۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳
کد خبر: ۴۸۲۰۲۱
دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی:

کنگره کانون دانشگاهیان ایران اسلامی اسفند برگزار می‌شود

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی گفت: کنگره سراسری کانون دانشگاهیان ایران اسلامی جمعه 6 اسفند برگزار می‌شود.
سید محمد حسینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سیدمحمد حسینی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست خبری درباره موضوع پنجمین کنگره سراسری کانون دانشگاهیان ایران اسلامی، گفت: کنگره سراسری کانون دانشگاهیان ایران اسلامی جمعه 6 اسفند برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: این کانون در پایان دوره اصلاحات ثبت رسمی شده که یک دهه فعالیت دارد و هیات موسس آن هفت نفر هستند.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اظهار داشت: این کانون تشکل علمی، سیاسی و فرهنگی است که از اقشار دانشگاهی مورد اعتماد در آن عضو هستند، با توجه به اینکه در سال آینده انتخابات را در پیش داریم کانون تلاش کرده که در انتخابات تاثیرگذار باشد.

حسینی بیان داشت: اعضای هیات موسس این تشکل، حجت الاسلام ابراهیم کلانتری مسئول نهاد نمایندگی در دانشگاه، خواجه سروی، دکتر شاطرزاده یزدی، درویش زاده، دکتر مرندی و عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی هستند.

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی گفت: شعار این کانون همواره خدمت به ایران اسلامی است، برای هر نشست و کنگره یک شعار خاص داشته است که در این دوره شعار آن «ایران سرافزار در پرتو دانشگاه انقلابی» انتخاب شده است.

وی به مواضع و دیدگاه های کانون در مسائل سیاست خارجی و فرهنگی اشاره کرد و گفت: پیش بینی می کنیم که 500 تا 600 نفر از اعضای کانون در سراسر کشور در این کنگره حضور پیدا کنند.

حسینی افزود: در حال حاضر در شورای مرکزی 7 نفر اعضای مرکزی هستند که قرار است ده نفر دیگر بر آن افزوده شود.

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی گفت: کانون خدمات زیادی داشته؛ اما همه آنها را رسانه‌ای نکرده‌ایم.

وی عنوان کرد: ما پیگیری مطالبات رهبر معظم انقلاب را وظیفه جدی خود می‌دانیم در بحث سیاست خارجی، فرهنگ و اقتصاد مقاومتی استادان دانشگاه می توانند ارزیابی دقیق تری داشته باشند که بسیاری از آنان با کانون همکاری دارند.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اظهار داشت: ما خود را یک تشکل ولایی و انقلابی می دانیم در هر مقطعی لازم بوده دوستان ما موضع گرفته، دلسوزانه و با انصاف نقد خود را داشتند و دارند.

حسینی بیان داشت: ما اگر آسیب‌هایی را در دانشگاه ها مشاهده کنیم برای برطرف شدن آن تذکر می‌دهیم و در صورت ضرورت رسانه‌‌ای می‌کنیم به عنوان مثال در مواردی همچون کاهش شتاب رشد علمی، فعالیت های پژوهشی دانشگاه‌ها تذکراتی را دادند، اگر در زمینه هوافضا، نانو و هسته‌ای گام‌های بلندی برداشته شد نتیجه همکاری مدیران با دانشگاه‌ها در بخش‌های پژوهشی بود، اما امروز متاسفانه در بسیاری از زمینه‌ها آن همکاری لازم وجود ندارد.

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی گفت: ما معتقدیم نیروهای مومن، متعهد و دلسوز کشور هستند که می‌توانند به کشور خدمات گسترده ارائه دهند اما الان بهای لازم به آنها داده نمی شود، به عنوان مثال در موضوع بورسیه‌ها نیروهای مومن و انقلابی با مشکلات زیادی مواجه هستند، ما چنین مواردی را بیان می‌کنیم.

وی با بیان اینکه اعضای کانون همه از استادان عضو هیات علمی دانشگاه‌ها هستند، ابراز کرد: اگر در دانشگاه‌ها وضعیت فرهنگی مناسب نباشد هشدار می‌دهیم، همواره با دانشجویان در سراسر کشور برای روشنگری در ارتباط هستیم چراکه روشنگری‌ها در این قشر به نفع کشور است.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اظهار داشت: کنگره روز جمعه ساعت 8 در دانشگاه تهران تالار علامه امینی برگزار می‌شود و افزون بر اعضا، مهمانانی از سیاسیون تشکل های اصلاح طلب و یا اصولگرا هر کدام تمایل داشتند می توانند در این همایش شرکت داشته باشند، انتظار داریم رسانه‌ها نیز همکاری لازم را داشته باشند./807/202/ص

ارسال نظرات