۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۳
کد خبر: ۴۸۱۸۴۲

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

اعزام 350 روحانی مبلغ به مساجد همزمان با ایام فاطمیه، اقامه نماز جماعت در یک‌ششم مساجد شهری خراسان شمالی و برپایی دوره آموزشی تربیت مدرس قرآن عناوین برخی از اخبار فرهنگی استان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: ۳۵۰ مبلغ و مبلغه به مناسبت ایام فاطمیه و برگزاری عزاداری شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) به روستاهای استان اعزام شدند.

وی اظهار داشت: از تعداد ۳۵۰ مبلغ و مبلغه‌ای که در ایام فاطمیه به روستاهای استان اعزام شدند، ۱۴۰ روحانی مستقر در روستاها بودند که طی این ایام به تبیین مباحث اخلاقی، بیان احکام دینی و عزاداری‌های ویژه این ایام پرداختند.

حجت‌الاسلام خادمی افزود: مبلغان با هدف نشر و تبلیغ معارف اسلامی، برپایی هر چه باشکوه‌تر مراسم سوگواری ایام فاطمیه و پاسخگویی به سؤالات دینی اقشار مختلف جامعه به‌ویژه جوانان و نوجوانان در سطح روستاهای استان فعالیت خواهند کرد.

اقامه نماز جماعت صبح در یک‌ششم مساجد شهری خراسان شمالی

حجت‌الاسلام سید محمد افشین‌فر، مسؤول مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان شمالی گفت: یک هزار و ۴۰ مسجد شیعه در استان وجود دارد که از تعداد یک هزار و 40 مسجد شیعی موجود در استان، حدود 200 مسجد در شهرها و مابقی در روستاهای استان قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه 70 مسجد در شهر بجنورد مرکز استان وجود دارد، افزود: ساخت 70 مسجد دیگر در مرکز استان ضروری است چراکه برای رسیدن به نقطه مطلوب باید شمار مساجد بجنورد به 180 باب برسد.

حجت‌الاسلام افشین فر با اشاره به برپایی نماز جماعت ظهر و عصر در یک‌سوم مساجد شهری استان گفت: در حال حاضر 300 مسجد در هشت شهرستان‌ خراسان شمالی امام جماعت دارند که از این تعداد حدود 200 مسجد در مناطق شهری و 100 مسجد روستایی است.

وی همچنین با بیان اینکه نماز جماعت صبح نیز در یک‌ششم مساجد شهری خراسان شمالی برپا می‌شود، اظهار داشت: باید اقامه نماز جماعت صبح در شمار بیشتری از مساجد انجام شود که البته میزان برپایی نماز جماعت صبح در مساجد استان در سال گذشته به نسبت سال‌های پیش رشد قابل‌توجهی داشت.

برگزاری دوره آموزشی تربیت مدرّس قرآن در خراسان شمالی

الهام میرداماد، مسؤول مؤسسه قرآنی معراج در خراسان شمالی از برگزاری دوره آموزشی تربیت مدرّس قرآن در این استان با حضور اساتیدی مجرب از آستان قدس رضوی خبر داد و گفت: دوره آموزشی تربیت مدرس قرآن ویژه بانوان مدرس در این استان طی هشت روز برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در این کارگاه 60 نفر از بانوان مربی قرآنی حضور دارند افزود: این کارگاه آموزشی با هدف تربیت مدرّس قرآن ویژه آموزش نونهالان و کودکان و تربیت نیروی انسانی متخصص برگزار خواهد شد.

میرداماد تصریح کرد: این کارگاه آموزشی در سراسر کشور به‌صورت دوره‌ای برگزار می‌شود و قرار است 15 هزار کودک و نونهال در کشور، مفاهیم و آموزش صحیح قرآن را زیر نظر این مربیان آموزش دیده فرابگیرند.

برگزاری کارگروه‌های آموزشی ویژه اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد

هاشم شیرازیان، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی گفت: به مناسبت گرامیداشت سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد از فردا یکم اسفند تا ششم همین ماه، 6 کارگروه آموزشی ویژه اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان بجنورد برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این کارگروه‌ها با موضوع «طرح و برنامه‌ریزی و توسعه کانون‌ها»، «اداری و مکاتبات»، «آموزش و پژوهش»، «فرهنگی و هنری»، «اطلاع‌رسانی و خبرگزاری» و کارگروه «مدیران کانون‌های پیشرو» است، اضافه کرد: برگزاری هر کارگروه به یکی از کانون‌های فعال واگذار شده است.

شیرازیان با بیان اینکه هر یک از کارشناسان دبیرخانه کانون‌های مساجد در کارگروه مختص به خود حضور یافته و ضمن تبیین وظایف و برنامه‌های حوزه کاری خود پاسخگوی اعضا و مدیران کانون‌ها خواهند بود، بیان کرد: این کارگروه‌ها با هدف تبیین برنامه‌ها و فعالیت‌های دبیرخانه و آشنایی مدیران کانون‌های جدید التاسیس با وظایف محوله برگزار می‌شود./9314/303/ب1

ارسال نظرات