۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۴۸۱۶۰۶
امام جمعه موقت کرمان:

مردم ایران از تهدیدهای ترامپ ترسی ندارند

حجت الاسلام عرب پور با اشاره به این که مردم ایران از تهدیدهای ترامپ ترسی ندارند، گفت: دولت آمریکا بداند که ما نه از تهدید ترامپ می ترسیم نه از چیز دیگری،
حجت الاسلام و المسلمین مهدی عرب پورمدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام مهدی عربپور امام جمعه موقت کرمان در خطبه های نماز جمعه این شهر در مصلی امام علی(ع)، گفت: پیروی از دستورات الهی همانند یک لباس، زینت بخش است؛ انسان با پوشیدن لباس تقوا در همه امور زندگی چه امور اجتماعی، اقتصادی و سیاسی موفق است برای رسیدن به یک زندگی اسلامی و عملکرد به آن تقوا نیاز است.

وی افزود: تعامل انسان با انسان های دیگر یا در عقیده هست یا در خلقت، انسان ها اشتراک هایی دارند که اخلاق اسلامی باید در همه جوامع اجرایی شود.

امام جمعه موقت کرمان اظهار داشت: نوع دیگری از انسان ها، افرادی هستند دو چهره که زبان آنها با اعتقاداتشان یکی نیست و در اصطلاح به اینگونه افراد منافق گفته می شود.

رییس تبلیغات اسلامی کرمان بیان کرد: ا انسان های دوچهره انسان هایی خطرناک هستند چون با نشان دادن چهره خوبشان دیگران را با اشتباه می اندازند.

منافق کاری غیر از حیله گری ندارد

وی با اشاره به کلام قرآن، تأکید کرد: امنافقان افراد درغگو، مکار و حیله گر، ترسو که هر گاه حرفی از دفاع باشد فرار می کنند؛ این انسان ها در عبادت تنبلی و کسالت دارند بی حالی و بی حوصله گی در عبادت یکی از نشانه های منافقان است.

خطیب موقت کرمان تصریح کرد: با  افرادمنافق  نباید معاشرت نمود و در جلسات این انسان ها نباید شرکت کرد و همچنین پرهیز از بازگو کردن سخن و اسرار داشته باشید.

وی با اشاره به سخن حضرت محمد(ص) درباره این افراد، عنوان کرد: این افراد خوش گذران، شهوت پرست و عیاش هستند منافقان افرادی هستند اهل خیانت و عمل نکردن به وعده های خود یکی از ویژگی های مهمشان است.

خطیب موقت کرمان با اشاره به سخن حضرت علی(ع) به جناب کمیل، ایراد کرد: مومنین بایستی هوشیار و مراقب باشند که در دام این افراد گرفتار نشوند.

رییس تبلیغات اسلامی کرمان مطرح کرد: قرآن کریم مکرر فرموده است اگر ما تقوا داشته باشیم خداوند متعال با ما است؛ ما باید تلاش کنیم و مراقب رفتارهایمان باشیم اگر حرفی نزنیم کسی از ما بازخواست نمی کند، اما اگر سخنی گفتیم و سبب بی آبروی شخصی شود در پیشگاه خدا سر شکسته خواهیم شد چه بهتر که در پیشگاه خدا سربلند باشیم.

حجت الاسلام عرب پور با اشاره به این که مردم ایران از تهدیدهای ترامپ ترسی ندارند، گفت: دولت آمریکا بداند که ما نه از تهدید ترامپ می ترسیم نه از چیز دیگری، ان شاالله مسلمانان در جایگاه وحدت، مقدمات ظهور امام زمان(عج) را فراهم می کنند و دشمنان اسلام را نابود می کنیم.

امام جمعه موقت کرمان اظهار داشت: شکرگزاری و سپاس از خدای مهربان به خاطر برکات و نزولات آسمانی به کشور و شهر ما یک نعمت است؛ و قطعا ما نیاز داریم به برکات بیشتر و دعا کنیم این رحمت الهی بیشتر شود.

وی ایراد کرد: شرکت در یوم الله 22 بهمن حضور پر معنای مردم و دارای پیام های زیادی بود؛ معنای این حضور پیوند ناگسستنی ملت بود.

خطیب موقت کرمان با اشاره به این که مردم ایران در روز22بهمن ثابت کردند که از استکبار نمی ترسند، بیان کرد: مردم انقلاب را دوست دارند و تا آنجای که پای حفظ انقلاب است ایستادگی می کنند، معنای دیگر حضور مردم، استکبار بداند ملت ما شجاع و هراس ناپذیر هستند.

وی اظهار داشت: روزهای اول انقلاب دشمنان تهدید می کردند اما مردم ایستادگی کردند، در زمان جنگ موشک باران کردند باز مردم ایستادگی کردند، روسا آمریکایی در هر دوره و در حال حاضر تهدید کردند، باز این مردم ایستادگی و مقاومت کردند؛ ایستادگی ملت ایران این معنا را دارد، که در ایران شیعه، سنی، ترک، کرد و بلوچ همه با هم برابر و در صفوف راهپیمایی یک همایش وحدت آفرین دارند.

رییس تبلیغات اسلامی کرمان افزود: بعضی ها حرف هایی زده اند و خود را جدا کرده اند آنها به آغوش ملت نیامده اند، پیام دیگر مردم در راهپیمایی 22 بهمن، که ملت پای وظایف خود ایستاده اند و مسولان بایستی به وظایف خود عمل کنند؛ بعضی از مسولان نبایند چهره انقلاب را خراب کنند.

وی با اشاره به 29 بهمن سالروز قیام مردم تبریز ایراد کرد: این قیام و این حرکت مردمی را اجر می دهیم و یاد شهدا را گرامی می داریم و اعتقاد داریم این خون شهدا و افراد انقلاب را به پیروزی رساندند.

خطیب موقت کرمان تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس همه اقشار حضور داشتند در کنار رزمندگان هم روحانیت نقش اساسی هم به صورت رسمی و هم به صورت تبلیغات داشته اند.

وی با اشاره به روز 3 اسفندماه سالروز کودتای انگلیسی، افزود: رضا خان مخالفت خود را با اسلام آغاز کرد برداستن عمامه ها از سر و طرح کشف حجاب که مبارزه با این کار بسیار زشت، خیلی ها به شهادت رسیدند.

رییس تبلیغات اسلامی کرمان در پایان گفت: حرف های ترامپ، ظلم حکومت بحرین، ظلمی که عربستان در یمن دارد از یک توطئه و نقش سرچشمه می گیرد، ما نه از تهدید ترامپ می ترسیم نه از چیز دیگری ان شاالله مسلمانان در جایگاه وحدت مقدمات ظهور امام زمان(عج) را فراهم می کنند./972/201/ب2

ارسال نظرات