۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۴۸۱۴۹۴
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی:

قیام 29 بهمن تبریز کمر رژیم طاغوت را شکست

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: مردم تبریز و آذربایجان همواره در طول تاریخ ثابت کرده‌اند که در جریان های ضداستکباری و ضداستبدادی پیشقراول نهضت‌های مردم ایران بوده‌اند.
محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی امروز در مراسم افتتاح نمایشگاه عکس «شور انقلاب» که با هدف نمایش حضور پرشور و آگاهانه ملت در راهپیمایی 22 بهمن در تبریز برپا شده است، اظهار داشت: امیدواریم این نمایشگاه راه آغازی برای دانشجویان این مرکز آموزشی باشد تا ذوق هنری خود را به مرحله تولید برسانند.

وی آثار ارائه شده در نمایشگاه عکس شور انقلاب را تأثیرگذار ارزیابی کرده و این عکس ها نشانه وحدت ملی عنوان کرد و ادامه داد: یک مرکز آموزشی زمانی می‌تواند به رسالت خود عمل کند که تولیدات هنری جزو برنامه های روزمره دانشگاه بوده و خوراک فرهنگی جامعه را تأمین کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، ابراز امیدواری کرد؛ این حرکت فرهنگی برای مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر آذربایجان گام آغازین بوده و در سایر رشته های هنری این مجموعه نیز شاهد حرکت های فرهنگی این چنین باشیم و گفت: نمایش جلوه‌های زیبای حماسه ملت در راهپیمایی 22 بهمن رسالت خطیر هر هنرمند است.

محمدپور با بیان این‌که حضور در صحنه ملت ایران به ویژه در راهپیمایی روز 22 بهمن همواره خاری در چشم دشمنان بوده است، گفت: مردم تبریز و آذربایجان همواره در طول تاریخ ثابت کرده‌اند که در جریان های ضداستکباری و ضداستبدادی پیشقراول نهضت‌های مردم ایران بوده‌اند، چنانکه قیام 29 بهمن تبریز مصداق این ادعا است.

وی با بیان این‌که قیام 29 بهمن تبریز کمر رژیم طاغوت را شکست، تصریح کرد: مردم تبریز برای چهلم شهدای قم قیام کردند و نشان دادند که آذربایجان همواره با تبعیت از علما و مرجعیت آگاه و مبارز هیچ‌گاه زیر بار ظلم و جور نرفته‌اند و به دنبال عزت و استقلال و همچنین تمامیت ارضی ایران اسلامی بوده اند.

همچنین رحیم شهرتی فر، فرماندار تبریز در سخنانی نمایشگاه عکس «شور انقلاب» را آثاری تأثیرگذار و اثبات کننده شور ملی مردم آذربایجان عنوان کرد و اظهار داشت: این عکس ها حماسه حضور در راهپیمایی 22 بهمن را نشان می دهد و می توان گفت عکس های حضور مردم در حماسه ملی در تاریخ معاصر کشورمان ثبت خواهد شد.

وی با بیان این‌که تصاویر مستند نمایشگاه، شور حضور مردم آذربایجان در حماسه ملی را به تصویر کشیده اند، گفت: گاه یک اثر هنری علاوه بر اینکه از دیدگاه هنری ارزشمند است؛ از بابت ثبت وقایع و تاریخ نگاری یک ملت هم جایگاه بسیار والایی دارد و باید مورد توجه قرار گیرد.

گفتنی است نمایشگاه عکس «شور انقلاب» با آثاری از کمال شب خیز، علی حامد حقدوست، آیدین تبریزی، محمد دلیرباقری نیا، علی یوسفی و عباس بنی حسینیان در حال برگزاری است؛ علاقه مندان به بازدید از این نمایشگاه می توانند تا دوشنبه دوم اسفندماه از ساعت 16 تا 20 به محل برگزاری این نمایشگاه واقع در اول سربالایی ولی‌عصر مجتمع سینمایی ناجی مراجعه کنند./935/203/ب2

ارسال نظرات