۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۴۸۲۲۲۶
مدیرکل صدا و سیمای قم:

مسؤولان زمینه‌ساز تخریب اعتقاد مردم نباشند

حجت‌الاسلام لطفی نیاسر عامل بسیاری از انحرافات مردم را رفتارهای نادرست مسؤولان دانست و گفت: پدیده‌ ای همچون حقوق‌های نجومی پیامد ناگواری در اعتقاد مردم داشته است.
حجت الاسلام لطفی نیاسر، مدیر کل صدا و سیمای مرکز قم

حجت‌الاسلام محمد لطفی نیاسر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به این‌که مردم باید میان رفتار دیندار و اصل دین تفاوت قائل شوند، گفت: جامعه اسلامی باید به این مهم دست پیدا کند که اگر فردی متدین در رفتار خود برخلاف آموزه‌های دینی عمل کند، این رفتار او به معارف نورانی دین خدشه وارد نخواهد کرد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز قم با  بیان این‌که گاهی رفتار مسؤولان نظام اسلامی سبب انحراف مردم جامعه می‌شود، اظهار داشت: اگر به زندگی افرادی که دچار انحراف شده‌اند با دقت بنگریم به‌یقین درمی‌یابیم عامل انحراف بسیاری از آن‌ها عملکرد نادرست مسؤولان یا برخی روحانیون بوده است.

وی ادامه داد: الگوگیری مردم از مسؤولان و دولت‌مردان مسأله‌ای غیرقابل انکار است؛ بنابراین یک شخص هنگامی که پا در جایگاه مسؤولیت بنهد باید بر اساس چارچوب قوانین شرعی قدم بردارد تا سبب انحراف مردم از دین و قانون نشود.

بی‌اعتمادی مردم

حجت‌الاسلام لطفی نیاسر با اشاره به این‌که مردم مسؤولان دولت اسلامی را نمایندگان اسلام تلقی می‌کنند، عنوان کرد: هنگامی که مسؤولان پایبند به موازین شرعی باشند به عنوان مثال درآمدشان از راه حلال باشد، مردم جامعه نیز از این موضوع خرسند بوده و با تلاش فراوان و خالصانه در جهت آبادانی کشور گام برمی‌دارند.

وی افزود: به‌یقین پدیده‌هایی از قبیل حقوق‌های نجومی و تجمل‌گرایی مسؤولان که چندی است در کشور مطرح شده، پیامدهای بسیار ناگواری در اعتقادات برخی مردم داشته است و ضرورت دارد این موضوع مورد توجه مسؤولان قرار گیرد تا بیش از این در عقاید مردم  اثر منفی نگذارد.

رفتار شریعتمداران یا اصل شریعت

مدیرکل صدا و سیمای مرکز قم خاطرنشان کرد: خوشبختانه ملت ایران به این بلوغ فکری رسیده‌اند که باید میان رفتار شریعتمداران و اصل شریعت تفکیک قائل شوند؛ برای نمونه می‌توان به فتنه 88 اشاره کرد چراکه مردم با بصیرت ایران در آنجا نشان دادند که اگر مسؤولان نیز راه خطایی را در پیش بگیرند باز آنها پیرو راه ولایت خواهند بود.

حجت‌الاسلام لطفی نیاسر به تبیین وظایف رسانه‌ها در زمینه روشنگری جایگاه‌ها پرداخت و بیان کرد: رسانه‌ها باید تمام سعی خود را بر این بگذارند که جایگاه‌ دین و مسؤولان را تبیین کنند؛ به بیان دیگر رسانه‌ها باید فرهنگ‌سازی کنند تا مردم میان رفتار مسؤولان نظام اسلامی و اصل دین تفکیک قائل شوند.

وی در پایان یادآور شد: این فرهنگ باید میان مردم جایگیر شود که بنا به فرموده امیر مؤمنان(ع) توجه کنند به آنچه که گفته می‌شود نه آن‌که چه کسی و با چه رفتاری آن سخن را بر زبان جاری می‌کند.

گاهی بصیرت مردم از مسؤولان بیشتر است

گفتنی است، رهبر معظم انقلاب آبان‌ماه امسال در دیدار مردم اصفهان گفتند «معنی بصیرت آن است که بدانید با چه کسی طرف هستید و او درباره شما چگونه فکر می کند و اینکه اگر چشمان خود را ببندید، قطعاً ضربه خواهید خورد، خوشبختانه مردم عادی دارای این بصیرت هستند، اما تعجب از آن است که برخی نخبگان با تکیه بر توهمات، این بصیرت را ندارند.»

بر اساس این سخنان اگر مسؤولان نسبت به وقایع و رفتارهای خود بصیرت نداشته باشند، جامعه دچار تزلزل خواهد شد چراکه بدون بصیرت نمی‌توان امور کشور را اداره کرد./841/ت302/س

ارسال نظرات