مردم ایستاده اند تا از تجاوز دشمن به اعتقادات و باورهای آنها جلوگیری شود.
ستارگان محراب ستارگان محراب ستارگان محراب ستارگان محراب ستارگان محراب ستارگان محراب ستارگان محراب ستارگان محراب ستارگان محراب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله اسدالله ایمانی نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در آیین نکوداشت آیت الله سید علی اصغر هاشمی علیا که شامگاه 27 بهمن در مسجد حضرت قائم(عج) چیذر برگزار شد، ضمن عرض تسلیت و تعزیت به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، از مرکز رسیدگی به امور مساجد جهت برگزاری مراسم تجلیل از ستارگان فروزان و مفاخر ائمه جماعات تشکر کرد.

وی با بیان اینکه خداوند برتری انسان ها را در سه ویژگی بازگو می کند، گفت: نخستین خصوصیت برای محک انسان، علم و دانایی او است. خداوند مقام علم و عالم را در جامعه بالا می برد و به عنوان یک ارزش حقیقی در میان مردم از حرمت ویژه ای برخوردار می سازد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس ابراز داشت: از این رو در روایات جهت اکرام و احترام به عالمان توصیه می شود که به احترام عالم از جا برخیزید و به ایشان جای نشستن بدهید و همچنین هنگامی که در روایات به واژه علم می رسیم، از این عامل به عنوان قدرت و مِکنَت یاد می شود، چون ارزش انسان در دانش او نهفته است.

وی دومین مورد که برتری انسان ها را مشخص می کند، جهاد و فداکاری در راه حق با مال و جان دانست و گفت: خداوند متعال به جهادگر راه حق، برتری بخشیده و او را از ارزش و اعتبار فوق العاده ای در جامعه برخوردار می سازد.

امام جمعه شیراز در ادامه اظهار داشت: سومین ویژگی برای برتری و ارزش واقعی انسان، تقوا است. تقوا به انسان عزت، کرامت و احترام می بخشد.

وی با اشاره به روایتی از امام موسی بن جعفر(ع) گفت: امام هفتم ما، شیعیان را به تفقه و تعقل دعوت کردند و سفارش کردند که درباره دین خدا درک و دانایی پیدا کنید تا بدانید محتوای دین خدا چیست و چه می خواهد که این فهم، کلید بصیرت و هوشیاری است. امام موسی بن جعفر(ع) پس از تعقل، به انذار مردم سفارش می کند.

آیت الله ایمانی با اشاره به روایتی از امام علی(ع) گفت: امام علی(ع) به کمیل می فرماید، هیچ حرکت و کاری به سرانجام نمی رسد مگر با دانش، بصیرت و هوشیاری.

وی ابراز داشت: یک عالم 15 سال در محضر مراجع تقلید آنچه را که باید یاد بگیرد، می آموزد. انذار در هر عصری متفاوت است و مسؤولیت خاصی می طلبد و از اعمال بسیار مهم پیامبر اکرم(ص) بوده است. آیت الله هاشمی علیا نیز به پیروی از نبی مکرم اسلام(ص) در مقام امام جماعت مسجد حضرت قائم(عج) اهتمام به پاسخگویی به نیازهای مردم و حفظ اعتقادات جامعه داشته است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: در روایت داریم که امام صادق(ع) فرمود، از خانواده ما همواره افرادی هستند که در هر زمانی اجازه نمی دهند دین خدا به یغما رود و دین و اعتقاد مردم مورد تهدید شیطان قرار گیرد.

وی در ادامه افزود: عالمان دینی نظیر سربازانی هستند که در مرز باورهای مردم ایستاده اند، تا از تجاوز دشمن به اعتقادات و باورهای آنها جلوگیری شود. این سربازان، بزرگترین خدمت را به دین و جامعه اسلامی عرضه می کنند.

آیت الله ایمانی اظهار داشت: آیت‌ الله هاشمی علیا از زمان گذشته تربیت طلاب را بر عهده داشته است. همه ما می دانیم این مقام در پیشگاه اهل بیت از جایگاه ویژه ای برخوردار است. 50 سال در نقطه ای از تهران به این وظیفه دینی خود عمل کرده و مدتی از این دوره در زمان طاغوت بوده است که به دلیل قرابت به کاخ شاه یک تهدید برای رژیم ستم شاهی محسوب می شد.

وی در پایان با اشاره به آیاتی از قرآن کریم خاطر نشان کرد: خداوند متعال در قرآن از سحرخیزان یاد کرده و عالمان و جاهلان را برابر نمی داند. علم از نگاه قرآن، خداشناسی و معرفت است. چون هر کس اخلاص و معرفتش به خدا بیشتر باشد، علم و دانایی اش نیز افزایش می یابد. بندگان الهی خشیت در قلب شان جای گرفته؛ پیوند علم با سحرخیزی و ناله، پیوند علم با معرفت، پیوند علم با خشیت، تذکری برای اولوالالباب است./201/966/ب1

ارسال نظرات