۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۴۸۲۲۳۱
در یادداشتی بررسی شد؛

انجمنی‌های پسا انقلاب

انجمن حجتیه کسانی‌اند که قبل از انقلاب اسلامی هر نوع قیام و انقلاب قبل از ظهور امام عصر(عج) را نه تنها غیر ممکن بلکه حرام و طاغوتی می دانستند و منتظر یک دم مسیحایی از جانب امام زمان بودند.
حجت‌الاسلام والمسلمین رنجبر انجمن حجتیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ محمد علی رنجبر رییس مرکز مطالعات راهبردی رسالت و استاد حوزه علمیه، در یادداشتی کوتاه به بررسی «انجمنی‌های قبل و پس از انقلاب» پرداخته که تقدیم خوانندگان محترم می شود.

انجمن حجتیه کسانی اند که قبل از انقلاب اسلامی هر نوع قیام و انقلاب قبل از ظهور امام عصر(عج) را نه تنها غیر ممکن بلکه حرام و طاغوتی می دانستند.

انجمنی ها منتظر یک فوت اعجازی و دم مسیحایی از جانب امام زمانشان بودند.

انجمنی ها گسترش فساد را نه امری کاملا بد بلکه آن را مقدمه ظهور امام زمانشان می‌دانستند، آنها به خمینیِ آن زمان که نه امام می خواندنش و نه مقام مرجعیت برایش قائل بودند، می‌گفتند مگر تو حسینی که میخواهی علیه طاغوت قیام کنی! می گفتند: تو یک طلبه خرده‌پا بیشتر نیستی و در حضور مراجع بزرگ آن‌زمان تو کاسه داغ تر از آش شده‌ای!

می گفتند: حسین (ع)، با آن همه عظمت و بزرگی نتوانست کاری از پیش برد و تمام اهل و عیالش را به اسارت بردند و ائمه بعد از حضرت همگی به محاق رفته و منتظر قیام مهدی عج بودند و تو با کدامین مجوز میخواهی جوان مردم را جلوی گلوله بفرستی!

جالب است که برای خود فلسفه تاریخ هم درست کرده بودند! اینکه در سکوت منتظر پایان تاریخ باشیم و ظهور امام عصر و فوت اعجازی و دم مسیحایی‌اش را به نظاره بنشینیم؛ در یک کلام آنها می گفتند نمی شود و نمی توانیم!!

اما همین که انقلاب روح الله پیروز شد برخی‌شان کمی در باورهای شان شک کردند و گفتند نکند امام منتظَرمان همان خمینی است؟؛ آنها همراهی‌شان با انقلاب نه از سر شعور و نه از سر فهم درست‌شان بلکه از فرط تعلق به باورهای غلطشان بود و اینکه از قافله عقب نمانند.

بعید نمی دانم که برخی‌شان در خلوت با خود می گفتند عجب کاری کرد خمینی در عاشورای ایران، کاری که حسین در عاشورای کربلا نتوانست! اما بعد از گذشت چند صباحی از انقلاب و رحل خمینی(ره) عزیز کمی به انقلاب شک کردند. البته کورسوی امیدشان این بود که سیدی خراسانی بر مسند امور نشسته است و او را یکی از نشانه های ظهور میدانستند.

این شک زمانی دو چندان شد که دوم خرداد به وجود آمد و آنجا بود که انجمنی ها گفتند دیدید که آخوندها هم نتوانستند کاری کنند!؟ دیدید که باید فوت اعجازی بیاید!

انجمنی ها سال 84 مجدد امیدهایشان قدری زنده شد، که احمدی نژاد هم ناامیدشان کرد!

حال این جماعت انجمنی نه یارای مخالفت با قیام و انقلاب خمینی را دارند و نه انقلاب را بزرگ و تمدنی می انگارند چرا که اسلام در نظرگاهشان کوچک و حقیر است!

انجمنی های زمانه ما باز هم می گویند نمی شود و نمی توانیم!

می گویند ببیند فسادها را، ببینید اختلاس ها را، ببیند دزدی ها را... ببینید بی عدالتی ها را...

آنها می گویند به همین مقدار قناعت کنید و نگاهتان را واقعی کنید و منتظر ظهور و فوت اعجازی باشید. انجمنی های جدید در خلوتشان به ریش آنها که می گویند می خواهیم دولت اسلامی بسازیم و تمدن نوین اسلامی تأسیس کنیم و آمریکا را به زیر پایمان بکشیم، مستانه می خندند! و می گویند عجب آدم هایی...

انجمنی های جدید یادشان رفته که هم مسلکانشان دیروز خمینی را به تمسخر گرفته بودند و می گفتند مگر می شود! مگر می توانیم! اما امام خمینی(ره) گفت میشود و میتوانیم با همین دست خالی و بدون فوت اعجازی!

اینک هم به این انقلابیون خسته از انقلاب و به اصطلاح واقع بین!! عرض می کنیم شما در همان تخیلات خود بمانید و منتظر نشانه های ظهور و منتظر فوت اعجازی باشید! و بدانید ما با پیروی از پیر و مرادمان کاری می کنیم که چند سال بعد با خود می‌گویید عجب کاری کرد خامنه ای!! روحی له الفداء/841/پ203/س

ارسال نظرات