۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۴۸۱۴۴۰
مدرس حوزه علمیه قشم:

حوزه انقلابی باید آرمان های اسلام را ترویج کند

استاد حوزه علمیه با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص انقلابی ماندن حوزه های علمیه گفت: حوزه انقلابی از حکومت اسلامی نیرو گرفته و به آن نیرو می دهد.
حجت الاسلام احمد غلامی مدرس حوزه علمیه

حجت الاسلام احمد غلامی مدرس حوزه علمیه امام جعفرصادق(ع) قشم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، با تأکید بر بیانات مقام معظم رهبری درباره حوزه انقلابی و طرح این سؤال که چرا حضرت آقا مسأله حوزه انقلابی و انقلابی ماندن حوزه ها را مطرح کرده اند، گفت: پاسخ به چرایی این انتظار و توقعی که رهبری از حوزه علمیه دارند که در مناسبات مختلف آن را مطرح کرده اند مقدمات خاص خود را می خواهد.

وی با تاکید بر اینکه حوزه انقلابی همیشه سعی کرده جامعه شیعه با کفار آمیخته نشود و در طول تاریخ مرزبندی هایی را حفظ کرده است؛ افزود: حوزه شیعه در طول تاریخ حوزه ای انقلابی و درگیر با جبهه مقابل خود بوده که در جامعه مؤمنین آن را پیش برده اند و بر محور فقهای شیعه که حلقه اتصال اداره جامعه و امامان معصوم بوده اند به گونه ایی انقلابی شکل گرفته است.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: وقتی مقام معظم رهبری می فرمایند حوزه باید انقلابی بماند یعنی حوزه نباید سکولار شود؛ حوزه سکولار جهت گیری سیاسی ندارد و خروجی آن به درد نظام و حکومت اسلامی نمی خورد.

وی با تاکید براینکه حوزه های علمیه باید فرمایشات مقام معظم رهبری را مورد توجه و مدنظر قرار دهند، گفت: یکی از مهم ترین مسائل این است که دقت کنند حوزه ها در مسیر انقلاب باشد و خدای نکرده عوامل نفوذی وارد حوزه ها نشوند که موجب تغییر مسیر آن گردند.

حجت الاسلام غلامی ادامه داد: به تعبیر امام راحل حوزه ای را می توان انقلابی دانست که نبض آینده  منطقه و جهان را بتواند رقم بزند نه اینکه دیگران حوادث را ایجاد کرده و پس از آن حوزه وارد عمل شود.

استاد حوزه و دانشگاه ابراز داشت: جامعه غرب امروز به دنبال عبور از مرزهای خود و نفوذ در سایر تمدن ها است و با شدت بی سابقه ای به دنبال استحاله فرهنگ اسلام و جلوه های زندگی ماست.

وی ادامه داد: از طلاب حوزه های علمیه انتظار می رود به بیانات رهبر معظم انقلاب دقت ویژه داشته باشند که هدف آنها تنها درس خواندن محض نیست که اطلاعاتی به دست آورده و در مسجد به مردم ارائه دهند بلکه هدف از درس خواندن طلبگی این است که فرد آرمان های حقیقی اسلام را که انقلاب نیز جزئی از آن است، در جامعه نشر دهد.

مدرس حوزه علمیه امام جعفرصادق(ع) قشم گفت: تاکید مقام معظم رهبری بر این است که حوزه نباید منفعل شود بلکه باید به صورت زنده و در بطن جامعه و وقایع جمهوری اسلامی حضور داشته باشد./851/302/ب1

ارسال نظرات