۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۴۸۱۴۰۹
رییس شورای استانی جبهه مردمی انقلاب اسلامی:

هدف جبهه مردمی انقلاب پیوند قدرت با امامت است

حجت الاسلام شعبانی گفت: جبهه مردمی انقلاب اسلامی بنا دارد که قدرت را با امامت پیوند بزند و کمک کند که این پیوند تفکیک ناپذیر باشد.
شعبانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام حبیب الله شعبانی، رییس جبهه مردمی انقلاب اسلامی همدان صبح امروز در نخستین جلسه این جبهه که در حسینیه بختیاری های همدان برگزار شد، اظهار داشت: حضور همه افراد با این گستردگی سبب دلگرمی جبهه مردمی انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به آیه ای در سوره حدید، اظهار داشت: این آیه لزوم و ضرورت حبهه انقلاب اسلامی را تفسیر می کند و نشان می دهد برای رسیدن به قسط و عدل باید در میدان وارد شد.

استاد حوزه علمیه قم ابراز داشت: انبیا برای اقامه قسط فرستاده شده اند و غایت حرکت انبیا برای اقامه قسط و عدل است و آمدند تا ما برای عدالت قیام بکنیم.

وی گفت: این جبهه مردمی مظهری برای قیام ناس است و مردم قیام کرده اند برای اجرای عدالت و هدف از انزال کتب ایجاد دریای عدالت در جامعه است.

حجت الاسلام شعبانی افزود: اقامه قسط چند نکته دارد و راه آن این است که نخست باید کتاب و میزان را شناخت و اگر آن را نداشته و نشناخته باشیم سهم خواهی و استعلا در جمعه و میان افراد معنا پیدا می کند.

وی اظهار داشت: اگر کسی برای خدا قیام کرد به احدی الحسنیین رسیده است و کسی که برای خدا آغوش باز کند هدر نرفته است و حرکت برای خدا سبب ماندگاری است.

استاد جامعه المصطفی افزود: خداوند می فرماید که اگر انقلاب می خواهید اسلامی باشد باید طبق کتاب حرکت کنید و حاضر نمی شویم برای رسیدن به هدف از ابزارهای غیر اسلامی استفاده کنیم و به گناه بیفتیم.

وی تصریح کرد: اگر دروغ برای حکومت به صلاح بود امام علی(ع) در شورای شش نفره کار را با یک دروغ آغاز می کرد ولی ایشان این گونه رفتار نکردند چرا که حرکت الهی برای ایجاد قسط باشد.

حجت الاسلام شعبانی افزود: جبهه مردمی انقلاب هدف سیاسی ندارد و جنبه های مختلف فرهنگی و اجتماعی دارد و همه افراد برای برقراری قسط مسؤول هستند.

وی ابراز داشت: این وظیفه فقط ویژه روحانیت نیست همان گونه که پیامبر(ص) به تنهایی نمی توانست کاری بکند و مردم باید به میدان بیایند.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: کار سیاسی کردن بدون شمسیر نمی شود، در روایت آمده است که شمشیر کلید بهشت است و انبیاء هدایت گری می کنند و در صورت جواب ندادن هدایت؛ شمشیر به دست می گیرند.

وی اظهار داشت: اسلام دین جنگ نیست ولی این گونه نیست که اگر زیر حرف حق نروند با آنها مدارا کند و باید موسایی باشد که دست فرعونیان را قطع بکند.

حجت الاسلام شعبانی گفت: در اسلام مسأله قدرت با امامت پیوند خورده است و در زمان امام علی(ع) قدرت یک مفهوم منفی پیدا کرد و این ریشه اش به سقیفه می رسد و جریان سکولار به زمان امام علی(ع) و خانه نشینی ایشان بر می گردد.

وی گفت: در اسلام قدرت با امامت پیوند خورده است که نتیجه آن عدالت می شود و در غیر این صورت نتیجه آن اشرافیت است و بعد از انقلاب شمشیر به دست نظام اسلامی افتاد و باید تلاش کنیم که شمشیر دست علی(ع) بماند و این شمشیر نماد حکومت و قدرت نیست و قدرت برای ائمه(ع) ارزش ندارد.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: اگر این قدرت مصداق قیام قسط باشد نتیجه آن عدالت می شود و امام خمینی(ره) کمک کرد که این شمشیر برگردد و قدرت به معنای مسؤولیت است و آن برگرداندن حق و نابودی باطل است.

وی جبهه مردمی را مصداق اقامه قسط دانست و گفت: باید حرکت ما مبتنی بر میزان و کتاب الهی باشد و اگر برای خدا آمده باشیم برنده این ماجرا خواهیم بود.

حجت الاسلام شعبانی گفت: جبهه بنا دارد که قدرت را با امامت پیوند بزند و کمک کند که این پیوند تفکیک ناپذیر باشد، گریه حضرت زهرا(س) برای دفاع از حق امام علی(ع) برای احقاق حق بود و ایشان 75 روز گریه سیاسی کرد.

رییس شورای استانی جبهه مردمی انقلاب اسلامی گفت: حضرت زهرا(س) مصداق قیام برای قسط است و او می خواهد که دین از عرصه سیاسی جامعه حذف نشود و باید برای خدایی شدن جبهه تلاش کنیم./979/202/ب2

ارسال نظرات