۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۶
کد خبر: ۴۸۱۶۱۵

انتقاد مردم خراسان جنوبی به سخنان استاندار

در پی سخنان نسنجیده استاندار خراسان جنوبی، مردم بیرجند در نماز جمعه این هفته این شهر نسبت به این سخنان واکنش نشان دادند.
سیدعلی‌اکبر پرویزی استاندار خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، مردم بیرجند و خراسان جنوبی در انتقاد به سخنان نسنجیده اخیر استاندار خراسان جنوبی در حاشیه برگزاری نماز جمعه این هفته خواستار تدبیر مناسبی در این زمینه شدند.

مردم بیرجند در نماز جمعه با شعارهای واکنش خود را نسبت به سخنان استاندار نشان دادند.

سخنان روز گذشته استاندار خراسان جنوبی در تبليغ رقص زنان و مردان در مجالس عروسی بجنورد موجی از نگرانی و اعتراض در بيرجند و سراسر استان به راه انداخته است.

سید علی اکبر پرویزی، استاندار خراسان جنوبی روز گذشته در جمع تعدادی از هنرمندان استان اظهار داشت: مردم خراسان شمالی مردمان شادی هستند و در مراسمات عروسی در منطقه ما باختاران ها بسیار مرسوم است که آقایان می رقصند، خانم ها می رقصند اماکنی هم وجود دارد که خیلی به اسلام و مسلمین لطمه وارد نمی شود.

حجت الاسلام والمسلمین رضایی بیرجندی، امام جمعه بیرجند، نیز در واکنش به سخنان اخیر استاندار در جمعی از هنرمندان استان، اظهار کرد: ما در جامعه مخالف شادی نیستیم؛ اما باید این شادی ها در چارچوب خوش باشد.

وی با بیان اینکه نیروهای نظامی و انتظامی و بسیج و تمام ارگان های انقلابی باید با هرگونه لودگی و بی بندوباری در جامعه برخورد کنند، افزود: فرهنگ غرب جزء لودگی چیزی ندارد و لذا نباید به این فرهنگ غلط غرب دل بست.

امام جمعه بیرجند گفت: باید با دقت و هوشیاری تحت تأثیر این فرهنگ غلط غرب قرار نگیریم که متأسفانه برخی از تفکرات اشتباه غرب استفاده می کنند و تحت تأثیر آن قرار می گیرند.

همچنین حجت الاسلام برزگر، امام جمعه موقت قهستان نیز در نماز جمعه تاکید کرد: صحبت های استاندار خراسان جنوبی در عرصه های گوناگون است که این روزها به جای خدمت به مردم که سبب پایداری به نظام هستند به فکر منافع حزبی و گروهی خویش است.

حجت الاسلام برزگر گفت: استاندار خراسان جنوبی هر روز با حرف هایش دل خانواده شهدا و امت انقلابی را به درد می آورد، در اینجا سکوت را باید شکست.

وی یاد آور شد: ما ملت غیور و انقلابی به موقع در حماسه ای سیاسی مثل 22 بهمن پاسخ و تو دهنی محکمی به این گونه یاوه گویی ها خواهیم زد.

استاندار خطوط قرمز را حفظ کند

حجت الاسلام مرتضایی نیا، امام جمعه زیرکوه در واکنش به سخنان استاندار خراسان جنوبی که گفته بود رقص زن و مرد به اسلام لطمه وارد نمی کند، گفت: استاندار خطوط قرمز را حفظ کند و با برخی اظهارات قلوب مردم را جریحه دار نکند.

امام جمعه زیرکوه تصریح کرد: مردم ما عبور از خط قرمز و سخنان نسنجیده را تحمل نمی کنند.

حجت الاسلام بابایی، امام جمعه فردوس نیز، گفت: ما اگر آزادی می خواستیم انقلاب نمی کردیم و 200 هزار شهید نمی دادیم این سخنان حرف های نسنجیده ای است که باید با تدبیر بیشتر این گونه مسائل را بیان کرد./880/201/ص

ارسال نظرات