۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۰
کد خبر: ۴۸۱۵۲۶

شرکت 2 هزار نفر از مردم آذربایجان‌شرقی در آزمون سراسری قرآن

پنجمین مرحله آزمون سراسری حفظ قرآن کریم امروز با حضور دو هزار نفر از حافظان قرآنی در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) تبریز همزمان با سراسر کشور برگزار شد.
آزمون قرآن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام وحدت مشهوری، معاون اداره کل فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور امروز در مراسم برگزاری پنجمین آزمون سراسری طرح تربیت حافظان قرآن کریم اظهار داشت: سازمان اوقاف در راستای منویات رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآنی در کشور، اقدام به برگزاری این مسابقات قرآنی کرده است.

حجت الاسلام مشهوری با تاکید بر تاثیر ترویج مباحث قرآنی در جامعه، تشریح کرد: هر قدر که معارف قرآنی را در جامعه ترویج دهیم در مقابل به همان اندازه نیز جامعه اسلامی ما در مقابل تهاجمات مختلف واکسینه شده و می‌تواند به راحتی با هجمه‌های فرهنگی و اخلاقی دشمن مقابله کند.

وی خاطرنشان کرد: طرح تربیت حافظان قرآنی نیز حرکتی مثبت در راستای ترویج مباحث قرآنی در جامعه است که سازمان اوقاف و امور خیریه نسبت به برگزاری آن از چهار سال پیش اقدام کرده و تا کنون نیز یک میلیون نفر حافظ قرآنی را تربیت کرده است؛ اکنون  که وارد چهار ساله‌ی دوم شده‌ایم، در طول این دوره نیز قریب به یک و نیم میلیون نفر حافظ قرآنی تربیت خواهند شد.

حجت‌الاسلام مشهوری تاکید کرد: هدف اصلی سازمان اوقاف و امور خیریه در خصوص تربیت حافظان قرآن کریم در ابتدا لبیک‌گویی به فرمایشات رهبری بوده و در گام بعدی نیز تقویت مباحث فرهنگی و دینی با آموزه‌های قرآنی هدف دیگر این سازمان بوده است.

همچنین فرید حسن پور، مدیر جامعه ‌القرآن الکریم آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: جامعة‌القرآن به عنوان یکی از گستره ترین مراکز آموزشی قرآن کریم، در راستای هم‌افزایی فعالیت‌های قرآنی و حرکت در مسیر رسالت خود مبنی بر کمک به حرکت‌های قرآنی، در ابتدای سال جاری تفاهم به همکاری با اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرده و در طرح تربیت حافظان قرآنی به همکاری با این مجموعه پرداخته است.

وی خاطرنشان کرد: 64 مرکز آموزشی جامعةالقرآن کریم و همچنین ادارات اوقاف و امور خیریه استان به عنوان مراکز آموزشی طرح تربیت حافظان قرآن کریم شناخته شده و در این راستا فعالیت دارند، همچنین طبق اساسنامه سازمان اوقاف و امور خیریه در پایان سال اقدام به جمع‌بندی و نتیجه گیری در آزمون کردیم.

حسن‌پور با تاکید بر این‌که آزمون پایان سال در این دوره از طرح تربیت حافظان قرآنی در دو مرحله "آزمون شفاهی و آزمون کتبی" برگزار می‌شود، تاکید کرد: آزمون شفاهی این دوره، طی 10 روز از 17 تا 27 بهمن ماه سال‌جاری در مراکز 68 گانه برگزار شده و امروز (28 بهمن ماه) نیز آزمون کتبی آن همزمان با سراسر کشور در مصلای تبریز و امام‌زاده سید حمزه(ع) با حضور دو هزار نفر از شرکت‌کنندگان برگزار شد.

مدیر جامعه ‌القرآن الکریم آذربایجان‌شرقی با تاکید بر این‌که، مخاطبان این آزمون شامل خردسالان تا بزرگسالان بوده و هیچ محدویت سنی نداشته است، تشریح کرد: با توجه به اینکه حافظان زیر هفت سال امکان پر کردن پاسخنامه را نداشتند از این رو به همراه والدین خود نشسته و پاسخنامه‌ خود را پر کردند.

وی با اشاره به استقبال مردم تبریز از طرح تربیت حافظان قرآن کریم، یادآور شد: طبق آمار، در سال‌جاری حضور افراد در این طرح، حدود 60 درصد افزایش داشته و همچنین تعداد مراکز آموزش طرح نیز نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، امسال در 68 مرکز آموزش قرآنی ارایه شد در حالی که سال گذشته این میزان به 10 مرکز هم نمی رسید./202/935/ب1

ارسال نظرات