۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۴۸۱۴۲۹
حجت الاسلام والمسلمین باطنی مطرح کرد؛

ورزش عامل نشاط برای کسب علم و تهذیب نفس

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان با توصیه طلاب به تحصیل، تهذیب و ورزش، گفت: ورزش سبب دوری از سستی و تنبلی و نشاط بیشتر درکسب علم و تهذیب نفس می شود.
حجت الاسلام والمسلمین باطنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا باطنی، جانشین مدیر حوزه علمیه استان اصفهان، پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه سومین جشنواره فرهنگی ورزشی حوزه های علمیه استان اصفهان که در ورزشگاه پیروزی اصفهان برگزار شد، با اشاره به کلام رهبر معظم انقلاب در توصیه جوانان به تحصیل، تهذیب و ورزش، گفت: این توصیه رهبر انقلاب به صورت ویژه متوجه حوزه های علمیه و طلاب است.

وی ادامه داد: تحصیل علم و دانش از مهمترین اموری است که طلاب باید به آن توجه داشته باشند و در این مسیر از هیچ تلاش و کوششی دریغ نکنند، حوزه های علمیه به صورت خاص وظیفه هدایت افراد مختلف جامعه و معرفی علم دین به جامعه را دارد و برای این منظور باید فضلا و دانشمندان علوم دینی در حوزه ها تربیت شوند.

جانشین مدیر حوزه علمیه استان اصفهان تداوم مسیر هدایت و رسالت انبیای الهی را از وظایف حوزه ها دانست و افزود: برای رسیدن به این هدف لازم است تا حوزویان افزون بر کسب علم و دانش در زمینه اخلاقیات هم به صورت ویژه کار کنند و این موضوع در توصیه رهبر انقلاب هم مورد تأکید قرار گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین باطنی با اشاره به ویژگی های جوان و تثبیت شاکله انسان ها در دوره جوانی، اظهار داشت: اینکه رهبر انقلاب بر موضوع تهذیب و خودسازی در جوانان تأکید دارند به این دلیل است که اگر شخصیت و شاکله جوان با امور معنوی و تهذیب نفس ایجاد شود این معنویت می تواند در بقیه عمر فرد با او همراه باشد و مسیر زندگی جوان را تعیین کند، بنابراین لازم است تا طلاب هم تا جوان هستند نسبت به معنویات و تهذیب نفس اهتمام جدی داشته باشند.

وی یکی از اهداف مهم حوزه های علمیه را تربیت انسان های خودساخته و وارسته دانست و تصریح کرد: لازم است تا حوزه های علمیه و روحانیان در کنار بحث های علمی و آموزشی به مباحث اخلاقی هم به عنوان یک اولویت مهم نگاه کنند، تهذیب در حوزه ها یک اولویت است.

جانشین مدیر حوزه علمیه استان اصفهان با اشاره به توصیه رهبر انقلاب به ورزش و حفظ نشاط و شادابی در جوانان، ابراز داشت: در تعالیم دین مبین اسلام بسیار به دوری از تنبلی و سستی سفارش شده و طلاب حوزه های علمیه هم می بایست برای عمل به این توصیه اسلام به ورزش روی بیاورند.

حجت الاسلام والمسلمین باطنی نقش ورزش در حفظ نشاط و سلامتی جسم و روح را بسیار مؤثر دانست و ‏‏‏گفت: سلامتی جسم انسان نقش مهمی در سلامتی روحی و فکری انسان دارد و اگر طلاب ما از لحاظ جسمی سالم باشند می توانند با نشاط بیشتر در فعالیت های درسی و فکری خود هم موفق باشند.

وی توجه به ورزش همگانی را از دیگر اولویت های مهم حوزه های علمیه و جامعه دانست و بیان داشت: رهبر انقلاب به کوهنوردی به عنوان یک ورزش توجه ویژه ای دارند و برنامه منظم کوهنوردی ایشان می تواند الگوی مناسبی برای طلاب و روحانیان و سایر اقشار جوانان در جامعه باشد، هدف ما از برگزاری جشنواره ورزشی در حوزه علمیه اصفهان ورزش حرفه ای و قهرمانی نیست و منظور ما ورود طلاب به عرصه ورزش های عمومی و همگانی است./202/869/ب1

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظرات