۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۴۸۱۳۶۴
ادبیات انقلاب؛

آیین رونمایی و نقد رمان مسافر جمعه برگزار شد

رونمایی و نقد رمان مسافر جمعه با حضور عزتی پاک، نویسنده و منتقد ادبی در کتابستان رضوی قم برگزار شد.
رونمایی رمان مسافر جمعه

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، رونمایی و نقد رمان مسافر جمعه، شامگاه چهارشنبه، با حضور سمیه عالمی، نویسنده این رمان و علی اصغر عزتی پاک، نویسنده و منتقد، در محل کتابستان رضوی برگزار شد.

عالمی ضمن قدردانی از کسانی که در تهیه این رمان او را یاری کرده‌اند، اظهار داشت: نقد اثر قبل از چاپ محبتی بزرگ در حق نویسنده است، چرا که با یاری منتقدان می‌توان ایراد‌‌های کتاب را قبل از چاپ آن برطرف کرد.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر این که ایده اولیه نگارش این رمان چه چیزی بود؟، گفت: ایده ابتدایی این کتاب، علاقه‌ من نسبت به تاریخ بود اما ایده اصلی را از کلام امام خمینی(ره) که فرموده‌اند، اصل نهضت انقلاب اسلامی ایران از خرداد سال 42 است.

 

 

وی افزود: با مراجعه به تاریخ متوجه شدم، داستان‌های فراوانی در دهه 40 رخ داده است و پس از کنکاش و دیدن انسان‌هایی از آن نسل، به نظرم رسید تا قسمتی از زندگی مردمان آن قسمت را بنویسم.

عالمی ابراز داشت: در خراسان روستایی یافتم که مردم روستا تحت عنوان کهنه قلعه از آن یاد می‌کردند، لذا با ایجاد ارتباط شفاهی، موارد مورد نیازی رمان را دریافت کردم.

وی با بیان این که تهیه تصاویر و صحنه‌سازی در قم بسیار دشوار بود، تصریح کرد:‌ پیدا کردن تصاویری از سال40  قم، بسیار مشکل بود. از این رو با مراجعه به تمام عکاسان قدیمی در صدد یافتن تصاویری از آن دوران بودم که متأسفانه چیز زیادی نیافتم. /878/پ203/س

ارسال نظرات