۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۴
کد خبر: ۴۸۲۱۴۸
سخنران حرم رضوی:

سبک زندگی فاطمی، الگوی جامعه بشری است

حجت الاسلام فرازی نیا سبک زندگی فاطمی را الگوی جامعه بشری دانست و گفت: رابطه صحیح، درست و دائمی با خداوند متعال از نخستین محورهای زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) بود.
فرازی نیا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام عباس فرازی نیا، سخنران حرم رضوی شب گذشته در جمع زائران و مجاوران در رواق دارالمرحمه حرم مطهر رضوی، با بیان اینکه سبک زندگی امروزه با سیره ائمه معصومین(ع)متفاوت است، گفت: باید محتوای زندگی ائمه معصومین را فهمید و بر اساس آن زندگی کرد.

وی سبک زندگی فاطمی را الگوی جامعه بشری دانست و ادامه داد: رابطه صحیح، درست و دائمی با خداوند متعال از نخستین محورهای زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) بود.

حجت الاسلام فرازی نیا تأکید کرد: خداپرستی نباید مقطعی باشد بلکه باید در همه عمر در خلوت و جلوت با خداوند متعال رابطه درست داشت.

وی با بیان اینکه اوج رابطه درست با خداوند متعال، برنامه ریزی درست و صحیح برای نماز است، اظهار داشت: مرحوم آیت الله بهجت از آیت الله قاضی نقل می کنند که اگر کسی نماز واجبش را در اول وقت بخواند و به مقامات عالیه نرسد مرا لعن کند.

سخنران حرم رضوی تصریح کرد: نماز دارای اهمیتی بی نظیر است که حضرت امام علی(ع) در جنگ صفین و امام حسین(ع) در عاشورای حسینی برای نماز در ابتدای وقت از دشمن فرصت خواستند.

وی برقراری رابطه صحیح با خود را از دومین محورهای زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) دانست و گفت: انسان مؤمن باید در سبک زندگی فاطمی خودشناس باشد.

حجت الاسلام فرازی نیا با اشاره به حدیث حضرت علی(ع) که می فرمایند «رَحِمَ اللّهُ اِمْرَاً عَلِمَ مِن أینَ وَفی أینَ وَ إلی أینَ» به  اهمیت خودشناسی  انسان مؤمن تأکید کرد و افزود: این امام بزرگوار می فرمایند که خداوند متعال کسی را که بنشیند و با خود فکر کند که از کجا آمده و در کجا قرار دارد و به کجا خواهد رفت را می بخشد و رحمت خود را شامل او می گرداند.

وی برقراری رابطه صحیح و دائمی با اطرافیان را از سومین محورهای زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) دانست و ادامه داد: اگر بخواهیم عبادت هایمان قبول باشد جلوه آن به خوش اخلاقی، توجه به نماز و محبت به دیگران است.

سخنران حرم رضوی در پایان با بیان اینکه رحمت خداوند از انسان های ظالم  به دور است، به روایت پیامبر گرامی اسلام(ص) «خیرالناس انفع الناس» اشاره کرد و افزود: بهترین مردم کسانی هستند که بیشتر به حال مردم منفعت و سود داشته باشند/859/202/ب2

ارسال نظرات