۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۴۸۱۴۴۷
در کنفرانسی علمی صورت گرفت؛

واکاوی نسل کشی های سازمان یافته علیه مسلمانان شیعه

نخستین کنفرانس علمی ابعاد نسل کشی های سازمان یافته علیه مسلمانان شیعه با همکاری مجمع جهانی شیعه شناسی، پژوهشکده حج و زیارت و دبیرخانه شواری دین پژوهان کشور در قم برگزار شد.
نسل کشی شیعیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نخستین کنفرانس علمی ابعاد نسل کشی های سازمان یافته علیه مسلمانان شیعه با رونمایی از کتاب نسل کشی سادات مسلمان با همکاری مجمع جهانی شیعه شناسی، پژوهشکده حج و زیارت و دبیرخانه شواری دین پژوهان کشور امروز در سالن اجتماعات کتابخانه آیت الله بروجردی برگزار شد.

در آغاز این نشست حجت الاسلام محقق مؤلف کتاب نسل کشی سادات مسلمان به معرفی کتاب پرداخت و بیان داشت: 14 مورد برای مظلومیت طرفداران حق شمرده شده که یک مورد آن نسل کشی است و سوره بروج نیز به این نکته تصریح داشته است.

وی ادامه داد: برخی آیات سوره بروج به ماجرای اُخدود و کشته شدن افراد مؤمن از سوی کفار اشاره می کند که روایات در تفسیر آن بیان می کنند این آیات فقط بیانگر رخ دادی در گذشته نیستند بلکه مربوط به پیروان حضرت محمد(ص) و بعد از آن است همچنین پیامبراکرم(ص) هنگام سخن گفتن از واقعه کربلا بیان می کند شهدای کربلا همانند اصحاب اخدود هستند.

این پژوهشگر حوزوی خاطرنشان کرد: برخی افراد درخواست داشتند به نسل کشی زمان انبیاء(ع) بپردازید و از نسل کشی پس از ائمه(ع) سخنی به میان نیاورید؛ همچنین برخی بیان می کردند از شیعه نامی نیاورید در حالی که در روایات ائمه(ع) از نسل کشی یاران بسیار یاد و از لفظ شیعه نیز استفاده شده است.

وی با بیان این که قدرتمندان نیز در اوج قدرت خود را مظلوم می دانند، اظهارداشت: از نظر روانشناسی اثبات مظلومیت از مصادیق قدرت است در نتیجه همه ظالمان خود را مظلوم معرفی می کنند چنانچه فرعون بیان می کند بنی اسرائیل قصد دارد ما را از خانه خود اخراج کند و امروزه نیز اسرائیل ماجرای هولوکاست و ارمنی ها ماجرای کشتار ترکیه را سند مظلومیت خود می دانند.

عضو هیأت علمی مجمع جهانی شیعه شناسی ادامه داد: امروزه کشتاری علیه ارمنی ها و یهودیان صورت نمی گیرد بلکه در طول تاریخ طرفداران حق، بزرگترین قربانی نسل کشی بوده اند و پس از ظهور اسلام نیز شیعیان بزرگترین قربانی هستند اما متأسفانه در کنفرانس های منع نسل کشی حتی یک سطر در زمینه نسل کشی شیعیان بیان نمی شود؛ در فضای مجازی نیز با جست وجوی نسل کشی در زمینه نسل کشی شیعیان مطلبی یافت نمی شود.

وی به هدف تدوین این کتاب اشاره کرد و بیان داشت: کتابی به نام حزائن الشیعه علی امت الاسلامیه منشر شده است که در آن شیعه قاتل، ظالم و وحشی معرفی شده است بنابراین می توان گفت کتاب نسل کشی سادات مسلمان قصدش شبهه زدایی از شیعیان است.

مؤلف کتاب نسل کشی سادات مسلمان با تصریح بر این که پدیده نسل کشی شیعیان در طول تاریخ وجود داشته است، ابراز داشت: به جهت این که کشتار جمعی، در مورد شیعیان فراوان انجام شده فتاوای مفتیان را نیز تحت تأثیر قرار گرفته است و این فتوا نیز به باور هواداران آنها تبدیل شده است.

وی ادامه داد: در طرفداران این مفتیان، باوری در زمینه رفتن به بهشت به واسطه کشتن هندو یا کافر وجود ندارد اما در زمینه طرفداران مکتب اهل بیت(ع) چنین موردی وجود دارد و این موضوع به بزرگترین تراژدی ممالک مسلمان در طول تاریخ تبدیل شده است.

حجت الاسلام محقق مفهوم شناسی کشتار جمعی، قتل عام و نسل کشی را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: کشتن تمام افراد یک قوم یا مذهب با هدف از بین بردن قوم یا مذهب نسل کشی، کشتن افراد موجود در یک منطقه را قتل عام و کشتار جمعی بیش از سه نفر را کشتار جمعی گویند که هر سه مفهوم در زمینه شیعیان صدق می کند.

وی با بیان این که نخستین نسل کشی شیعیان چندین هفته پس از  رحلت پیامبراکرم(ص) صورت گرفته است، تصریح کرد: یکی از خیانت های مورخان عامه این است که بیان می کنند قتل عام ها بر روی اهل رده انجام شده است در حالی که بسیاری از آنها طرفداران اهل بیت(ع) بوده اند.

پژوهشگر حوزوی ادامه داد: بارزترین نسل کشی، ماجرای کربلا است که تمامی نوادگان ذکور پیامبراکرم(ص) به غیر از دو نفر به شهادت می رسند؛ همچنین قتل عام بنی حسن توسط منصور دوانیقی در قرن دوم و قتل عام سادات در طوس به وسیله هارون الرشید.

وی در بررسی مباحث نسل کشی شعیان قرن 12 را مهم دانست و گفت: در قرن 12 به واسطه ورود استعمار به کشورهای مسلمان، نسل کشی و شیعه ستیزی معاصر با نسل کشی تاریخی متفاوت است زیرا استعمار متوجه می شود که مکتب اهل بیت() قوی ترین مکتب در مقابل استعمار است بنابراین تمام فعالیت های او در زمینه اسلام ستیزی به عبارت دیگر شیعه ستیزی و اهل سنت هم فکر با آنها است.
مؤلف کتاب نسل کشی سادات مسلمان با بیان این که استعمار دارای سه دوره است، اظهارداشت: در دوره نخست پرتغالی ها وارد شرق آفریقا می شوند و قوم شیرازی ها که شیعه بوده اند را نابود می کند؛ دوره دوم نیز مربوط به ورود انگلیسی ها و فرانسوی ها به سرزمین اسلامی است که در زمان ورود آنها از شرق تا غرب آسیا تحت تسلط شیعیان بوده است اما آنها حاکمیت در هند را نابود می سازند و در حاکمیت مرکزی نیز وهابیت را ایجاد می کنند که تنها هدفش مبارزه با فقه اهل بیت(ع) است.

وی ادامه داد: در دوره سوم نیز استعار حاکمیت عثمانی را نابود و حاکمیت را در دست جمعیت اقلیت متعصب قرار می دهد زیرا این اقلیت برای بقای خود ناچار است به استعمار پناه برده و به قتل عام اکثریت نیز بپردازد./1324/پ201/ج

 

ارسال نظرات