۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۹
کد خبر: ۴۸۱۶۵۶

برندگان مسابقه بزرگ کتابخوانی نماز مشخص شدند

آیین قرعه‌کشی و اعلام برندگان مسابقه بزرگ کتابخوانی نماز با حضور تولیت آستان مقدس فاطمه معصومه(س)، پنجشنبه شب در قم برگزار شد.
مسابقه کتابخوانی نماز

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، مراسم قرعه‌کشی و اعلام برندگان مسابقه بزرگ کتابخوانی با موضوع نماز، پنجشنبه شب در سالن جلسات شهرداری قم برگزار شد.

در این مراسم آیت‌الله سعیدی امام جمعه قم و تولیت آستان مقدس فاطمه معصومه(س)، حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیلی مقدم مدیرکل اوقاف استان قم و نیز جمعی از مدیران اوقاف و دستگاه‌های اجرایی حضور داشتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید اسماعیل حسینی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم در این مراسم طی سخنانی با بیان اینکه حضور اقشار مختلف مردم در مسابقه بزرگ کتابخوانی با موضوع نماز بسیار چشمگیر و نشان‌دهنده اهمیتی است که مردم برای نماز قائل هستند اظهار کرد: بیش از 12 هزار نفر در این مسابقه حضور داشتند که دو هزار نفر آنها از زندانیان قم بودند.

محمد خامه‌یار رئیس ستاد اقامه نماز قم هم در این مراسم سخنرانی کرد و گفت: فرهنگ مطالعه از اهمیت زیادی برخوردار است و رهبر معظم انقلاب نیز همواره در این زمینه مطالباتی از دستگاه‌های فرهنگی دارند.

وی افزود: با اقدامات صورت گرفته امروز در جامعه شاهد گسترش فرهنگ کتابخوانی هستیم و مسابقه بزرگ کتابخوانی نماز در قم از جمله مصادیق آن به شمار می‌رود.

آیت‌الله سید محمد سعیدی امام جمعه قم نیز در سخنانی با بیان اینکه تاکید فراوانی نسبت به اقامه نماز در دین مبین اسلام و روایات وجود دارد خاطرنشان کرد: در برگزاری مسابقه بزرگ کتابخوانی نماز هم به این فریضه توجه شده و هم مسئله کتاب و کتابخوانی مورد اهتمام قرار گرفته است.

وی افزود: مقام معظم رهبری نسبت به کتابخوانی تاکید بسیاری دارند و همواره از دستگاه‌های فرهنگی می‌خواهند در این زمینه پیشگام باشند.

گفتنی است بعد از تصحیح پاسخنامه‌های شرکت‌کنندگان در مسابقه بزرگ کتابخوانی و بر اساس امتیازات کسب شده، کسانی که حائز شرکت در قرعه‌کشی بودند در چهار سطح دسته‌بندی شدند.

قرعه‌کشی برای انتخاب نفر برگزیده این مسابقه در سطح نخست یعنی کسانی که به تمام سوالات پاسخ صحیح داده بودند انجام شد و سرکار خانم عالیه جان‌نثاری از منطقه پردیسان، برنده جایزه نخست به مبلغ 200 میلیون ریال شد.

قرعه‌کشی در دیگر سطوح نیز انجام شد و برندگان 22 کمک‌هزینه 10 میلیون ریالی سفر به عتبات عالیات، 22 کمک هزینه 3 میلیون ریالی سفر به مشهد مقدس و ده‌ها جایزه نقدی دیگر مشخص شدند.

شایان ذکر است از طرف ستاد برگزاری مسابقه، با برندگان تماس حاصل می‌شود تا برای دریافت جایزه خود به اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم مراجعه کنند./872/د102/ج

ارسال نظرات