۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۴۸۱۵۹۰
حجت الاسلام والمسلمین قریشی:

ملت ایران با حرمت شکنان روز عاشورا آشتی نمی کنند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به طرح مسأله آشتی ملی، گفت: ملت ایران با حرمت شکنان روز عاشورا آشتی نمی کنند.
امام جمعه ارومیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسمین سید مهدی قریشی امروز در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه که در مصلای ارومیه برگزار شد، با توصیه به تقوای الهی و دوری از محرمات، اظهار داشت: یادآوری معاد خداترسی و تقوا را در وجود انسان نهادینه می‌کند که خدا در قرآن می‌فرماید «علت جهنمی شدن انسان‌ها از یاد بردن معاد و حساب وکتاب روز قیامت است».

وی به سختی شب اول قبر اشاره و خاطرنشان کرد: پیامبراکرم(ص) در این باره می‌فرماید «سخت‌ترین مرحله برای شخصی که تازه از دنیا رفته شب اول قبر است و مردم به مردگان خود با دادن صدقه رحم کنید و اگر پول نداشتید با خواندن نماز وحشت صدقه دهید، نماز وحشت باعث وسعت و رفع تنگی قبر تا قیامت برای مرده می‌شود وهم‌چنین خداوند به تعداد اشیایی که خورشید بر آنها می‌تابد برای خواننده نماز ثواب عطا می‌کند».

امام جمعه ارومیه افزود: برخی  با دادن صدقه در زمان حیات خویش با خداوند عهد می‌کنند تا ثواب آن را شب اول قبر به آنها هدیه کند و برخی از علما نیز با خواندن هر روز نماز وحشت و هدیه آن برای مردگان که آن روز مرده‌اند هم برای خود و هم برای از دنیا رفتگان اجر معنوی به دست می‌آورند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی طلاق در پنج سال اول زندگی را مشکل اصلی کشور دانست و تصریح کرد: همه باید زندگی ۱۰ ساله امام علی(ٔع) و حضرت زهرا(ع) را الگو قرار دهند.

وی به صبر و تحمل و احترام به خواسته‌های همدیگر در اوایل زندگی توصیه کرد و افزود: حضرت علی(ع) می‌فرماید «من قسم می‌خورم من حتی یک بار فاطمه را عصبی و مجبور به کاری نکردم و زهرا هم مرا هیچ‌گاه عصبی نکرد واز حرف من سرپیچی نمی‌کرد و هرگاه به چهره او می‌نگریستم تمام غصه‌هایم از بین می‌رفت».

نماینده ولی فقیه در ادامه با توصیه به خواندن نماز شکر برای بارش رحمت الهی در استان گفت: همه باید خدارا شاکر باشیم وشکر به معنای دانستن قدر نعمت و معصیت نکردن است و خداوند در قرآن می‌فرماید «اگر مرا شکر کنید من نعمتتان را زیاد می‌کنم و اگر کفران کنید عذابتان را دو چندان خواهم کرد».

خطیب نماز جمعه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با مردم آذربایجان شرقی، اظهار داشت: همان‌گونه که ایشان فرمودند در ایران اقوام و نژادهای مختلفی وجود دارد که همگی باهم متحد بوده و یک فرصت برای کشور محسوب می‌شود ولی دشمن سعی دارد آن را به تهدید تبدیل کند.

وی ادامه داد: در آستانه انتخابات برخی در استان ما که رنگین کمان قوم‌ها است شروع به دامن زدن به اختلافات قومی و مذهبی که سبب ایجاد تفرقه و دشمنی در استان می‌شود‌، کرده‌اند که همه باید آگاه باشیم و اجازه چنین کارایی به دشمن ندهیم.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به اینکه امروزه برخی مسأله آشتی ملی را مطرح می‌کنند، عنوان کرد: در ایران هیچ‌کس با یکدیگر قهر نیست اما با برخی ها که در روز عاشورا به پرچم امام حسین(ع) بی‌حرمتی کرده و آن را آتش زدند و هرگز از کار خود ابراز پشیمانی و توبه نکردند نمی‌توان آشتی کرد.

وی همچنین هدف دشمن از مطرح کردن گزینه نظامی را منحرف کردن ذهن مردم از جنگ نرم و فرهنگی دانست و گفت: دشمنان با بحث اقتصاد می‌خواهند کشورهای اسلامی را همیشه در مضیقه قرار دهند و با کشتن مردم و رواج بی‌حیایی در بین جوانان سبب از بین بردن نسل مسلمانان شوند.

گفتنی است، حجت الاسلام والمسلمین قریشی از صدا و سیمای آذربایجان غربی به دلیل پوشش مراسم باشکوه ۲۲ بهمن قدردانی کرد./936/201/ب2

ارسال نظرات