۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۴۸۱۶۲۳
امام جمعه همدان:

اوضاع طلاق در جامعه نگران کننده است

آیت الله طه محمدی با اشاره به ترویج و ازدیاد طلاق در جامعه، گفت: متأسفانه طلاق در میان مردان و زنان بسیار زیاد شده است و این به دلیل این است که مردان و زنان به جایگاه واقعی خود در زندگی پی نبرده اند.
آیت الله طه محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی، امام جمعه همدان در خطبه ها نماز جمعه همدان با اشاره به جایگاه حضرت زهرا(س) در اسلام، اظهار داشت: امام علی(ع) درباره زندگی خود با حضرت زهرا(س) می فرماید که حضرت زهرا(ع) در طول زندگی یکبار کاری نکرد که من از دست او ناراحت شوم و من هم یک بار کاری نکردم او از دست من ناراحت شود.

وی در ادامه با بیان این که صبر و احترام به پیامبر(ص) از سوی حضرت زهرا(س) نمونه بود، اظهار داشت: به دلیل احترام زیاد به پدر خود ایشان را ام ابیها نامیدند و با وجود همه سختی ها و گرفتاری ها ایشان همواره صبر پیشه کردند.

امام جمعه همدان با اشاره به گریه های سیاسی حضرت زهرا(س)، خاطرنشان کرد: یکی از برجسته ترین ویزگی های حضرت زهرا(س) سیاستمداری ایشان است که با گریه های سیاسی خود پیام مهمی را به جامعه اسلامی منتقل کردند.

وی با اشاره به جایگاه تعظیم شعائر در اسلام، گفت: گریه های شیعیان نیز در عزای امام حسین(ع) سیاسی است و برای فاش شدن چهره واقعی ظالمان است و گریه حضرت زهرا(س) با تنها ماندن ولی خدا و دفاع از ولایت بود.

آیت الله غیاث الدین طه محمدی با بیان این که گریه های سیاسی حضرت زهرا کودتاچیان زمان خود را زمین گیر کرده بود، گفت: حضرت زهرا(س) با تمام وجود با زر، زور و تزویر مبارزه کرد و در این راه موفق بود.

وی نقش حضرت زهرا(س) را در تربیت فرزندان خود غیر قابل انکار دانست و گفت: امام حسن(ع) با نرمش قهرمانانه، امام حسین(ع) با شهادت مظلومانه و حضرت زینب(س) با خطبه های آتشین خود کاج یزدیان را فرو ریخت و این به دلیل روحیه عدالت خواهی است که از مادر خود به میراث برده اند.

امام جمعه همدان با اشاره به ترویج و ازدیاد طلاق در جامعه گفت: متأسفانه طلاق در میان مردان و زنان بسیار زیاد شده است و این به دلیلاین است که مردان و زنان به جایگاه واقعی خود در زندگی پی نبرده اند.

وی با اشاره به نزولات جوی و بارش های مطلوب در استان همدان گفت: بای دقدر دان نعمت های الهی بود و مسؤولان باید در اسرع وقت نسبت به برطرف کردن مشکلات مردم خوزستان اقدام کنند و با مدیریت دقیق مشکلات را برطرف کنند./979/201/ب2

ارسال نظرات