۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۳
کد خبر: ۴۸۱۸۶۷
امام جمعه دمق:

دفاع از ولایت بزرگترین درس حضرت زهرا به شیعیان است

حجت الاسلام عیدی با بیان این که دفاع از ولایت بزرگترین درس حضرت زهرا به شیعیان است، گفت: پشتیبانی از ولایت و موضع گیری های حضرت در موقعیت های مختلف نشانگر بصیرت ایشان است.
مجتبی عیدی

حجت الاسلام مجتبی عیدی، امام جمعه دمق در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، با اشاره به جایگاه حضرت زهرا(س)، ابراز داشت: بزرگترین درسی که حضرت زهرا(س) به ما داده، خط و مشی سیاسی ایشان است.

وی افزود: ابعاد شخصیتی آن حضرت از جهات مختلف قابل بررسی است، همسرداری ایشان، پشتیبانی وی از ولایت و ولایت پذیری و ولایتمداری آن بانو و همچنین موضع گیری هایش در موقعیت های مختلف نشانگر بصیرت ایشان است.

امام جمعه دمق خاطرنشان کرد: حضور آن حضرت در اجتماع تفهیم سقیفه و اینکه چه حق هایی در این میان ضایع شده و همچنین اعتراض سیاسی، گریه های سیاسی، خطبه سیاسی و تشییع سیاسی ایشان نه در دفاع از شوهر بوده بلکه در دفاع از امامت و ولایت بوده است.

وی با اشاره به اینکه حضرت زهرا(س) سیده زنان عالم است، تصریح کرد: در میان چهار زن برتر عالم یعنی مریم، آسیه، خدیجه و زهرا فقط حضرت زهرا(س) است که معصوم است.

حجت الاسلام عیدی با اشاره به روایات متعدد درباره مقام شامخ آن حضرت، افزود: مقام والای آن حضرت از آنجا مشخص می شود که غضب و رضایت پروردگار به غضب و رضایت حضرت زهرا(س) پیوند خورده است.

وی با اشاره به شأن نزول سوره کوثر، یادآور شد: جایی که همه پیامبر اسلام را بدون نسل و ذریه قلمداد می کردند، نسل پیامبر از دخترش ادامه یافت و از نسلش دوازده اختر امامت و ولایت برای هدایت به وجود آمد.

امام جمعه دمق با اشاره به لزوم الگوبرداری از رفتار و کردار آن حضرت، اظهار داشت: سراسر زندگی آن بانو مملو از عشق به همسر، فرزند و پدر است که جوانان بایستی با تأسی از آن حضرت منش والای ایشان را سرلوحه زندگی خود قرار دهند.

وی در پایان با اشاره به فرازهایی از کتاب شهید فتحی شقاقی که در آن آمده «در ایران چادر های مشکی کار عمامه های مشکی را می کند»، خاطرنشان کرد: حجاب یادگاری حضرت زهرا(س) برای دختران و زنان جامعه اسلامی است و بایستی از این یادگاری به نحو احسن حفاظت و پاسداری شود./979/303/ب2

ارسال نظرات