۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۴۸۱۴۱۴
آیت‌الله دریاباری مطرح کرد؛

دستبرد وهابیون به منابع مکتوب شیعه

استاد درس خارج حوزه علمیه قم ایام فاطمیه را به عنوان اساسی‌ترین اصل شیعه‌ بودن دانست و این مهم را عامل موفقیت علمای بزرگ اسلام معرفی کرد.
آیت الله دریاباری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید عنایت الله دریاباری، استاد اخلاق حوزه علمیه قم، در نشست جامعه روحانیت و مسؤولان شهرستان فیروزکوه که در قم برگزار شد، با اشاره به اینکه وهابیون سعی در از بین بردن فرهنگ فاطمیه دارند، گفت: دهه فاطمیه در اصول شیعی به عنوان یک اصل به حساب می‌آید؛ بر این اساس ضرورت دارد شیعیان همواره به عزاداری‌های خالصانه خود در این ایام ادامه بدهند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه وهابیون در برخی کتب روایی شیعه دست برده‌اند، اظهار داشت: در برخی از کتب نوشته شده اهل‌بیت(ع) «امنای پروردگار» هستند، آن‌ها این واژه را تغییر دادند و نوشتند اهل‌بیت(ع) «ابنای پروردگار»ند و این‌گونه نسبت به عقاید شیعیان شبهه وارد می‌کنند.

وی افزود: جریان‌های تکفیری همواره سعی در از بین بردن مکان‌های تاریخی اسلام دارند و چه بسیار مکان‌هایی را که بارها تخریب کرده‌اند که از جمله آن می‌توان به جایگاه غدیر و کوچه‌های بنی هاشم در کنار مسجد‌النبی(ص) در مکه اشاره کرد.

دفاع از عقاید شیعه، وظیفه‌ای همگانی

آیت‌الله دریاباری خاطرنشان کرد: باتوجه به سیره علما از جمله حضرت آیت‌الله بروجردی در می‌یابیم باید به هر طریقی ممکن از اعتقادات شیعه دفاع کنیم و به همگان این مهم را بفهمانیم که عقاید شیعه دارای محکم‌ترین ریشه است.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه علمای بزرگ اسلام تمامی مبانی خود را با توسل به اهل‌بیت(ع) بدست آورده‌اند، ادامه داد: با توجه به زندگی بزرگانی همچون آیت‌الله مرتضی حائری درمی‌یابیم اگر در این دنیا عمر خود را صرف موضوعی غیر از اهل‌بیت(ع) کنیم دچار خسران شدید شده‌ایم؛ بنابراین شیعه اگر بخواهد بزرگی پیدا کند تنها راه آن همین توسلات و عزاداری‌ها برای اهل‌بیت(ع) است که بارزترین مصداق آن زنده‌ نگه‌داشتن ایام فاطمیه(س) است.

وی در پایان یادآور شد: گریه بر مصائب اهل‌بیت(ع) به‌ویژه حضرت فاطمه زهرا(س) تأثیر بسزایی در تبلیغ شیعه دارد و هر شیعه باید با تمام وجود به آن اهتمام ورزد./841/پ202/س

ارسال نظرات