۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۸
کد خبر: ۴۸۱۵۲۷
آیت الله مهدوی:

امام خمینی ثابت کردند، تالی تلو معصوم شدن امکان پذیر است

آیت الله مهدوی روحانیت را لباس سربازی امام زمان(عج) دانست و گفت: در جمهوری اسلامی عذر و بهانه ای نداریم و حجت بر ما تمام شده، امام خمینی(ره) به ما ثابت کرد که تالی تلو معصوم شدن امکان پذیر است.
آیت الله مهدوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، نماینده مردم استان اصفهان در مجلس خبرگان رهبری، عصر امروز در مراسم گردهمایی ائمه جماعات شرق اصفهان به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، گفت: قدم اول در حرکت معنوی انسان شناخت پروردگار است.

شناخت پروردگار، کسب محبت و رسیدن به عبودیت را 3 مرحله برای سیر معنوی

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: بعد از شناخت مرحله محبت و مرحله سوم در حرکت الی الله عبودیت است، اگر شناخت نباشد رسیدن به مراحل دوم و سوم هم امکان پذیر نخواهد بود، کسی که خداوند را نشناخته امکان محبت و عبودیت هم ندارد.

آیت الله مهدوی اظهار داشت: محبت معلول دو چیز است، وجود کمال در محبوب و علم محب به آن کمال 2 عامل اصلی برای ایجاد محبت محب نسبت به محبوب هستند، اگر بخواهیم کمالات پروردگار را بشناسیم نیازمند شناخت خود خدا و باور آن هستیم، دو ویژگی علم و قدرت دو صفت مؤثر در مراحل 2 و 3 هستند، اگر می خواهیم علاقه مند به خداوند شویم باید علم و قدرت خداوند را خوب بفهمیم.

استاد اخلاق حوزه علمیه ادامه داد: خداوند علم و قدرت خود را به رخ ما کشیده و جهان خلقت متجلی این دو صفت پروردگار برای ماست، ما در برابر خلقت خداوند پی به عدم علم و قدرت خود می بریم، درک علم و قدرت خداوند سبب ایجاد محبت و عبودیت در انسان می شود.

وی افزود: شناخت پروردگار با هیچ گزینه دیگری قابل تعویض نیست اما مرحله دوم یک بدل دارد و کمی راه آسان می شود اما مرحله سوم هم بدل ندارد و جایگزینی برای آن نیست، می توان از دو روش دیگر غیر از محبت به عبودیت خداوند رسید، خداوند بسیاری از انسان ها را با این دو روش به عبودیت خود می رساند.

آیت الله مهدوی بیان داشت: جلب منفعت و دفع ضرر دو روش برای رسیدن به عبودیت خداوند هستند، شوق نعمت های بهشتی و ترس از آتش جهنم دو موردی هستند که سبب جلب بسیاری از افراد به عبودیت خداوند می شوند، انسان ها کمتر از محبت بهره گرفته اند و بیشتر از حسنات برای رسیدن به بهشت استفاده کرده اند.

نماینده مجلس خبرگان ابراز داشت: همیشه دانه ریختن برای سیر کردن نیست، گاهی هم دانه ریختن برای صید کردن است، صیاد باید شیاد باشد تا صید کند، دانه را می ریزد تا فریب دهد، خداوند برای عبادات ما ثواب و حسنه زیادی قرار داده اما مقصودش اعطای حسنه نبوده است.

وی با اشاره به آیه 72سوره توبه، بیان داشت: بالاتر از جنات و لذات و نعمت های بهشتی کسب مقام عنداللهی است، خداوند در قرآن کریم ابتدا «فَادخُلی فی عِبادی» را آورده و در ادامه ان «وَادخُلی جَنَّتی» را بیان می کند و این نشانه مقصود اصلی خداوند از بهانه قرار دادن نعمت های بهشتی برای رساندن انسان به مقام بندگی خود است.

