۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۸
کد خبر: ۴۸۱۸۴۴
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

اجرای پیوست فرهنگی در طرح‌های توسعه‌ای سبب رونق اقتصادی می‌شود

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر لحاظ کردن پیوست فرهنگی در طرح‌های مختلف، افزود: اجرای پیوست فرهنگی در طرح‌های توسعه‌ای، رونق اقتصادی را در پی خواهد داشت.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، عصر امروز در دیدار شماری از مسؤولان فرهنگی استان، با اشاره به ضرورت لحاظ کردن پیوست فرهنگی در طرح‌های مختلف اجرایی در کشور، اظهار کرد: وحدت در جامعه دینی یک نوع پیوند فرهنگی است که از اجرای پیوست فرهنگی به دست می‌آید.

وی با بیان اینکه پیوند و پیوست فرهنگی در جامعه اسلامی اهمیت زیادی دارند، افزود: پیامبر گرامی اسلام در بدو ورود به مدینه دو کار مسجدسازی و طرح اخوت را در کنار هم انجام می‌دهد تا پشتوانه فرهنگی عمق یابد.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی با اشاره به اینکه ساخت مسجد در مدینه با هدف عمق‌بخشی به پشتوانه‌های فرهنگی بود، اضافه کرد: همچنین برقراری عقد اخوت هم برای پیوند فرهنگی بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه پیوست فرهنگی در جامعه تنها مسجد نیست، ادامه داد: اگر در مغازه فروشنده خانم بدحجاب باشد، این خود مصداق تخریب فرهنگی بوده و اگر حجاب داشته باشد پیوست فرهنگی است.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با تأکید بر اینکه باید معاش ما با دین ما آمیخته باشد، خاطرنشان کرد: در این راستا ضروری است در ادارات و ساخت‌وسازها پیوند و پیوست فرهنگی ببینیم.

وی با تأکید بر اینکه در این زمینه بایستی در فروشگاه‌های بزرگ نمازخانه و مهدکودک داشته باشیم، تصریح کرد: اجرای پیوست فرهنگی در طرح‌های توسعه‌ای، رونق اقتصادی را در پی خواهد داشت.

به گفته استاد درس خارج فقه حوزه علمیه خراسان شمالی اگر در پارک‌ها و بوستان‌ها مسجد مناسب وجود داشته باشد مردم هم تفریح کرده و هم نماز خود را در اول وقت می‌خوانند که این نتیجه پیوست فرهنگی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر اینکه باید معماری و ساخت‌وسازهای ما پیوست فرهنگی داشته و ساختمان‌های ما پیام داشته باشند، اظهار کرد: همان‌گونه که گلدسته و گنبد مساجد پیوند و پیام فرهنگی دارد سایر ساختمان‌های ما هم باید پیام و پیوند فرهنگی داشته باشند.

وی اضافه کرد: مسجد یک نماد پیوست فرهنگی است در حالی که باید نام مغازه‌ها و فروشگاه‌ها و اسم فرزندان ما هم هرکدام یک پیوست فرهنگی باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: با توجه کردن به حوزه‌های گسترده برای پیوست فرهنگی، همه حوزه‌های زندگی ما زیبا می‌شود و در آن صورت رشد فرهنگی در صدر کارهای ما قرار گرفته و موتور فرهنگی ما با شتاب بیشتری حرکت می‌کند.

وی ادامه داد: مردم باید فرهنگ را به حرکت درآورند؛ اما این موتور نیاز به راننده و رهبر دارد تا به نقطه مطلوب برسیم؛ ازاین‌رو لازم است پیوست‌های فرهنگی را از رهنمودهای رهبری الهام بگیریم.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی با بیان اینکه امام مؤسس فرهنگ دینی در این عصر و رهبر انقلاب متمم این فرهنگ بود، تصریح کرد: البته در این راستا باید توجه داشته باشیم که پیوست‌های فرهنگی باید بومی‌سازی شده و با شرایط جامعه و منطقه ما متناسب باشند./9314/202/ب1

ارسال نظرات