۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۳
کد خبر: ۴۸۲۳۸۲

چند خبر کوتاه از خراسان جنوبی

سخنان اعتراض آمیز امام جمعه سربیشه در جمع مردم این شهرستان، رتبه نخست خراسان جنوبی در ثبت نام الکترونیک اعضای خانه های مطبوعات کشور و برگزاری دوره های آموزشی کاهش «طلاق، اعتیاد و مفاسد» تا پایان سال از جمله عناوین اخبار کوتاه خراسان جنوبی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، نخستین جلسه ستاد بزرگداشت ۱۸ اسفند سالروز تشکیل ستاد عالی کانون های مساجد امروز با حضور مسئول و کارکنان دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری و خبرگزاری شبستان در بیرجند تشکیل شد.

حجت الاسلام ابراهیم سبزه کار مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی در این جلسه گفت: تلاش داریم بیست و چهارمین سالروز تاسیس کانون های مساجد با حضور فعالان مسجدی در آستانه ۱۸ اسفند در استان برگزار شود.

وی افزود: دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، برگزاری جلسات مشترک با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و برگزاری نشست خبری با اصحاب رسانه از جمله برنامه های سالروز تاسیس کانون های مساجد در خراسان جنوبی است.

حجت الاسلام سبزه کار از ارسال تجهیزات به کانون های فرهنگی هنری همزمان با ۱۸ اسفند خبر داد و تصریح کرد: همچنین در این ایام ۱۸ باب کانون جدیدالتاسیس افتتاح خواهد شد.

وی ادامه داد: سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه، ارائه فعالیت های دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان در قالب بروشور و برپایی نمایشگاه دستاوردهای کانون های فرهگی هنری از دیگر برنامه های گرامیداشت ۱۸ اسفند است.

برگزاری دوره های ‌آموزشی کاهش «طلاق، اعتیاد و مفاسد» تا پایان سال

حجت الاسلام یدالله وحدانی نیا، معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی امروز در نشست خبری مدیران کل دستگاه های  اصلی در طرح تقسیم کار ملی کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی اظهار کرد: در راستای این طرح سه حوزه اعتیاد، طلاق و مفاسد به قوه قضائیه و معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری محول شده است.

وی با بیان اینکه برگزاری 4 کارگاه با عنوان «مهر» برای متقاضیان طلاق پیش بینی شده است، افزود: گام های اول پرونده های طلاق خانوادگی با درخواست مهریه است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی گفت: اولین دوره این کارگاه 11 اسفندماه جاری با حضور 20 نفر برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام وحدانی نیا تصریح کرد: عنوان واژه مهر برای این کارگاه های آموزشی مخفف کلمات من، همسرم و رابطه های جدید با توجه به آسیب هایی که در زمانه جدید از جمله نبود مهارت های زندگی و آسیب های شبکه اجتماعی پدید می آید، ورود پیدا می کند.

وی با تأکید بر اینکه پیگیرهایی در خصوص آیین قانون حمایت خانواده در حوزه آسیب طلاق صورت گرفته است، ادامه داد: برای این طرح با عنوان مشاوره زوجین متقاضی طلاق 3 کارگاه آموزشی با موضوعات مهارت های ارتباطی، خیانت‌های زناشویی و تمکین خاص زناشویی برگزار خواهد شد.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی از برگزاری 3 کارگاه مهاجر برای معتادان خبر داد و بیان کرد: چهار پله در حوزه سلامت یک فرد معتاد شامل محاسبه خود فرد، هجرتی که از اعتیاد به سمت عدم اعتیاد باید بردارد، امید، جهاد و رستگاری است و گام های نخست برای این موضوع برداشته شده و در مراکزی مشخص طی سه هفته آینده برگزار می شود.

حجت الاسلام وحدانی نیا خاطر نشان کرد: همچنین  5 دوره برای جرائم امنیت اخلاقی و تعزیری در حوزه مفاسد برنامه ریزی شده که تحت عنوان دوره آموزشی هور (هویت و رفتار) برگزار می شود که جامعه هدف زندانیانی با مجازات های زیر 2 سال حبس محکومیت است.

از آقای رییس جمهور انتظار داریم در اسرع وقت نسبت به عزل استاندار اقدام کند

صبح امروز عده ای از  اهالی شهر سربیشه در اعتراض  به سخنان اخیر استاندار خراسان جنوبی در جمع هنرمندان در محل دفتر امام جمعه این شهر تجمع کردند.

حجت الاسلام سنجری، امام جمعه سربیشه در این  مراسم گفت: دوستان فرمانداری و استانداری روز شنبه نزدیک دو ساعت و نیم حول صحبت های اخیر استاندار با من صحبت کردند؛ بعضی از مطالبی که در این مدت از دوستان شنیدم ، عذر بدتر از گناه بود.
 

