۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۹
کد خبر: ۴۸۱۶۷۱

اختتامیه دهمین دوره از مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی برگزار شد

مراسم اختتامیه دهمین دوره از مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی برگزار شد.
مسابقات دارالقرآن امام علی(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم اختتامیه دهمین دوره از مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) در بخش آقایان امروز در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی برگزار شد.

در بخش ابتدایی این مراسم پیام حضرت آیت‌الله جعفر سبحانی از سوی فرزند ایشان حجت‌الاسلام علی سبحانی قرائت شد.

در بخش دیگر مراسم محمد انصاری، مؤسس و رئیس دارالقرآن امام علی(ع) با اشاره به اینکه قرآن خود برای مومنان پاداش بزرگ است، گفت: ما چنین مسابقات قرآنی را مرهون نظام مقدس جمهوری اسلامی هستیم.

وی افزود: بر اساس فرمایش پیامبر(ص) اشرف امت ایشان حمل‌کنندگان قرآن هستند، بنابراین شما فعالان قرآنی در شهر و محله خود در برپایی جلسات قرآنی تلاش کنید که سواد قرآنی در کشور افزایش یابد.

انصاری گفت: قرائت قرآن زمانی که با تدبر همراه باشد ارزش و اهمیت بیشتری خواهد داشت، بنابراین شما فعالان قرآنی حتما در جلسات خود به این مسأله توجه داشته باشید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شما فعالان قرآنی باید شاکر درگاه الهی باشید چرا که پیامبر(ص) فرمودند: قرآنیان بعد از پیامبران نزد خداوند بالاترین درجه انسانی را دارند.

همچنین در این مراسم مهدی قره‌شیخلو، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم گفت: مسابقات قرآنی دارلقرآن امام علی(ع) به صورت مردمی اجرا می‌شود که امیدواریم چنین مشارکت‌های قرآنی روزافزون شود.

در بخش دیگر مراسم مرتضی نجفی‌قدسی، مدیر دارالقرآن امام علی(ع) گفت: دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) قم با برگزاری دوره‌های قرآنی و تفسیری استقبال علاقه‌مندان زیادی را به دنبال داشته است.

وی افزود: دوره مهارت‌های بیان تفسیری با همکاری مؤسسه حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در راستای تربیت استادان تفسیر در حال برگزاری است.

مدیر دارالقرآن امام علی(ع) عنوان کرد: این دارالقرآن همچون شجره طیبه در حال رشد است و برای توسعه و گسترش نیاز به همکاری خیران قرآنی بیشتر دارد.

نجفی قدسی گفت: این مسابقات قرآنی در راستای لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب برای تربیت 10 میلیون حافظ قرآنی است که جوانان و نوجوانان را مورد تشویق قرار می‌دهد.

در بخش دیگر مراسم آیت‌الله رسولی محلاتی عضو ارشد دفتر امام راحل و رهبر معظم انقلاب، گفت: نماز، قرائت قرآن، ایمان و بسیاری از اعمال صالح دیگر که برای رضای الهی باشد نور هستند.

وی با اشاره به بمب‌گذاری اخیر در پاکستان و شهر بغداد عراق، افزود: عاملان فجایع تروریستی مسلمان نبوده و کوچکترین شناختی نسبت به قرآن و اسلام ندارند.

در بخش پایانی این مراسم از برگزیدگان قرآنی نفرات اول تا سوم تقدیر و تجلیل به عمل آمد./807/202/ب2

 

 

ارسال نظرات