۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۴۸۲۲۴۲
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالي:

برگزاری محافل انس با قرآن به ایام خاص محدود نباشد

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با تأکید بر فراهم شدن زمینه برای انس مستمر و مداوم جوانان با قرآن كريم، گفت: نباید برگزاری محافل قرآنی محدود به زمان و ایام خاصی باشد.
حجت الاسلام خادمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علي خادمي، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالي، پیش از ظهر امروز در جریان بازدید از برنامه‌های فرهنگی مؤسسات قرآنی بجنورد و کرسی تلاوت قرآن کریم، اظهار داشت: ضروري است بسترهای لازم در راستاي انس هر چه بيشتر جوانان به قرآن كريم فراهم شود.

وي افزود: اگر جوانان با قرآن كريم انس بيشتري بگيرند، به‌طور يقين اصول و ارزش‌های الهي آن را سرمشق اعمال و رفتار خود قرار داده و موفق‌تر می‌شوند؛ چراكه قرآن هدایت‌کننده انسان‌ها به‌سوی تعالي و كمال انسانيت است.

حجت‌الاسلام خادمي اضافه كرد: با توجه به اينكه قرآن کتابی هدایت‌گر و انسان‌ساز است و انسان را به‌سوی پيشرفت و تعالي رهنمون می‌سازد، انسان با عمل به آموزه‌های آن از انواع آسیب‌ها و معضلات نجات پيدا می‌کند.

وي ادامه داد: در اين راستا لازم است زمینه انس مستمر و مداوم انسان‌ها به‌ویژه جوانان را با قرآن کریم فراهم کنیم؛ زیرا به اين طريق انس و بصيرت ديني، معرفتي نوجوانان و جوانان روزبه‌روز نسبت به اسلام و قرآن بیشتر و زمينه هدايت آنها به‌سوی پيشرفت و تعالي فراهم می‌شود.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با اشاره به آثار و بركات تلاوت قرآن كريم، تصريح كرد: برپایی محافل قرآنی در کشور سبب عطوفت و آرامش قلبي جوانان شده و آنها را از انواع آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعي و انجام گناه مصون می‌دارد.

وي خاطرنشان كرد: اجراي مستمر محافل قرآني علاوه بر اينكه انگیزه نوجوانان و جوانان را برای پیشرفت در عرصه تلاوت و انس با قرآن بیشتر می‌کند، نقش مؤثری در توسعه، پيشرفت و ترقي كشور دارد.

حجت‌الاسلام خادمي با تأكيد بر برگزاري محافل قرآني در همه ايام سال، افزود: نبايد برگزاری محافل و مجالس قرآنی ویژه جوانان و نوجوانان محدود به ایام خاصي باشد بلکه ضرورت دارد برپایی اين مجالس براي جوانان و نوجوانان در تمام طول سال ادامه داشته باشد.

 وی اظهار داشت: همراه کردن تلاوت قرآن با تفسیر آن آثار و برکات محافل قرآنی را افزايش داده و به نسل جوان و نوجوان فرصت آشنايي بيشتر و بهتر با معاني و مفاهيم عميق قرآن می‌دهد و فرصت تفکر در قرآن را برای آنها به وجود می‌آید.

حجت‌الاسلام خادمي ادامه داد: جلسات انس با قرآن راهکاری مناسب برای آشنایی و الفت بهتر همگان با قرآن کریم بوده و مأنوس بودن با قرآن سعادت انسان را هم در اين دنيا و هم در آخرت تضمين می‌کند.

مدیرکل تبليغات اسلامي خراسان شمالي تصريح كرد: قرآن كريم به‌عنوان كتابي مقدس، جامع و كامل كه منطبق بر همه اعصار و قرن‌ها است در همه زمینه‌های زندگی بشری راهکار و برنامه مدون دارد که در اين راستا جامعه انساني براي آنكه به رشد و تعالي معنوي برسد بايد همواره برای آشنایی و عمل به اين معجزه الهي تلاش كند./9314/202/ب1

ارسال نظرات