۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۶
کد خبر: ۴۸۲۱۵۱
رئیس دانشکده الهیات دانشگاه امام صادق:

حضرت فاطمه افشا کننده کذب تاریخ بود

رئیس دانشکده الهیات و معارف اسلامی و ارشاد دانشگاه امام صادق(ع) با بیان اینکه حضرت زهرا(س) رسوا کننده کذب تاریخ بود، گفت: ایشان حقیقت تفکر فرعونی که کذب ولایت و امامت بود را برملا ساختند.
حجت الاسلام و المسلمین حسین‌علی سعدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسین‌علی سعدی، رئیس دانشکده الهیات و معارف اسلامی و ارشاد دانشگاه امام صادق(ع)، یکشنبه شب در مراسمی که به مناسبت ایام فاطمیه و به همت هیأت میثاق با شهدا بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) در همین دانشگاه برگزار شد، با اشاره به «جهاد کبیر فاطمی، تحلیلی بر مفهوم صدیقه شهیده»، گفت: حضرت فاطمه(س) صدیقه شهیده است.

وی در تبیین اینکه شهید به کشته‌شدگان راه خدا اطلاق می‌شود، ابراز کرد: خداوند در قرآن کریم از حضرت مریم(س) با نام صدیق و از حضرت آسیه(س) به عنوان شهیده یاد می‌کند.

عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق(ع) درباره اینکه چرا خداوند در قرآن کریم نام این دو بانوی بزرگوار را با صفات صدیق و شهید نام می‌برد، اضافه کرد: قرآن کریم به سبب آن که حضرت مریم(س) صدیقه بود ایشان را الگو معرفی می‌کند.

این استاد دانشگاه با تأکید بر اینکه تکذیب، هنر و سرلوحه فعالیت طاغوت است، ادامه داد: گمراهی و تکذیب طاغوت بسیار خطرناک است و این خطر به حدی است که حضرت موسی(ع) زمانی که می‌خواهد به سوی فرعون حرکت کند از خداوند درخواست می‌کند که هارون نیز با او همراه شود تا مصدق او باشد که مبادا دستگاه طاغوت او را تکذیب کند.

رئیس دانشکده الهیات و معارف اسلامی و ارشاد دانشگاه امام صادق(ع) در ادامه با بیان اینکه جریان رسالت، صدیق می‎خواهد، گفت: صدیق بر کسی اطلاق می‌شود که تزویر باطل و تکذیب را برملا می‌سازد، پیامبر اکرم(ص)، امام علی(ع) را صدیق اکبر معرفی کردند و ایشان امام علی(ع) را برادر و وصی خویش معرفی می‌کنند.

عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق(ع) با تأکید بر اینکه صدیق امت، امیرمؤمنان علی(ع) است، عنوان کرد: انسان صدیق تمام نقشه‌های دشمنان را که برای تکذیب حق می‌آورند برملا می‌سازد، یکی از برنامه‌های طاغوت تکذیب انبیای الهی بود.

این استاد دانشگاه در تبیین اینکه خط صداقت و شهادت از راه‌های مقابله با تکذیب طاغوت است، گفت: حضرت آسیه(س) در مبارزه با طاغوت به شهادت رسیدند اما هزینه‌ای که حضرت مریم(س) در مبارزه با تکذیب طاغوت دادند بسی بالاتر و ارزشمندتر از هزینه‌ای بود که حضرت آسیه(س) پرداخت کردند چرا که حضرت آسیه(س) جراحت جسم را تحمل و حضرت مریم(س) با آماج تهمت‌ها مواجه شدند و با صدق ولی خدا را تصدیق کردند.

حجت الاسلام والمسلمین سعدی دفاع از ولی خدا را بسیار ارزشمند بیان کرد و گفت: حضرت زهرا(س) با دفاع از حضرت علی(ع) در مقابل تکذیب دیگران ایستاد، امام کاظم(ع) درباره شخصیت حضرت زهرا(س) می‌فرمایند «مادر ما صدیقه بود؛ ایشان کذب تاریخ را بر همگان آشکار کردند».

وی افزود: حضرت زهرا(س) با خطبه‌ای که در مدینه ایراد فرمودند حقیقت تفکر فرعونی که کذب ولایت و امامت بود را برملا ساختند.

رئیس دانشکده الهیات و معارف اسلامی و ارشاد دانشگاه امام صادق(ع) عنوان کرد: صدیق به کسی اطلاق می‌شود که صدق را از گفتار به کردار آورد اگر حضرت آسیه(س) شهیده بود که ضرب المثل شد و حضرت مریم(س) صدیق بود که الگو شد، حضرت زهرا(س) به تنهایی در کنار خط شهادت، خط صدیق را نیز به همراه داشتند.

این استاد دانشگاه در پایان خاطرنشان کرد: حضرت مریم(س) با معجزه الهی توانست صدق ولی خدا را آشکار کند اما حضرت زهرا(س) با برهان صدق ولی را برای همگان روشن کرد./813/201/ب2

ارسال نظرات