۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۷
کد خبر: ۴۸۲۳۷۷
استاد حوزه علمیه:

افزایش جمعیت و تربیت نیکوی فرزند جهاد در راه خدا است

استاد حوزه علمیه افزایش جمعیت و تربیت نیکوی فرزند را جهاد دانست و گفت: اگر تأمین معاش و پوشاک فرزندان بهانه کاهش جمعیت باشد نشأت گرفته از ضعف توحیدی والدین است.
اویسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محسن اویسی، استاد حوزه علمیه، دوشنبه شب در مراسمی که به مناسبت ایام فاطمیه در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد با بیان اینکه خداوند والدین را مورد آزمایش قرار می‌دهد، گفت: برخی از والدین به سبب فرزندانشان مرتکب گناه می‌شوند.

وی افزود: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید «مبادا مال و فرزندانتان شما را از یاد آخرت غافل کند»؛ بنابراین اگر کسی در تربیت دینی فرزندش کوتاهی کند و فرزند به سبب فقدان تربیت درست به گناه آلوده شود اگر والدین در قبر هم که باشند به سبب گناه فرزند به عذاب الهی گرفتار می‌شوند.

حجت الاسلام اویسی نام نیکو، ادب دینی و آموزش قرآن را از حقوق فرزندان دانست و ابراز کرد: نام نیکو نشان از فرهنگ غنی یک خانواده دارد.

استاد حوزه علمیه افزایش جمعیت و تربیت نیکوی فرزند را جهاد بیان کرد و گفت: اگر فرهنگ اسلامی در کانون خانواده جاری و ساری باشد فرزندان به خوبی تربیت می‌شوند.

وی ادامه داد: در زمینه اقتصادی خداوند روزی فرزند را ضمانت کرده است، اگر تأمین معاش و پوشاک فرزندان بهانه کاهش جمعیت باشد نشأت گرفته از ضعف توحیدی والدین است.

وی داغ فرزند را از بزرگ‌ترین آزمایش‌های الهی دانست و اظهار داشت: صبر و شکیبایی در مصیبت انسان را به کمال می‌رساند.

حجت الاسلام اویسی ادامه داد: اگر انسان به آزمایش الهی باور داشته باشد راحت‎تر می‌تواند در مصائب و سختی‌ها صبر پیشه ‌کند، گاهی خداوند دوست دارد بنده‌اش را در سختی ببیند تا مقدار رضایت او مشخص شود.

استاد حوزه علمیه در پایان خاطرنشان کرد: مخالفت با مقدرات، اعتراض به حکمت الهی است، برخی پیامبر(ص) را به سبب نداشتن فرزند پسر ابتر می‌خواندند اما تقدیر الهی این بود که خداوند به ایشان دختری عطا کند که در نسلش یازده امام بوجود آید./813/202/ب2

ارسال نظرات