۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۴۸۱۵۶۹
کارشناس مسائل دینی:

حضرت زهرا محور غضب و رضای الهی است

کارشناس مسائل دینی شأن نزول دو سوره قدر و کوثر را حضرت زهرا(س) دانست و گفت: حضرت زهرا(س) محور غضب و رضای الهی است.
حضرت زهرا - شهرضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام کاظم  سلامتی  صبح امروز در مراسم دعای ندبه که در حسینیه اعظم ثارالله ارومیه برگزار شد، ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت فاطمه(س)، اظهار داشت: هیچ انسان عادی غیر از معصومین(ع) توان درک جایگاه حضرت زهرا(س) را ندارد آنچنان که امام صادق(ع) می‌فرماید «اسم فاطمه،فاطمه گذاشته شده است چون هیچ مخلوقی نمی‌تواند درک کند فاطمه کیست».

وی به جایگاه حضرت فاطمه(ع) از کلام معصومین(ع) اشاره کرد و بیان داشت: امام حسن عسکری(ع) در معرفی مادر خویش می‌فرماید «ما اهل بیت حجت خداوند بر سایر مخلوقات هستیم و حضرت زهرا(س) حجت خداوند بر ما امامان است» و همچنین امام زمان(عج) می‌فرماید «مادرم زهرا اسوه من در زندگی است».

حجت الاسلام سلامتی شأن نزول دو سوره قدر و کوثر را حضرت زهرا(س) دانست و خاطرنشان کرد: حضرت زهرا(س) محور غضب و رضای الهی است به گونه ای که در حدیث شریف کساء و آیه تطهیر خداوند در معرفی افراد زیر کساء به حضرت جبرئیل، با محوریت قرار دادن حضرت زهرا(س) می‌فرماید «آنان فاطمه، پدرش، شوهرش و پسرانش هستند».

حجت الاسلام سلامتی در ادامه به محل سکونت حضرت امام زمان(عج) اشاره و تصریح کرد: سه نقل در مورد محل زندگی ایشان از جمله زندگی در یک محل خاص، در خارج از شهر و بیابان و اینکه در بین مردم به صورت ناشناس زندگی می‌کند، وجود دارد.

کارشناس مسائل دینی به مکان‌های خاص زندگی امام عصر(عج) اشاره کرد و گفت: امام باقر(ع) می‌فرماید «امام زمان(عج) در زمکان غیبت همراه با ۳۰ تن از یارانش که همیشه همراه وی هستند در مدینه زندگی می‌کند و چه جای زیبایی برای زندگی است» و در حدیثی دیگر ‌می‌فرمایند «حضرت در محله ذی‌طوی با ۳۱۳ تن از یارانش برابر تعداد افراد جنگ بدر زندگی می‌کند تا زمانی که خداوند اجازه قیام دهد و ایشان به حجرالاسود تکیه داده و پرچم اسلام را بلند کنند».

وی همچنین براساس دعای ندبه محله ابرضوی و ذی‌طوی را از محل‌های خاص زندگی حضرت دانست.

حجت الاسلام سلامتی در پاسخ به اینکه چگونه ممکن است حضرت در محل خاص، بیابان و در جمع مردم زندگی کند، ابراز داشت: امام زمان می‌تواند ضمن زندگی در یک مکان خاص در جمع مردم هم زندگی کنند و هم‌چنین عالم موجود همگی در اختیار ایشان بوده و می‌توانند هر جا که خواستند بسان پلک‌زدنی مستقر شوند.

گفتنی است، مراسم پرفیض دعای ندبه هر صبح جمعه با دعوت از سخنرانان برجسته کشوری واستانی  با حضور عاشقان امام زمان(ع) در حسینیه اعظم ثارالله ارومیه برگزار می‌شود./936/202/ب2

ارسال نظرات