۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۴۸۱۷۵۱
کارشناس مسائل دینی:

غیبت از آفت‌های اخلاقی جامعه امروزی است

کارشناس مسائل دینی غیبت کردن را یکی از آفت‌های اخلاقی جامعه امروزی دانست و گفت: چون زبان در لجن‌زار غیبت و سایر گناهان زبانی گرفتار شده‌ است هنگام خواندن نماز و گفتن ذکر هیچ حلاوت و شیرینی حس نمی‌شود.
غیبت

‌به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت‌الاسلام حسین پناهی امروز در مراسم سوگواری حضرت فاطمه زهرا(س) که در مسجد لطفعلی‌خان ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: کلمه قبر بر دو مورد قبر دنیا و برزخ اشاره دارد ولی منظور از فشار قبرهمان قبر برزخی است.

وی خاطرنشان کرد: هر چه تعلقات به دنیا و آلودگی‌های اخلاقی و رفتاری زیاد باشد فشار قبر بیشتر است.

پناهی صحبت کردن در مورد ایراد شخص در مقابل فرد دیگری را معنی غیبت عنوان کرد و افزود: یک سوم  فشار قبر مربوط به غیبت‌کنندگان است.

وی با شاره به اینکه عقوبت غیبت از سایر گناهان کبیره شدیدتر است، ادامه داد: امام صادق(ع) می‌فرماید «غیبت کننده کافر و شنونده آن مشرک است» و امام باقر(ع) می‌فرماید «آن‌کس که غیبت کرد اگر توبه کند آخرین فرد وارد شونده به بهشت است و در صورتی که توبه نکند اولین فرد خواهد بود که به جهنم می‌رود».

حجت الاسلام پناهی آثار غیبت را از دو بعد حق‌‌الناس و حق‌الله مطرح کرد و گفت: جنبه حق‌الله بودن با توبه رفع می‌شود ولی جنبه مردمی آن اگر فرد مورد غیبت قرار گرفته ببخشد توبه قبول است و گرنه  غیبت کننده  در کمین‌گاه مرصاد قیامت زمین‌گیر خواهد شد.

وی مسئله غیبت کردن را یکی از آفت‌های اخلاقی جامعه امروزی دانست و اظهار داشت:  چون زبان در لجن‌زار غیبت و سایر گناهان زبانی گرفتار شده‌ است هنگام خواندن نماز و گفتن ذکر هیچ حلاوت و شیرینی حس نمی‌شود.

پناهی کوچک شمردن گناه غیبت را علت اصلی رواج آن مطرح کرد و گفت: امام علی(ع) در این زمینه می‌فرمایند «بدترین گناه آن است که مردم آن را کوچک بشمارند».

مراسم سوگواری حضرت زهرا(س) به مناسبت ایام فاطمیه هر روز در مسجد لطفعلی‌خان ارومیه برگزار می شود./936/202/ب2

ارسال نظرات