آیت الله مهدوی تصریح کرد: خداوند برای اینکه ما را به جاده عبودیت برساند این دانه ها را در سر راه ما قرار داده تا به دنبال آن ها حرکت کنیم و بتوانیم خودمان را به جاده اصلی برسانیم، ما از دیدن ثواب و پاداش فراوان برای اعمال کوچک ذوق می کنیم و حرکت را شروع می کنیم، اما پاداش اصلی لقاء الله است.

ایصال به مطلوب روحانیان باید بعد از اتصال به مطلوب باشد/ امروز حجت بر روحانیت تمام شده است

امام جمعه موقت اصفهان افزود: همیشه بین انسان و خدا یک حجاب وجود دارد و آن واجب الوجود بودن خداوند است، اما سایر حجاب ها را می توانیم از بین ببریم، اما اگر بتوانیم به مرحله ای برسیم که هم ثواب ها و پاداش را بخواهیم و هم اصل کار را که همان عبودیت و مقام لقاء الله است را خواستار شویم به مقام عبادت احرار رسیده ایم.

وی اظهار داشت: امام حسین(ع) در عبودیت به مقامی می رسد که می فرماید خدایا ظهوری که تو برای من داری این جهان خلقت برای من ندارد، ماباید در این زمینه خیلی کار کنیم و به جلو برویم تا در مقام عبودیت بتوانیم به مراحل بالا دست پیدا کنیم، امام زمان(عج) در بالاترین مقام ها در این زمینه قرار دارند.

آیت الله مهدوی با اشاره به آیه 165 سوره بقره، گفت: بسیاری از مردم اظهار محبت نسبت به خداوند می کنند اما محبت ما نسبت به پروردگار باید آنگونه باشد که خداوند فرموده است، باید شدیدترین محبت ها را نسبت به خداوند در دل خود قرار دهیم، اگر محبت شدید داشته باشیم هر جایی که برویم می توانیم بقیه افراد را تحت تأثیر قرار می دهیم، اگر آتشی از محبت خدا در دل داشته باشیم می توانیم آتشی در درون افراد ایجاد کنیم.

امام جمعه موقت اصفهان بیان داشت: این پسندیده نیست که دیگران از کلام ما بهره بگیرند و به محبت خداوند برسند اما خودمان نتوانیم از علم خود بهره ببریم و در درجات پایین محبت بمانیم، روحانیان باید همواره جلوتر از سایر اقشار حرکت کنند، ایصال به مطلوب ما باید بعد از اتصال به مطلوب باشد.

وی تصریح کرد: لباس روحانیت لباس سربازی امام زمان(عج) است، باید به سمتی برویم که خودمان را به حضرت حجت(عج) نزدیک کنیم، امام خمینی(ره) حجت را بر همه ما تمام کرده اند و در دورانی زندگی می کنیم که می فهمیم تالی تلو معصوم شدن امکان دارد، امام(ره) شخصیتی بودند که در تمام دوران عمر خود هرگز نترسیده بودند، این شخصیت در تاریخ جهان بی نظیر است، چنین شخصیتی را جز در مورد 14 معصوم(ع) نمی توانیم پیدا کنیم.

آیت الله مهدوی اظهار داشت: در زمان طاغوت پهلوی حوزه های علمیه و روحانیت بسیار محدود بودند و اجازه بسیاری از کارها  را نداشتند و زمینه فراهم نبود، اما  امروز در زمان و حکومتی قرار نگرفته ایم که دیگر حجت بر ما تمام شده و جای هیچ عذر و بهانه ای نداریم، عزت امروز شیعه در جهان بی سابقه است، در زمان پهلوی کشورهای دیگر در مورد ایران جلسه می گرفتند و مقامات ایرانی حق شرکت در آن جلسه را نداشتند اما امروز برعکس شده و ایران در بسیاری از تصمیم گیری های مهم جهانی نقش تعیین کننده دارد./201/869/ب1

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
محمد
Germany
۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۸
این چه حرفیه هزاران هزار طلبه و مرجع تقلید همه فدای خاک پای معصومین ، این افراد در حدی نیستند که به یگانگان عالم بشیریت حتی نزدیک بشن چه برسه به تالی لو معصوم برسند خواهشا مطلب رو حذف کنید
0
0