وی با بیان اینکه  یکی از مسئولین به من می گوید: اتفاقا خانواده خود ما هم می رقصند !!! خاطر نشان کرد: حرفی که به من امام جمعه زده: می گوید در استان تقصیر شما نیست، تقصیر مردم است، شماها اینقدر در گوش مردم خواندید که اگر به سرشان هم بزنید مردم کاری نخواهند کرد .
 

امام جمعه سربیشه همچنین افزود: به من می گویند : شما وکیل دولت سابق نباشید، من یک حرف به شما گفتم؛ اینکه از خدمات دولت ها که در لوای نظام کار انجام شده، دفاع می کنم شما هم بیایید بگویید در دولت چه کاری انجام شده تا ما همان را تبلیغ کنیم .
 

خطیب جمعه سربیشه گفت: ما در این استان خیلی چیزها داریم که باید به حالش گریه کنیم، اولین چیزی که باید به حالش گریه کرد داشتن استانداری بی کفایت  که باید به حال این چنین استانداری گریه کرد و افزود: استانداری که نماینده ولی فقیه استان در مقابلش این طور موضع گیری کند، این استاندار به درد استان نمی خورد.
 

امام جمعه سربیشه  همچنین گفت: ما از آقای وزیر کشور که البته نه ولی از آقای رئیس جمهور انتظار داریم در اسرع وقت نسبت به عزل استاندار اقدام کند؛ همچنان که امروز قرار بود آقای استاندار در برنامه زنده تلویزیونی حضور داشته باشد و کارگردان انقلابی و فهیم این برنامه را لغو کرد.
 

خطیب جمعه سربیشه عنوان کرد: ما فعلا حرفمان این است که استاندار اشتباه کرده، یا عذرخواهی کند و برود، نه اینکه عذرخواهی کند و بماند، نه؛ عذر خواهی  کند برود یا هم مردم ما را به اختیار خودشان بگذارند، مردم ما آقای استاندار را حتی یک الی دو ساعت در استان نگه نخواهند داشت .
 

وی گفت: رهبری معظم در انتخابات گذشته و نزدیک به انتخابات مطالبی را بیان کردند: اینکه نزدیک انتخابات اگر حواشی ای درست شود، خیانت به ملت است؛ می خواهیم بگوییم آقای رئیس جمهور این ها حواشی اند، حاشیه درست می کنند .
 

حجت الاسلام سنجری در پایان گفت: درخواستی که داریم این است که دولت سیاسی کاری را کنار بگذارد و اگر قرار بر گریه است بیاید با هم گریه کنیم؛ اگر چه که با گریه کار درست نمی شود، اگر با گریه کار درست می شد شما را مسئول نمی گذاشتند .!!
 

همچنین در پایان این مراسم تجمع کنندگان با امضاء طوماری خواستار  استعفای استاندار خراسان جنوبی از مسوليتش شدند.

خراسان جنوبی رتبه نخست در ثبت نام الکترونیک اعضای خانه‌های مطبوعات کشور را کسب کرد

استان خراسان جنوبی بنا بر اعلام ستاد برگزاری انتخابات خانه های مطبوعات کشور، در ثبت نام الکترونیک اعضای خانه‌های مطبوعات کشور در رتبه اول قرار گرفت.

احمد محبی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اعلام این خبر گفت: پس از پایان مهلت ثبت نام ثبت نام الکترونیک اعضای خانه‌های مطبوعات کشور که از تاریخ ٢٠ تا ٣٠ بهمن سال جاری تعیین شده بود خراسان جنوبی با ثبت نام ٥٦ نفر در این سامانه رتبه نخست را کسب نمود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه مهلت ثبت نام در این سایت و تایید توسط ناظر ستاد تا ١٢ اسفندماه سال جاری تمدید شده، تصریح کرد: آن دسته از اصحاب رسانه  در استان خراسان جنوبی که در گذشته عضو خانه مطبوعات بوده اند و کسانی هم که از این پس می خواهند عضو خانه مطبوعات شوند باید در سایت www.khanehmatbooat.ir ثبت نام کنند.

وی افزود: ثبت نام در این سایت برای شرکت در انتخابات هیات مدیره خانه های مطبوعات که ١٤ اسفند ماه جاری در سراسر کشور به طور همزمان و به صورت الکترونیک برگزار می‌شود الزامی است و متقاضیان باید نسبت به ایجاد حساب کاربری و ثبت نام در سایت مذکور سریع‌تر اقدام کنند.

محبی خاطرنشان کرد: در انتخابات دوره جدید دو نفر از سهمیه مدیران مسئول نشریات محلی، سه نفر از سهمیه خبرنگاران، یک نفر از سهمیه نمایندگان نشریات سراسری، یک نفر از نمایندگان خبرگزاری ها ترکیب ٧ نفره را تشکیل خواهند داد و دو نفر نیز به عنوان بازرس برگزیده می‌شوند./880/303/ب2

ارسال نظرات