۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۸
کد خبر: ۴۸۱۵۳۹
نماینده سابق مردم همدان در مجلس:

تربیت جامعه با آموزش محقق می شود

مسوول موسسه فرهنگی شهید محراب آیت الله مدنی(ره) گفت: مهم ترین هدف ما فهم درست خانواده ها در تربیت است و این کار با توصیه و شعار محقق نمی شود و باید با آموزش توام شود.
حجازی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، سید محمد کاظم حجازی مسوول موسسه فرهنگی شهید محراب آیت الله مدنی(ره) بعد از ظهر امروز در سالن فردوسی شهر همدان در دومین همایش بزرگ خانواده و مدرسه بیان داشت: بزرگ ترین هدف این موسسه تحقق شعار خانواده و مدرسه پویا، تعالی جامعه است.

وی ادامه داد: بر اساس سند توسعه نظام جمهوری اسلام که برای سال 1404 نوشته شده است که بتوانیم یک جامعه الگو در منطقه قرار بگیریم باید برای تحقق بخشیدن به این مساله توجه به نیروی انسانی که مهم ترین و ارزشمند ترین نیروی کشور کنیم.

مسوول موسسه فرهنگی شهید محراب آیت الله مدنی(ره) تصریح کرد: کلید موفقیت ملت ها در عرصه سیاسی و اجتماعی توجه به نیروی انسانی است که در سطوح مختلف می بایست کار آمدی لازم را بدست آورد.

وی در ادامه افزود: آموزش و پرورش بر اساس اهداف و سند چشم انداز کشور مبنا و هدف خود را قرار می دهد و چقدر خوب است که  این مبنا بر تربیت نیروی کارآمد انقلابی تعریف شود.

حجازی با اشاره به اهمیت زمینه سازی توسعه و پیشرف کشور ابراز داشت: درنظام جمهوری اسلامی فارغ از تعهد به سند چشم انداز باید به اقتضای باورمان از ارزشمند ترین سرمایه کشور که جوانان هستند با همگرایی بتوانیم زمینه ساز توسعه و پیشرفت جامعه شویم.

وی ادامه داد: طبق مطالعاتی که در راستای مسایل اجتماعی صورت گرفته شاهد هستیم که خانه و مدرسه نقشی متمایزی در راستای تربیت جامعه و آینده یک جامعه را دارد.

وی در ادامه افزود: یکی از بحران های اجتماعی این است که هم خانواده و هم مدرسه مسوولیت تربیت را بدوش دیگری باندازند، البته که هر یک از آنها مسوولیت جداگانه ای را نسبت به تربیت کودکان دارند.

مسوول موسسه فرهنگی شهید محراب آیت الله مدنی(ره) گفت: سعی داشتیم در این موسسه با توجه به نگاه تربیت نیروی انسانی تدبیری را انجام داده ایم که نگاه پدر و مادر را به یک نگاه واحد قرار دهیم.

وی از فعالیت های موسسه فرهنگی شهید مدنی(ره) خبر داد و گفت: این موسسه دارای 14 مدرسه تحت پوشش بالغ بر 1800 نفر، تامین کفش 5000 دانش آموز محروم در سال، پوشش 400 دانش آموز با استعداد مناطق محروم و دیگر عناوین است.

مسوول موسسه فرهنگی شهید محراب آیت الله مدنی(ره) در پایان گفت: مهم ترین هدف ما فهم درست خانواده ها در تربیت است و این کار با توصیه و شعار محقق نمی شود و باید با آموزش توام شود./979/202/ب1

ارسال نظرات